newsletter rss
HotNews.ro

Cum te poti antrena cu greutatile de fitness si care sunt beneficiile aduse sanatatii


PDF Print
A | a
E-mail
de SportMag | Vineri, 15 septembrie 2017, 10:19 webReleases | Sport

greutati_fitness | Foto: webPR.ro
Antrenamentele realizate cu greutati de fitness sunt printre cele mai eficiente metode pentru cresterea fortei fizice si pentru devoltarea masei musculare. Greutatile sunt usor de folosit si sunt concepute pentru a fi fixate atat pe gantere cat si pe haltere. Multe modele au forme si orificii care iti permit sa le folosesti individual pentru exercitii de forta. De exemplu, extensiile cu greutati fitness in pozitia sezand sunt exercitii foarte eficiente si solicitante pentru modelarea muschilor bratelor (anconeu, Triceps brahial - cap median, cap lateral si cap lung).

Greutatile de fitness au dimensiuni mici ale caror diametre variaza intre 100-350 mm si contin gauri de fixare pe gantere si pe haltere cu diametrul de 25-30-50 mm. Greutatea acestor articole sportive incepe de la 0.5 kg si poate ajunge pana la 30 kg. Datorita dimensiunilor reduse, greutatile se depoziteaza cu usurinta in spatii foarte mici si sunt ideale pentru antrenamentele de acasa. Greutatile pot fi alcatuite din: fier (fonta) sau ciment si sunt acoperite cu un strat de uzura din vopsea rezistenta, cauciuc sau din PVC.

Cum te poti antrena cu greutatile de fitness?

Antrenamentele cu greutati de fitness presupun ridicarea lor in diferite pozitii ale corpului, fie in picioare, fie in pozitia sezand. Greutatile se pot folosi individual sau pot fi pozitionate pe gantere sau pe haltere pentru antrenarea mai multor categorii de muschi, dupa cum urmeaza:

1. Antrenamente cu gantere si greutati 

Ganterele sunt bare din metal de mici dimensiuni care permit atasarea mai multor greutati de fitness in functie de preferinte si de dificultate. Exercitiile cu gantere sunt ideale pentru dezvoltarea muschilor bratelor, umerilor, pieptului, spatelui, abdomenului si ai picioarelor. Printre cele mai eficiente exercitii cu gantera se numara: flexiuni, ridicari ale bratelor, extensii, impins din fata, ridicari din umeri si genuflexiuni.

2. Antrenamente cu haltera si greutati 

Haltera este o bara de metal lunga pe care se pot pozitiona diferite greutati de fitness in functie de preferinte. Exercitiile cu haltera ajuta la dezvoltarea muschilor bratelor, umerilor, spatelui, pieptului, feselor si ai picioarelor. Printre cele mai eficiente exercitii cu haltera se numara: flexiuni, extensii, impins, ridicari si fandari.

3. Antrenamente cu greutati de fitness individuale

Foarte multe greutati de fitness au gauri care iti permit sa le prinzi cu mana si sa faci aceleasi exercitii pe care le faci cu gantera sau haltera, daca nu le ai la indemana. Mai mult, iti ofera posibilitatea sa le atasezi de corp pentru a face exercitii solicitante precum: tractiuni cu greutatea atasata de corp, abdomen cu greutatea in brate sau ridicarea greutatii de deasupra capului stand pe banca.

Beneficiile antrenamentelor cu greutatile de fitness

Printre cele mai imporante beneficii pe care antrenamentele cu greutati le aduc sanatatii se numara:
- dezvoltarea rapida a fortei fizice si a masei musculare;
- accelerarea metabolismului si a procesului de slabire;
- imbunatatirea sistemului cardio-vascular si respirator;
- prevenirea aparitiei unor boli de muschi sau de oase (de ex: osteoporoza);
- imbunatatirea starii psihice (inlaturarea stresului si scaderea riscului depresiei);

Pe langa aceste beneficii, greutatile de fitness te ajuta sa te mobilizezi in orice moment al zilei, fie pentru un antrenament de forta scurt de 10 -15 minute in confortul propriei locuinte, fie pentru un antrenament de tip cardio de 60 de minute, pentru slabit.
  



161 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by