newsletter rss
HotNews.ro

webRelease: Forbes Green, in cautarea banilor verzi si a modelelor de educatie


PDF Print
A | a
E-mail
de RANEvents | Marţi, 30 iulie 2013, 21:41 webReleases | CSR/Lobby/Advocacy

Forbes Green Forum 2 | Foto: webPR.ro
Evenimentul Forbes Green, organizat saptamana trecuta de revista Forbes Romania in parteneriat cu Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice (MMSC) si cu Camera Nationala de Comert si Industrie a Romaniei, a incercat sa afle care sunt sumele vehiculate in domeniul deseurilor, care este œfarmecul local al colectarii si care ar fi modele eficiente de educare a populatiei. Forbes Green a cautat astfel exemple pozitive si a chestionat in acest sens toate verigile lantului de management al deseurilor: autoritati, companii de salubritate si companii responsabile.

Elena Dumitru, Secretar de Stat in Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice, a aratat in cadrul Forbes Green Forum ca gradul de absorbtie al fondurilor europene prin POS Mediu a crescut de la 4,89%, la 20% in mai 2012. "Din datele statistice pe 2011, Romania a trecut de la ultimul loc in ceea ce priveste rata de reciclare (adica un procent de 1,87%), la 12%, ceea ce inseamna o protectie mai mare a resurselor naturale, reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera si, nu in ultimul rand, locuri de munca verzi, adica cele care asigura o gestionare corecta a mediului, astfel incat sa avem un aer respirabil", a spus doamna Dumitru. "Vrem sa readucem in discutie sintagma <<codrul, frate cu romanul>> prin gestionarea integrata a mediului, a mai sustinut Secretarul de Stat.

Marcel Nicolaescu, viceprimar al Municipiului Bucuresti, a prezentat cateva dintre proiectele de colectare selectiva pe care le are in plan municipalitatea in etapa urmatoare. Primaria are in vedere crearea unui serviciu public de salubrizare integrat si este in faza finala a proiectului de constructie a incineratorului de la groapa Glina, care va rezolva in totalitate problemele gunuoiului din Bucuresti incepand cu sfarsitul anului viitor, a sustinut Nicolaescu.

Printre noutatile prezentate de viceprimar se numara si amplasarea a circa 2500 de containere de colectare a deseurilor de tip hartie-carton in Bucuresti, care vor reduce cu 15% deseurile depozitate anual. De asemenea, žin urma unei licitatii publice se va construi o instalatie de tratare a deseurilor de constructii din Bucuresti, a aratat viceprimarul Municipiului Bucuresti. Augusta Tepes, marketing client manager Carrefour, a oferit un exemplu de educatie printr-un format modern de comert.

Augusta Tepes a vorbit despre deseuri ca valoare si despre un proiect anti-risipa care priveste alimentele. Astfel retailerul francez vrea sa arate clientilor ca a cumpara chibzuit poate fi mai rentabil. Marketing client manager-ul Carrefour a adaugat ca avantajul unui retailer de aceasta talie este atingerea unei tinte de milioane de clienti prin magazinele sale.

Un exemplu de schimbare a comportamentelor ecologice a venit din partea organizatiei Recolamp, care se ocupa cu reciclarea becurilor si lampilor. De altfel, reciclarea lampilor e un exemplu de comportament dificil de schimbat atat in randul populatiei, cat si al companiilor, dupa cum a aratat Roxana Sunica, marketing manager Recolamp. "œNoi credem ca, pentru a avea un impact, schimbarile trebuie sa vina de la cel mai mare la cel mai mic. De altfel, cele mai multe deseuri provin de la companii", a sustinut Roxana Sunica.

Costul colectarii si reciclarii unui bec este de 4 lei, in timp ce timbrul verde (taxa inclusa in pret si virata catre Recolamp) este de 0, 9 lei. Firma are astfel un venit anual de 1,5 milioane de euro, bani din care trebuie sa gereze colectarea si reciclarea la nivel national. "Dar diferenta este ca deseurile de care ne ocupam noi sunt periculoase , iar costurile lor de reciclare sunt mai mari, pentru ca implica diferite procese de decantare, distilare etc"œ, a precizat marketing managerul Recolamp.

Presedinte Green Revolution, Raluca Fiser, a amintit importanta perseverentei in educatia ecologica. Asociatia a lucrat timp de trei ani la o campanie de constientizare in cadrul autoritatilor. Unul dintre cele mai importante rezultate ale Green Revolution a fost Legea 132 /2010, care obliga toate institutiile statului sa colecteze selectiv si sa raporteze datele. Atitudinea ecologica e clar o moda, intre ce se declara si ce se face este o lume intreaga, a adaugat Raluca Fiser referindu-se la studiul Dedalus conform caruia peste 80 % din romani colecteaza selectiv (la nivel declarativ), in timp ce rata reala de colectare este de 12 % in Romania.

Zoli Toth, activist ecologist, antreprenor si liderul formatiei Sistem, a salutat numarul mare de companii implicate in proiecte verzi, dar a atras atentia asupra limbajului folosit de cei care promoveaza proiectele. "œCel mai mult conteaza modul in care reusim sa implicam publicul in proiecte si sunt convins ca oamenii pot fi informati mai usor cand se vorbeste pe limba lor, mai simplu", a spus el. "Mi-as dori ca mai multi artisti sa se implice in ecologie", a spus el, œatunci si companiile ar fi mai usor de convins.

Singurul ONG din Romania care se ocupa de informarea si educarea populatiei cu privire la cutiile de aluminiu a fost reprezentat la Forbes Green de Adina Magsi, director general Alucro. Ea a subliniat ca scolile sunt principalul public tinta al organizatiei, deoarece "žavem si experienta colegilor din afara care ne arata ca educatia copiilor este extrem de importanta". Adina Magsi a vorbit si despre campania Every Can Counts si a adaugat ca se adreseaza si companiilor care genereaza canurile de aluminiu si, nu in ultimul rand, autoritatilor.
Evenimentul Forbes Green a fost realizat cu sprijinul companiilor Romprest, Carrefour, Recolamp si Alucro.
  



170 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by