newsletter rss
HotNews.ro

webRelease: 90 de persoane pot sustine un copil sa aiba o copilarie fericita


PDF Print
A | a
E-mail
de Roxana Avadanei | Vineri, 12 martie 2010, 15:56 webReleases | CSR/Lobby/Advocacy

mama_imaginara | Foto: webPR.ro
SOS Satele Copiilor Romania a organizat astazi un eveniment pentru a celebra 20 de ani de activitate in Romania si 60 de ani de activitate la nivel international. Cu aceasta ocazie, echipa SOS a prezentat un scurt bilant al implicarii in beneficiul copiilor din Romania, principalele programe si campanii desfasurate anul acesta. Invitata speciala a acestui eveniment a fost cantareata Dana Nalbaru in calitate de sustinatoare a proiectelor SOS.

Anual, peste 15.000 de copii sunt beneficiarii programelor SOS Satele Copiilor Romania. Din 1999 pana in prezent, organizatia a investit peste 62.000.000 lei in beneficiul copiilor, iar anul trecut aproximativ 11.000.000 lei.

SOS Satele Copiilor Romania ofera o casa si o familie iubitoare copiilor care nu beneficiaza de ingrijire parinteasca, in Satele SOS din Bacau, Bucuresti si Sibiu - 113 copii traiesc alaturi de mama sociala, frati si surori. Pregateste acesti copii pentru o viata independenta, in Comunitatile de Tineri din Bacau, Bucuresti si Sibiu - 80 de baieti si fete. Sprijina familiile foarte sarace, aflate in fata deciziei dureroase de a-si abandona copiii, sa ramana impreuna, prin proiectele de intarire a Familiei din Bacau, Bucuresti si Sibiu. De asemenea, SOS Satele Copiilor Romania se ocupa de educatia copiilor si parintilor deopotriva, prin intermediul programelor: Gradinita SOS, Masina cu Jucarii si Tabara de Vacanta de la Cisnadie.

"Cred ca este o initiativa absolut necesara ceea ce face SOS Satele Copiilor in Romania, este un lucru absolut minunat. Cred asta in primul rand pentru ca sunt mama, stiu ce responsabilitate vine odata cu acest lucru si nu pot fi indiferenta. Am crescut intr-o familie in care am vazut ce inseamna caldura pe care o primesti doar acolo. Daca pot sa ajut cu ceva, sa trag un semnal de alarma, voi face acest lucru. Voi fi alaturi de copii si de cei de la SOS ori de cate ori ma vor chema.", a declarat Dana Nalbaru.

  • "SOS! Copilaria" - Cu ocazia aniversarii a 60 de ani de activitate la nivel international, SOS desfasoara o campanie globala prin care semnaleaza pericolul in care se afla copilaria. Mesaj: Fiecare copil are dreptul la o copilarie fericita. impreuna putem sprijini mai multi copii aflati in dificultate.
  • "Fii mama sociala" - Campanie anuala prin intermediul careia recruteaza mame sociale pentru cele trei Sate SOS aflate in Bucuresti, Cisnadie (judetul Sibiu) si Hemeius (judetul Bacau). Prezenta unui model matern in casele SOS este esentiala.
  • "Daruieste o poveste" - in perioada sarbatorilor de iarna, SOS desfasoara o ampla campanie prin care isi propune sa stranga fonduri pentru copiii aflati in satele SOS.
  • "O mama sociala nu e o mama" - campanie 2% - Suma minima necesara pentru cresterea si ingrijirea unui copil din casele SOS este de 450 lei pe luna, iar pentru un tanar din comunitatile SOS suma minima lunara este de 500 lei. Raportat la numarul de copii si tineri care se afla in prezent in casele si comunitatile SOS, suma minima necesara pe an pentru ingrijirea acestora este de aproximativ 100.000 lei. Calculat la valoarea minima a unui formular (60 lei), cu un efort minim, 90 de persoane pot redirectiona 5400 de lei pentru a sprijini un copil sa aiba o copilarie fericita, sa beneficieze de hrana, educatie, suport psihic si moral.

Conform unui studiu efectuat anul trecut de SOS, in Romania sunt 50.000 de copii abandonati de parintii naturali, care nu au alta solutie decat ONG-urile, adoptia sau sa locuiasca in strada. SOS Satele Copiilor Romania ajuta o parte dintre copiii aflati in dificultate. Cu un minim de efort din partea persoanelor care pot redirectiona cei 2% din impozitul pe venit, organizatia poate sprijini si mai multi copii care au nevoie sa creada ca visele pot deveni realitate.

Conform informatiilor furnizate de catre ANAF, din numarul total de contribuabili care aveau dreptul sa solicite virarea celor 2% din impozitul anual pe venit datorat pentru anul fiscal 2008, si-au exercitat aceasta optiune doar 17,18 %. Conform studiului efectuat de ARC Romania, "Tendinte ale implicarii sociale in Romania 2008", doar 33% dintre respondenti au auzit de prevederea 2%. Suma totala obtinuta din redirectionarea celor 2% in anul 2009 este de 109.756.460 lei, dintre care 18.336.784 sunt doar din Municipiul Bucuresti.

In anul 2009, prin intermediul campaniei 2%, SOS Satele Copiilor Romania a reusit sa stranga suma de 65.000 de euro, cu 51% mai mult decat in anul precedent.

Asociatia SOS Satele Copiilor Romania (www.sos-satelecopiilor.ro) este membra a SOS Kinderdorf International, cea mai mare organizatie caritabila din lume, prezenta in 132 de tari cu peste 1800 de programe si facilitati pentru copii. Viziunea SOS Satele Copiilor este ca fiecare copil sa aiba o familie, sa creasca inconjurat de dragoste, respect si in siguranta.

Media Pozitiv (www.mediapozitiv.com) creeaza si comunica in medii traditionale si interactive pentru companii romanesti si internationale. Fondata in anul 2005, agentia a dobandit o bogata experienta in proiecte de comunicare in domenii precum IT, financiar-bancar, politic, imobiliar, asociatii si ONG-uri. Printre clientii Media Pozitiv se numara: Allegra Consulting, Ambasada Frantei, Automobile Bavaria, BCR Erste, Camera Bilaterala de Comert si Industrie Romania -Cipru, Casa Regala a Romaniei, Check Point Software Technologies, Crucea Rosie Romana, Da Easy Way, Elo Digital, Grupul Editorial Humanitas, Lexmark, Medical Finance, Omniasig, Omnilogic, Saxo Bank, SDC, Siveco Romania, SOS Satele Copiilor Romania, TriGranit Development Romania, UNICEF.

 Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 
  



796 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings