newsletter rss
HotNews.ro

webRelease: Munca de acasa, intre beneficii si efecte negative


PDF Print
A | a
E-mail
de Lifestyle | Marţi, 10 ianuarie 2012, 14:20 webReleases | Stiinta/Cercetare

235873-publimedia-shutterstock | Foto: webPR.ro
Un studiu realizat recent arata ca, in 2011, peste 40% din firmele din Romania au oferit angajatilor posibilitatea sa lucreze de acasa. Potrivit studiului, firmele care ofera aceasta posibilitate angajatilor, de a lucra de acasa, reduc cheltuielile, iar angajatii sunt mai relaxati si au mai mult timp pentru viata personala.

Pe langa reducerile de costuri in bani si timp, un alt beneficiu al muncii de acasa este, potrivit afirmatiilor managerilor ce au fost intervievati, cresterea gradului de motivatie si de randament al angajatilor.

"Nu cred ca e necesar sa vorbesc despre avantajele lucrului de acasa, numai daca ne gandim la orele petrecute in trafic pe drumul spre casa, avantajele lucrului de acasa devin evidente. Asa ca mi se pare important sa identificam potentialele efecte negative ale lucrului de acasa, din punct de vedere psihologic, si cateva solutii", explica psihologul Radu-Nicolae Cocea (www.7relatii.ro).

Intre aceste se numara:

- Cresterea comunicarii prin intermediul mailului si a telefonului si reducerea interactiunii directe poate scadea capacitatea oamenilor de a lucra in echipa si mai important, poate crea un sentiment de izolare. Solutia ar putea fi existenta unor intalniri special create pentru a incuraja schimburile pe teme profesionale, la un interval stabilit.

- Amestecul dintre mediul profesional si cel de acasa este posibil sa determine o scadere a eficientei, datorata asocierii mediului de acasa cu odihna, relaxarea si nu cu efortul profesional. O posibila rezolvare pentru acest lucru ar fi crearea unui spatiu acasa care ar urma sa fie folosit exclusiv pentru activitati profesionale.

 - Interactiunea directa dintre angajati si feedback-ul primit la locul de munca sunt instrumente importante de dezvoltare profesionala si personala. Lucrul de acasa face ca acestea sa fie dificil de realizat, ceea ce creste necesitatea trainingului angajatilor in domeniul abilitatilor profesionale, al managementului timpului, IT si al comunicarii.

Radu-Nicolae Cocea este psiholog, psihoterapeut si practician ESPERE. In prezent, isi desfasoara activitatea in cadrul Cabinetului de Psihologie Radu-Nicolae Cocea (www.7relatii.ro), serviciile oferite clientilor fiind: psihoterapie, coaching, Metoda ESPERE, dezvoltare personala.

 Citeste mai multe despre     |   |   | 
  



362 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings