newsletter rss
HotNews.ro

webRelease: Investitile in materiale promotionale vor creste in 2010, in medie cu 10-15%


PDF Print
A | a
E-mail
de redactia | Miercuri, 6 ianuarie 2010, 13:21 webReleases | Publicitate

In 2009, companiile au dat dovada de foarte multa prudenta in ceea ce priveste investitiile in materiale promotionale. 60% dintre cele prezente pe plan local au lucrat anul trecut cu buget zero pentru acest segment, in timp ce doar 40% au alocat resurse financiare. In acest caz, valoarea bugetului a variat intre 100.000 euro - 500.000 de euro.

Potrivit unui studiu realizat de compania Basis&Basis Romania, lider pe piata de produse promotionale din Grecia si activa pe piata locala din 2008, bugetul alocat a depasit 10 euro/persoana in cazul a 60% dintre companii, in timp ce un procent de 20% au alocat intre 5-10 euro/persoana. In cazul altor 20% dintre companii, efortul financiar nu s-a ridicat la mai mult de 5 euro/persoana.

“Se observa o diminuare considerabila a sumei alocate pentru o singura persoana, fata de perioada 2006-2007, cand se putea vorbi si de bugete duble sau chiar triple/persoana. Investitia in materiale promotionale este insa una extrem de profitabila daca ne gandim ca pretul promotionalului reprezinta maxim 5% din valoarea produsului scos la vanzare. Sumele folosite pentru materiale promotionale aduc cresteri in vanzarea produselor si de 200%”, a precizat Maria Radu, director Basis& Basis Romania.

Pentru anul 2010, peste 50% dintre companii estimeaza cresteri ale bugetelor aferente achizitiei de materiale promotionale de pana la 10-15%.

Pentru majoritatea companiilor (80%), investitiile in materiale promotionale sunt un suport semnificativ pentru sustinerea si chiar cresterea vanzarilor, dar aduc si un plus de notoritate brandului. Astfel, potrivit studiului Basis&Basis, 60% dintre respondenti apreciaza o crestere cu 5-20% a volumului vanzarilor, in timp ce 32% dintre respondenti asteapta o majorare cu 21-50%. Numai 8% dintre acestia asteapta majorari cu peste 60% a volumului vanzarilor pe fondul investitiilor facute in materiale promotionale.

Cele mai daruite cadouri in 80% din cazuri - sunt obiectele de birou, in timp ce 20% dintre companii folosesc obiectele proprii branduite.

Studiul a fost realizat in perioada 1 noiembrie - 15 decembrie, la nivel national, pe un esantion de 149 de companii, din diferite industrii, cu cifre de afaceri cuprinse intre 1 si 3 milioane de euro.  
 

Despre Basis&Basis Romania

Basis&Basis are o experienta de peste 22 de ani in domeniu, compania fiind producatorul si importatorul numarul 1 in Grecia pe piata obiectelor promotionale, membra activa a IPPAG si PSI. La sfarsitul anului 2007, Basis&Basis Grecia a inregistrat o cifra de afaceri de 20 de milioane euro.

 In 2008, Basis&Basis a decis sa intre pe piata de profil din Romania in urma unei analize atente a oportunitatilor de dezvoltare. Investitia initiala s-a ridicat la 800.000 de euro. Oferta actuala cuprinde peste 50.000 de mostre, innoite continuu. Printre clientii companiei se numara: Coca Cola Romania, Sanoma Hearst, Ringier, Star Foods, Germanos, Ecotic, Sarantis, Accenture, Adesgo, Bank of Cyprus, SofMedica etc. 
 

 Citeste mai multe despre     |   | 
  



350 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by