newsletter rss
HotNews.ro

webRelease: GREEN PRO anuntaƒ rezultatele celui de-al doilea studiu asupra opiniei consumatorilor despre produsele verzi


PDF Print
A | a
E-mail
de EFConGroup | Marţi, 27 noiembrie 2012, 15:44 CSR

Green Pro, proiect finantat de Comisia Europeanaƒ prin Programul LIFE+, a  incheiat cu succes cea de-a doua etapaƒ a studiului privind opinia consumatorilor romani despre produsele verzi si nivelul de recunoastere al acestora.

Echipa de management a proiectului "€œPromoting Green Products/Promovarea produselor verzi"€ (LIFE+08/INF/RO/000507) -€“ Green Pro, proiect finantat de Comisia Europeanaƒ prin Programul LIFE+, a  incheiat cu succes cea de-a doua etapaƒ a studiului privind opinia consumatorilor romani despre produsele verzi si nivelul de recunoastere al acestora.

Echipa proiectului a decis saƒ implementeze studiul de opinie in trei etape: la inceputul, la mijlocul si la finalul proiectului. Astfel, echipa de proiect va reusi saƒ colecteze date detaliate pentru a identifica tendintele reale ale pietei romanesti  pe o perioadaƒ mai lungaƒ de timp.

Cel de-al doilea studiu s-a bazat pe un esantion de 1055 persoane si a avut loc in perioada Martie-Mai 2012 (primul studiu a avut loc in Iulie-Octombrie 2010 si a numaƒrat 1140 participanti/respondenti). Chestionarele au acoperit teritoriul intregii taƒri.

Rezultatele au araƒtat tendintele reale si au identificat probleme clare. Încaƒ de la inceput trebuie saƒ mentionaƒm caƒ aproape toti cetaƒtenii romani cred caƒ mediul trebuie saƒ fie protejat: 93.4% (92.5% in 2010), mai mult decat atat, caƒ ar putea contribui la protejarea lui (de la 82.8% in 2010 la 88.1% in 2012). Întrebati de ce cred caƒ produsle verzi sunt mai bune decat celelalte, oamenii au raƒspuns mai ales caƒ din cauza reciclabilitaƒtii. Aproximativ 47.3% dintre respondenti asociazaƒ un produs verde cu unul reciclat. Alti 42.46% consideraƒ caƒ produsele verzi folosesc mai putinaƒ energie electricaƒ. Doar 5% dintre cei intervievati nu consideraƒ caƒ produsele verzi sunt mai bune. Consumul de energie, asa cum s-a mentionat, este un factor demn de a fi luat in considerare cand achizitionaƒm un produs: 68.9% intotdeauna sau adesea iau acest factor in considerare, rezultatul fiind similar celui din 2010: 69.4%.

Dupaƒ analiza datelor adunate in timpul studiului, s-a constatat caƒ tendintele, in ceea ce priveste nivelul general de constientizare al cetaƒtenilor romani despre importanta produselor verzi, sunt pozitive. Rezultatele indicaƒ foarte clar caƒ identificarea si achizitionarea de produse verzi incaƒ ridicaƒ probleme cetaƒtenilor, iar populatia incaƒ are nevoie de ajutor in identificarea produselor verzi si in intelegerea avantajelor acestora. 

Un al treilea studiu va avea loc in 2013, inainte de finalizarea proiectului.

Pentru a afla mai multe despre proiect si rezultatele acetuia, accesati: www.greenpro.ub.ro, sau contactati managerul de proiect: Prof. Gabriel Lazaƒr (Universitatea "€žVasile Alecsandri"€ Bacaƒu), telefon 0234.542.411 int. 129.012

Parteneri:

Univ. "€œVasile Alecsandri"€ Bacau

Camera de Comert si Industrie Bacau

Agentia Regionala pentru Protectia Mediului Bacau

SC European Focus Consulting Bacau

1 TV Bacau
  



1986 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by