newsletter rss
HotNews.ro

webRelease: Romani generosi premiati pentru donatii de 14 milioane de euro


PDF Print
A | a
E-mail
de A.M.V. | Vineri, 15 noiembrie 2013, 9:56 webReleases | CSR/Lobby/Advocacy

Cristina si Oliver Auerbach | Foto: ARC Romania
Cea de-a zecea editie a Galei Oameni pentru Oameni a premiat miercuri cei mai generosi si mai implicati romani. Anul acesta, impactul celor 120 premianti si nominalizati a insemnat donatii si voluntariat in valoare totala de aproape 14 milioane de euro (62.132.881 lei). Aceste resurse s-au transformat in incubatoare pentru maternitati, terapie pentru copii cu autism, servicii pentru persoane cu boli terminale sau pentru batrani, cursuri pentru elevi, lumina intr-un sat neelectrificat, mai mult sange disponibil pentru transfuzii si o multime de alte acte civice si sociale care salveaza vieti si ne dau speranta ca Romania are capacitatea de a se ajuta singura.

Gala Oameni pentru Oameni premiaza anual cele mai relevante acte filantropice, atat ale persoanelor cat si ale companiilor, si recunoaste inovatia si profesionalismul in domeniul strangerii de fonduri in randul organizatiilor neguvernamentale si al voluntarilor lor. De-a lungul celor 10 ani au primit premii peste 100 de oameni si institutii care au inteles ca binele comunitatii vine si din modul in care se implica fiecare membru al ei. Alte peste 1000 de persoane si institutii au fost nominalizate si au primit recunoasterea pe care o merita. Numarul donatorilor si impactul lor e cu atat mai spectaculos daca ne gandim ca ele au crescut pe fondul unei recesiuni economice mondiale.

Gala este organizata de Asociatia pentru Relatii Comunitare, un grup de profesionisti care promoveaza cultura filantropica prin educatie si dezvoltarea de instrumente de strangere de fonduri, si AmCham, Camera Americana de Comert din Romania. Anul acesta, Gala a fost organizata in parteneriat cu Raiffeisen Bank, o companie care promoveaza civismul si filantropia.

Premiantii Galei Oameni pentru Oameni, 13 noiembrie 2013

Premiul pentru generozitatea care schimba vieti: Cristina si Oliver Auerbach, care si-au donat darul de nunta - 41.650 lei - programului "Niciodata singur" al Fundatiei Principesa Margareta a Romaniei, destina batranilor din Bucuresti.

Cel mai bun fundraiser voluntar: Ana Maria Balteanu care, la 20 de ani, a infiintat o afacere sociala care promoveaza artistii plastici din Iasi, a strans 12.622 lei si contributii in natura in valoare de 4.350 lei pentru programul YouthBank Iasi.

Cea mai buna campanie de atragere de fonduri a unui ONG mare: Salvati Copiii pentru campania "Bun venit pe lume!", care a strans 1.090.000 lei si a dotat cu echipamente performante 15 maternitati din tara pentru a preveni decesul copiiilor nascuti prematur.

Cel mai bun fundraiser profesionist senior: Stefania Popp de la Junior Achievement care a atras anul acesta noua sponsori noi pe langa cei 16 parteneri traditionali care contribuie financiar si cu voluntar la activitatile educationale ale organizatiei - adica activitati si cursuri pentru 150.000 de elevi si studenti. Suma stransa a fost de 3.288.750 lei si 1.246.340 lei in contributii in natura - cu 32% mai mult decat in anul precedent.

Fundraiseri profesionisti juniori: Echipa OncoHelp care a dublat capacitatea de tratament in raza de acoperire a Centrului Universitar. Suma stransa a fost de 1.481.087 lei si 45.000 lei contributii in natura.

Cea mai buna campanie de atragere de fonduri a unui ONG mic: proiectul "Lumina pentru Ursici" al Asociatiei Free Miorita, sustinut de UniCredit Tiriac Bank si implementat cu ajutorul voluntarilor. A fost stransa suma de 40.000 lei, care a fost transformata in panouri solare pentru un sat neelectrificat din Hunedoara. Cincizeci si unul de oameni din satul Ursici au acum lumina.

Cel mai implicat presedinte in atragerea de fonduri: Daniela Bololoi de la Asociatia Help Malin care a motivat peste 300 de voluntari si peste 20.000 de persoane sa directioneze 2% din impozitul pe venit pentru terapia de recuperare a 90 de copii diagnosticati cu autism si pentru programe de educatie pentru copii, parinti, cadre didactice si terapeuti. Suma stransa a fost de 2.520.468 lei.

Cea mai de impact interventie prin sponsorizare: Vodafone Romania pentru sprijinirea programului de donare de sange "O sansa pentru viata" al Asociatiei React. Au fost recoltati mai mult de 50.000 de litri de sange care au salvat peste 150.000 de vieti. Centrul de Transfuzii Sanguine Bucuresti a fost renovat, dotat cu aparatura moderna si informatizat. In plus, a fost donata o ambulanta, s-au organizat zeci de sesiuni mobile de donare, a fost creat un site (pentruviata.org) cu informatii complete despre donarea de sange si alte nenumarate activitati. Valoarea totala a proiectului este de 300.000 euro.

Cel mai implicat angajat in mobilizare de resurse: Stanislav Georgiev Goranov, UniCredit Tiriac Bank, care a initiat proiectul "1000km Balkan Charity Challenge", care a strans donatii pentru mai multe organizatii din Romania si Bulgaria. Suma donata: 12.000 lei, valoare contributii in natura: 23.200 lei, valoarea orelor de voluntariat: 19.200 lei.

Cea mai de impact interventie a unui IMM prin sponsorizare: Grafit Invest, o firma de productie publicitara din Bacau care, cu numai 9 angajati, au sprijinit cu sponsorizari, voluntariat, produse, servicii si donatii de la angajati, 15 organizatii locale. Sprijinul lor se ridica la 35.000 lei/an, dintre care 30.000 de lei in natura.

Premiu de excelenta
Maria Culescu, presedintele Asociatiei M.A.M.E., care si-a asumat raspunderea pentru un numar scurt de donatii prin SMS pentru urgente medicale, care permite strangerea rapida de fonduri pentru persoanele care au nevoie de tratament medical in strainatate si pentru care reactia rapida este esentiala.

Premiu de excelenta  - Vodafone Romania, pentru sprijinul constant al comunitatii.
  



451 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings