newsletter rss
HotNews.ro

webRelease: Rezultate studiu de piata - produse electrice si electronice verzi


PDF Print
A | a
E-mail
de EFCon | Joi, 12 iulie 2012, 15:01 webReleases | Stiinta/Cercetare

Bacau, Iulie 2012. In perioada Septembrie 2011 - Ianuarie 2012 s-a desfasurat cel de-al 2-lea studiu de piata in cadrul proiectului "Promoting Green Products" (LIFE+08/INF/RO/000507) Promovarea Produselor Verzi, finantat de Comisia Europeana prin programul LIFE+, cu scopul de a identifica produsele verzi de pe piata romaneasca si etichetele pe care acestea le au. Studiul de piata s-a realizat pentru produsele electrice si electronice, 375 de produse fiind supuse cercetarii, acestea fiind impartite pe doua categorii: produse IT (monitoare, computere desktop, laptopuri) si electrocasnice (becuri electrice, televizoare, masini de spalat rufe, masini de spalat vase, frigidere). In urma studiului desfasurat a fost elaborat un raport tehnic detaliat cu privire la compararea produselor verzicu cele non-verzi.
 
Conform analizei financiare, s-a constatat ca pretul de achizitie la versiunea verde(ecologica) este mai mare la sase produse, dupa cum urmeaza: televizoare (44%), masini de spalat rufe (43%), masini de spalat vase (26%), becuri electrice (21%), frigidere (8%) si laptopuri (0,2%), in timp ce pretul de achizitie la versiunea „verde” (ecologica) a calculatoarelor desktop (-22%) si a monitoarelor (-4%) este mai mic.

Luand in considerare costurile de achizitie si de utilizare, in toate cazurile prejudiciul financiar de cumparare este redus la minimum pentru: televizoare, masini de spalat rufe si masini de spalat vase, sau invers proportional pentru becuri electrice si frigidere.

In urma studiului s-a constatat ca daca toate cele opt produse supuse cercetarii ar fi inlocuite cu versiunea verde (ecologica) a acestora s-ar obtine o economiei totala de energie de 7% si o reducere a emisiilor totale de CO2 de 34%.

In ceea ce priveste emisiile absolute de CO2 pe an, daunele aduse mediului pe durata intregului ciclu de viata se prezinta astfel (de la daune mari la daune minore): frigidere > masini de spalat rufe > masini de spalat vase > becuri electrice > televizoare > computere desktop > monitoare > laptopuri.

Mesajul de marketing pentru becuri, calculatoare desktop, frigidere, monitoare de calculator se poate baza pe beneficiile financiare si de mediu, in timp ce pentru masinile de spalat vase, masinile de spalat rufe si televizoare doar pe beneficiile de mediu.

Becurile reprezinta principala categorie in ceea ce priveste strategia de constientizare privind consumul de produse verzi, deoarece acestea prezinta cele mai mari beneficii financiare si de mediu.

Un caz special il reprezinta laptopurile deoarece mesajul de marketing se poate baza pe faptul ca acestea poseda eticheta ecologica europeana avand un impact redus asupra mediului pe tot ciclul lor de viata, de la materia prima din care este fabricat produsul, pana la reciclarea acestuia.

Pentru mai multe informatii puteti accesa website-ul proiectului, unde sunt disponibile toate studiile si rapoartele privind rezultatele acestei analize: www.greenpro.ub.ro


Realizat de SC European Focus Consulting SRL

Parteneri                                          

Universitatea "Vasile Alecsandri" din Bacau
Site: www.ub.ro

Camera de Comert si Industrie Bacau

Site: www.cciabc.ro
 
Agentia Regionala Pentru Protectia Mediului Bacau
Site: www.arpmbc.ro

European Focus Consulting SRL “ EFCON
Site: www.efcon-group.ro
 
1 TV Bacau
Site: www.1tvbacau.ro
  



276 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings