newsletter rss
HotNews.ro

webRelease: ​Delegatia Romaniei la Congresul Mondial IAA 2010 a discutat concluziile dezbaterilor de la Moscova


PDF Print
A | a
E-mail
de Redactia | Marţi, 8 iunie 2010, 16:54 webReleases | Publicitate

Bucuresti, 8 iunie 2010 - IAA Young Professionals a organizat luni, 7 iunie, cu sprijinul IAA Romania o masa rotunda in cadrul careia membrii delagatiei Romaniei la Congresul Mondial IAA au prezentat concluziile discutiilor purtate la eveniment.

Despre  provocarile viitorului si consecintele schimbarii au vorbit opt dintre cei 11 delegati ai Romaniei la Moscova: Cristina Simion (General Manager Edipresse AS), Maria Tudor (Managing Director Zenith Media), Nicoleta Deliu (Presedinte IAA Young Professionals), Anca Ghinea (Copywriter PROSPERO), Silviu Sefer (Managing Partner Momentum), Dan Petre (Managing Partner D&D Research), Claudiu Serban (Director General Editura Evenimentul si Capital) si Victor Dobre (Executive Director IAA Romania)

La masa rotunda s-a discutat despre brandurile, consumatorii si media viitorului.

Dintre punctele cheie atinse:
-    Criza a influentat modul in care oamenii percep brandurile, scazand increderea in brandurile de corporatii, ceea ce a dat sansa unora noi, provocatoare (“challenger brands”) sa isi faca aparitia. In acest context, brandurile mari se pot proteja si creste printr-un comportament etic fata de consumatori. Legatura emotionala a consumatorilor cu brandurile va tine cont de componenta etica. Oamenii vor sa faca bine atunci cand cumpara un produs, nu doar lor, ci si celor din jur. Mai mult, criza a facut ca si obiceiurile de consum sa se schimbe, oamenii s-au intors la nevoile primare. Astfel, “challenger brands” au lasat la o parte multe functionalitati si s-au intors la functiile primare, rezultand produse mai putin costisitoare, dar la fel de performante. In consecinta, asistam la sfarsitul consumerismului asa cum il stim si la nasterea unui nou tip de consum – mai putin si mai etic.

-    Comunicarea 360 de grade va fi inlocuita cu cea 365 de zile, iar departamentele de marketing vor deveni vocea consumatorului in companie, nu vocea companiei in randul consumatorilor. Brandurile trec de la marketing la a folosi consumatorilor (“serving”).

-    Puterile economice se schimba, a fost o alta concluzie a discutiilor. Alaturi de blocul BRIC (Brazilia, Rusia, India, China), noi zone emergente au fost identificate, 11 tari ce vor vedea o crestere economica mai mare decat celalte in urmatorii ani (Indonezia, Bangladesh, Pakistan, Iran, Vietnam, Coreea de Sud, Nigeria, Mexic, Egipt, Turcia, Filipine).

-    Media viitorului va fi una bazata pe digital, de la campanii, pana la inventarea unor noi canale si dispositive media. Cantitatea de informatie digitala este atat de mare iar cresterea sa atat de rapida, incat se inventeaza noi unitati de masura pentru a o putea exprima in valori. In momentul de fata, informatia digitala masoara 800.000 petabytes (1 petabyte = 1000 terabytes), iar anul viitoar ar putea depasi 1,2 zettabyte (1 Zettabyte = 1 miliard de terabytes). Tendinta de a digitaliza intreg continutul si toate sursele de informare nu va duce la moartea printului, dar ar putea duce la aparitia printului exclusiv la cerere (print on demand), cand tehnologia va permite tiparirea si expedierea unei carti ori reviste la preturi de doar cativa euro.

-    Companiile trebuie sa puna un accent mai mare pe comunicarea interna si sa o trateze ca pe un motor de crestere.

-    De asemenea, unul dintre sfaturile oferite delegatiilor a fost acela de a se intoarce cu o atentie mai mare spre business-urile locale si de a accepta sa faca afaceri cu guvernele tarilor din care provin. Accestea pot fi un sprijin pentru economiile nationale, dispun de bugete pentru a comunica proiectele pe care le deruleaza, iar acestea trebuiesc gestionate cat mai eficient.

Pentru mai multe amanunte despre aceste discutii puteti consulta:
http://www.youtube.com/watch?v=BYzKF0KXhrg  
http://www.youtube.com/watch?v=sCEBy8GTgdE&feature=channel  
http://www.youtube.com/watch?v=pDZPvvFqXko&feature=channel  
http://www.youtube.com/watch?v=plDjOQ0FbQQ&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=lGnbETMvqog
http://www.youtube.com/watch?v=gPdxfwOAiB8

Totodata, in cadrul dezbaterilor ce au avut loc la Congresul Mondial IAA de la Moscova s-a decis ca urmatoarea intalnire a Bordului Mondial al IAA sa aiba loc la Bucuresti, in toamna acestui an. Tot atunci va avea loc la Bucuresti prima intalnire IAA Young Professionals la nivel mondial. De asemenea, Felix Tataru, presedinte IAA Romania a fost reconfirmat in functia de Vicepresedinte al IAA Worldwide.

Cea de-a 42 a editie a Congresul Mondial IAA a avut loc la Kremlin, in Moscova, intre 12 si 14 mai si a reunit peste 1200 de participanti din peste 40 de tari.  
                                                             
****
IAA este organizatie tripartitã, un parteneriat strategic unic, ce apara interesele comune ale tuturor disciplinelor din intregul spectru al comunicarilor de marketing - de la clienti si agentii de publicitate pana la mass media. Este o asociatie ce cuprinde toate disciplinele implicate in construirea unei marci si are o organizare globala, cu baze in 96 de tari.
In Romania, IAA reuneste 130 companii, firme care fac publicitate pentru produsele/serviciile lor, medii si agentii de publicitate. Rolul sau este sa promoveze in Romania standardele internationale recunoscute in domeniul publicitatii.

 Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 
  



492 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings