newsletter rss
HotNews.ro

webRelease: 320 de studenti, viitorii angajati ai intreprinderilor simulate, au invatat ce inseamna a fi antreprenor


PDF Print
A | a
E-mail
de Redactia | Joi, 22 decembrie 2011, 11:31 webReleases | Educatie

Cursurile de antreprenoriat preceda demararea activitatii propriu-zise in intreprinderile simulate din cele patru universitati implicate in proiect si sunt sustinute de profesori formatori - Expertii Locali pentru Intreprinderi Simulate, special instruiti atat in Austria, tara de origine a partenerului transnational, OSB Consulting GmbH, cat si prin intermediul unei serii de seminarii desfasurate in Romania.

In luna noiembrie 2011 s-au desfasurat in universitatile partenere in proiectul "De la teorie la practica prin intreprinderea simulata", cursurile de antreprenoriat care preceda demararea activitatii propriu-zise a intreprinderilor simulate din cadrul proiectului. 320 de studenti au participat la cursurile sustinute de Experti Locali pentru Intreprinderi Simulate, cate patru din fiecare universitate, fiecare dintre profesorii formatori preluand conducerea cate unei grupe de 20 de studenti - viitori angajati in cadrul intreprinderilor simulate.

Inainte de a trece la partea legata propriu-zis de notiunile de antreprenoriat si antreprenor, au fost aduse in discutie asteptarile studentilor in ceea ce priveste participarea lor in cadrul intreprinderilor simulate. Astfel, a reiesit ca asteptarile acestora sunt variate, insa exista o serie de elemente comune: invatarea activitatilor din diversele compartimente ale firmei, procesul decizional in cadrul unei firme, acumularea de experienta si un CV mai bogat, gestionarea problemelor - si nu in ultimul rand a crizelor si conflictelor care apar in cadrul unei firme, imbunatatirea stilului de lucru in echipa, imbunatatirea capacitatilor de comunicare, o eventuala oportunitate de angajare la intreprinderea reala si, in general, sanse crescute de a fi angajat ca urmare a dobandirii de experienta in cadrul intreprinderii simulate.

O data identificate aceste asteptari, au fost abordate principalele teme ale cursului, ce este antreprenoriatul si ce inseamna a fi intreprinzator, ce se intelege prin notiunea de oportunitate si cum se trece de la ideea de afacere la oportunitatea de afacere, dar si ce ar trebui sa stie intreprinzatorul inainte de a initia propria afacere.

In cadrul cursului au fost totodata discutate si notiuni legate de mediul de afaceri al unei companii, prin prisma celor doua componente ale sale, anume micromediul si macromediul. Au fost de asemenea, prezentate si discutate subiecte legate de: initierea unei afaceri si formele de organizare a acesteia, analiza de situatie (analiza factorilor de mediu extern si intern, analiza SWOT), strategii concurentiale, organizare si leadership, marketing si mix de marketing, planificare financiara si plan de afaceri. Studentii au fost invitati sa participle la o sectiune interactiva de identificare de idei de afaceri si mai apoi, lucrand in echipe, li s-a solicitat sa identifice oportunitatile si riscurile afacerilor sugerate. Exercitiile au pornit de la situatii, elemente, experiente si exemple din viata reala a studentilor. Li s-a cerut de exemplu, studentilor sa identifice idei de afaceri pornind fie de la o situatie, un element, un factor care ii nemultumeste, fie de la serviciile care i-au impresionat si/sau marcat in vacantele petrecute de-a lungul timpului, in diferite destinatii sau locuri, fie de la exemple de schimbari care au avut loc in vecinatatea locului in care studentii traiesc si care ar putea constitui baza de pornire pentru o idee de afacere. Dupa finalizarea cursurilor de antreprenoriat, studentii impreuna cu formatorii lor au trecut la initierea afacerilor propriu-zise (elaborare plan de afaceri), au ales forma de organizare a companiei, au elaborat Actul Constitutiv al companiei si au demarat procedurile necesare inregistrarii companiei la ROCT - Centrala Retelei Firmelor de Exercitiu/Intreprinderilor Simulate din Romania.

Proiectul "De la teorie la practica prin intreprinderea simulata" - cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 - este implementat de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, in calitate de Beneficiar, in parteneriat cu Universitatea "POLITEHNICA" din Bucuresti, Universitatea Petrol-Gaze din Ploiesti, Universitatea Tehnica "Gheorghe Asachi" din Iasi, Universitatea Valahia din Targoviste si OSB Consulting Austria - Sucursala Romania. Proiectul urmareste modernizarea si diversificarea modului de furnizare a educatiei antreprenoriale la nivelul universitar, cu accent pe componenta experientei reale de lucru intr-o companie.

 Citeste mai multe despre     |   |   |   | 
  



445 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings