newsletter rss
HotNews.ro

webRelease: Mobile marketing: 10 tendinte din Romania pe anul 2011


PDF Print
A | a
E-mail
de Redactia | Luni, 7 februarie 2011, 18:03 webReleases | Publicitate

Bucuresti, 7 februarie 2011 - Conform celei mai recente analize a companiei Voxline Communication, Romania va asista in 2011 la o crestere sustinuta a pietei de marketing mobil, datorata eficientei demonstrate intr-o perioada in care accentul pe ROI se pune tot mai mult si de valorificarea la scara mai larga a unor tactici precum codurile QR, cupoanele mobile, mobile web sau aplicatiile mobile.

"Anul 2010 a inregistrat o crestere spectaculoasa in mobile marketing pe toate fronturile: mult mai multe campanii de comunicare prin sms, o dublare a promotiilor cu inscriere prin sms, campanii de mobile web, aplicatii pentru telefonul mobil lansate de companii din zona financiara si din retail, primele campanii care au folosit coduri QR. Cum piata de mobile marketing a depasit deja pragul valoric de 5 milioane de Euro, pentru a sprijini comunitatea specialistilor in marketing, am hotarat sa oferim un top al tendintelor pe piata de marketing mobil in anul ce vine”, anunta Dan Virtopeanu, General Manager Voxline Communication:   

1.   SMS va ramane metoda preferata a marketerilor de comunicare cu audienta. Simplu, usor de implementat si de folosit, fara nici un fel de provocare tehnica, SMS va reprezenta baza in continuare pentru peste 90% din campaniile de mobile marketing.

2.   Promotiile cu inscriere prin sms vor continuat trendul ascendent din ultimii ani - daca in 2010 am monitorizat peste 100 de campanii, anul acesta ne asteptam la o crestere intre 30 si 50%.

3.   Aplicatiile mobile vor fi pe locul doi in preferintele marketerilor. Romania va urma trendul global prin care tot mai multe branduri adopta aplicatiile mobile, si vom vedea atat aplicatii dezvoltate punctual pe plan local, cat si aplicatii aduse de afara si traduse/adaptate pentru Romania. Procentul foarte mic al telefoanelor carora se adreseaza aplicatiile de iPhone si Android (sub 5% din totalul celor existente) si implicit audienta de nisa careia se adreseaza va fi compensat de buzz-ul generat de lansarea unei aplicatii pentru mobil si de partea creativa pe care o aplicatie poate sa o dezvolte spectaculos.

4.   Campaniile de mobile web vor reprezenta o surpriza placuta prin rezultatele pe care le vor aduce in 2011. Mobile web va ramane un mediu subestimat de marketeri, precum mediul online acum zece ani, iar marii castigatori vor fi tocmai cei care vor folosi campaniile de mobile web tinand cont de audienta foarte mare (circa o treime din populatie) si de putinele reclame romanesti afisate printre sutele de milioane de reclame internationale livrate lunar.

5.   Campaniile pe internet vor incepe sa integreze tot mai mult elemente de marketing mobil, prin introducerea validarilor prin sms, mult mai eficiente decat sistemele traditionale (IP/cookie) in cazul in care unul din obiective il reprezinta limitarea inscrierilor/voturilor, a comunicarilor importante  prin sms (validare castigatori) sau prin extinderea campaniilor prin aplicatii mobile sau mobile web.

6.   Codurile bidimensionale (coduri QR) vor incepe sa fie folosite de branduri pentru a extinde comunicarea din offline in mediul mobil. Lipsa unei mase critice a reprezentat principala bariera in utilizarea acestora pana acum, ele fiind exemple izolate. Milioanele de utilizatori de telefonie mobila care au acces la internet mobil si telefon cu camera din Romania reprezinta o audienta care nu va mai fi neglijata.

7.   Evitate pana acum din comoditate, cupoanele mobile vor incepe sa prinda si in Romania. Intrarea Groupon pe piata romaneasca va obliga pe o parte din cei peste 30 de concurenti sa incerce sa se diferentieze prin introducerea cupoanelor mobile alaturi de cele pe email. Evident, metoda de comunicare va fi tot prin sms.

8.   Bugetele alocate pentru marketing mobil vor creste si in 2011 cu cel putin 20%, o buna parte din acesti bani fiind alocati campaniilor de testare si experimentare. Brandurile care folosesc acest mediu de cativa ani si au descoperit beneficiile unice pe care le ofera vor integra tot mai mult marketingul mobil in campaniile de comunicare.

9.   Marketingul bazat pe localizare in timp real va ramane la nivel de experiment. Desi se va remarca o preferinta a marketerilor de a reduce procentul de “waste” prin introducerea mai frecventa a criteriilor de localizare statica in selectarea bazelor de date - campanii adresate unei audiente cu domiciliul dintr-o anumita regiune geografica - raritatea bazelor de date create prin accept explicit de a primi comunicari din partea brandurilor preferate va fi o bariera majora in succesul campaniilor bazate pe localizare in timp real.

10. Marketingul mobil bazat pe proximitate (bluetooth) va incerca sa umple golul lasat de lipsa campaniilor bazate pe localizare in timp real. Costurile incomparabil mai mici decat la campaniile prin sms vor fi un argument pentru a vedea mai multe astfel de campanii in Romania, si desi rata de acceptare a mesajelor bluetooth va ramane relativ mica (sub unul din trei), rezultatele vor fi mai bune decat in cazul campaniilor sms tocmai datorita pro activitatii destinatarului in receptia mesajului publicitar.                                                                                                                  

***
 
Despre Voxline Communication

Voxline Communication este o companie infiintatain 1998 cu capital francez, beneficiind chiar de la inceput de suport tehnic si know-how vest European in domeniul serviciilor de telecomunicatii cu valoare adaugata si a serviciior interactive.

In cei peste 13 ani de activitate pe piata romaneasca, Voxline a inregistrat numeroase premiere, precum: in 2002 a fost primul operator alternativ care a demarat servicii de telecomunicatii pe suport sms si voce in retelele mobile; in 2004 Voxline a dezvoltat aplicatia primei campanii de mobile marketing din Romania, pentru brandul Chipita, iarin 2005 devine primul operator de servicii cu valoare adaugata care obtine certificarea de calitate ISO 9001:2000 eliberata de TUV Thuringen.

Serviciile oferite de Voxline Communication acopera o gama larga de aplicatii de mobile marketing (campanii de trimitere si receptionare mesaje sms, mobile advergames), call center (numere normale si numere verzi), aplicatii web (site-uri de promotie, flash advergames), servicii de microplati prin intermediul telefoniei mobile si servicii cu valoare adaugata (televoturi, concursuri, continut digital).

Printre clientii pentru care Voxline Communication a derulat campanii de-a lungul timpului se numara: Quadrant Amroq Beverages (Pepsi), Star Foods (Lays), JTI (Winston), Unilever (Dove, Cif&Domestos), Chipita Romania, URBB (Carlsberg,Tuborg), Western Union, Duracell, Braun, Dr. Oetker (Pizza Ristorante, Pudding), Fabryo (Savana), Wrigley, Farmec, LG, Prodal 94 (Stalinskaya, Wembley), Porsche Romania.

 Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 
  



697 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings