Prima zi de impadurire, din data de 9 noiembrie, a fost una speciala. Au fost invitati sa participe alergatori, insotiti de familii si prieteni, practic toti cei care au sustinut strangerea de fonduri pentru "Padurea copiilor" la "Crosul Padurii powered by Dolce Sport" (televiziunea de sport a Romtelecom), "UniCredit Leasing Transmaraton" si "Raiffeisen Bank Bucharest International Marathon".
"Natura este o resursa importanta pentru o societate sustenabila si, prin actiunile noastre de plantare, contribuim activ la intretinerea unui mediu mai verde. Ne bucuram ca am putut sustine campania "Padurea Copiilor", ce are drept scop plantarea si ingrijirea cate unui puiet pentru fiecare nou-nascut din Romania, atat la evenimentul de alergare Crosul Padurii, cat si la activitatile de plantare din Poroschia, judetul Teleorman", a declarat Ruxandra Voda, Director Comunicare Romtelecom & COSMOTE Romania.
Printre sustinatorii inflacarati ai "Padurii copiilor" se numara voluntarii veniti din partea partenerilor financiari ai programului: Romtelecom, METRO Cash&Carry Romania, Euronet Service SRL, Smart Paynetwork SA, ProCredit Bank, RBS Romania si Dr. Reddy's Laboratories Romania. De asemenea, o contributie la strangerea de fonduri necesare programului au avut-o si partenerii 7card si Stem SURE.
Bilantul celor 5 zile de impaduriri pe un teren dificil, aflat in panta, arata o medie de plantare de 23 de puieti pe voluntar, un total de 12.000 de copacei si 2.500 de ore de voluntariat, precum si cateva activitati educationale inedite. Pentru tinerii din Poroschia, echipa ViitorPlus a pregatit trei sesiuni educationale non-formale: un joc de rol, un atelier de confectionare de casute pentru pasari realizate din PET-uri si plantarea unor arbori fructiferi si arbusti decorativi in curtea scolii din Poroschia, oferiti de bauMax Romania. Pentru marea majoritate a voluntarilor din Bucuresti, trainerii ViitorPlus au organizat concursuri distractive cu intrebari despre padure, care au testat cunostintele dobandite de participanti la actiunea de plantare.
Actiunile ViitorPlus din aceasta toamna au inclus si activitati in cadrul proiectului "Perdele verzi - Parcul Industrial Ploiesti". La Ploiesti au fost plantati 400 de puieti, cu implicarea voluntarilor partenerului TenarisSilcotub, care a asigurat si fondurile necesare derularii proiectului.
"Padurea copiilor" este o campanie de strangere de fonduri a programului de impadurire "Adopta un copac!", prin care ViitorPlus - asociatia pentru dezvoltare durabila. "Adopta un copac!" este un program dezvoltat de ViitorPlus pentru impadurirea terenurilor degradate din sudul Romaniei. Lucrarile de impadurire se realizeaza in baza unor proiecte tehnice realizate de catre experti silvici. Aceeasi modalitate de lucru este valabila si pentru "Perdele verzi - Parcul Industrial Ploiesti". Activitatile din proiecte includ atat plantarea arborilor si arbustilor, cat si ingrijirea lor timp de 5-6 ani, pana ce padurea/perdeaua forestiera atinge stadiul de masiv, in care nu mai are nevoie de lucrari de intretinere (prasile, completari) pentru a supravietui. De la lansarea proiectelor de impadurire in 2008, au fost plantati si ingrijiti peste 224.000 de puieti. In primavara anului 2014, va fi inaugurata prima padure Adopta un copac!, ce a atins stadiul de masiv.
***
Despre ViitorPlus - asociatia pentru dezvoltare durabila
ViitorPlus este o organizatie nonprofit care deruleaza din 2006 proiecte de impadurire, reciclare, educatie si constientizare, productie de confectii textile naturale, constructie de colectoare solare si dotare a unor obiective sociale cu sisteme de incalzire a apei menajare ce utilizeaza energia soarelui, proiecte ce contribuie la solutionarea unor probleme sociale si de mediu in diferite judete ale tarii precum, Constanta, Calarasi, Prahova, Ilfov, Salaj si Teleorman sau in Bucuresti. Printre cele mai cunoscute proiecte ale organizatiei, care au primit premii in cadrul mai multor editii ale "Galei Societatii Civile", sunt "Adopta un copac!", "Atelierul de panza", "Recicleta" si "Valea Teleajenului Ecomunitatea ta!".
Despre Romtelecom
Cu o expertiza de peste 80 de ani pe piata romaneasca de telecomunicatii, Romtelecom ofera astazi o gama completa de servicii de comunicare si divertisment pentru toate nevoile unei gospodarii, cu pachete personalizate de televiziune, internet si voce. La finalul celui de-al treilea trimestru al lui 2013, Romtelecom avea peste 4,8 milioane de abonamente in portofoliu, pentru servicii de televiziune, internet in banda larga si voce, precum si solutii complexe de business ICT. Mai multe detalii despre companie sunt disponibile pe www.romtelecom.ro.
Pentru mai multe informatii, va rugam sa o contactati pe Teodora Palarie, coordonatorul programului "Adopta un copac!", la 0735.854.169 sau pe teodora.palarie@viitorplus.ro.