newsletter rss
HotNews.ro

webRelease: LABoratory & Co lanseaza, in premiera, cercetarea dincolo de declaratii. 1.500.000 de Euro investitie pentru dezvoltare pana la finele anului 2010


PDF Print
A | a
E-mail
de Redactia | Miercuri, 25 noiembrie 2009, 17:17 webReleases | Publicitate

 documente
(25 Nov 2009) PDF, 1MB
Bucuresti, 25 noiembrie 2009 – LABoratory & Co, singura companie din Europa care integreaza metode de cercetare biometrica cu metode traditionale, se lanseaza astazi oficial in Romania.

LABoratory & Co masoara cu ajutorul unor tehnologii si metodologii utilizate pana nu demult doar pentru scopuri medicale, variatia de unde cerebrale, reactiile muschilor fetei si transpiratia subtila de la nivelul pielii, pentru a putea obtine reactia autentica a consumatorilor la diferiti stimuli. Acestora li se adauga masurarea timpilor de reactie, un indicator care arata perceptia fata de diverse atribute si testul de raft, care ofera predictibilitate in privinta intentiei de cumparare. Daca acum ceva timp toate metodele din sfera medicala erau prohibitive la nivel financiar, acum acestea au fost calibrate astfel incat sa devina viabile comercial.

Ciclul complet, stimul-reactie/emotie-intentie de cumparare este masurat in procesul intitulat Full CircleTM care ofera pentru prima data acces la opiniile necenzurate de constient ale consumatorilor. Rezultatul final este capacitatea crescuta a companiilor de a adapta informatia transmisa la nivelul de perceptie si dorintele reale ale consumatorilor lor si optimizarea bugetelor de comunicare, printr-o diagnoza obiectiva si completa asupra intregului proces de marketing.

"Intre ceea ce declara un subiect si comportamentul final, in piata, a acestuia este o corelare de 0,38 (Krauss, 1985). Vorbele nu se transforma si in fapte decat in limita acestui factor de corelare. Una dintre explicatii ar putea fi aceea ca doar 15% din ceea ce simtim poate fi verbalizat - restul este in subconstientul nostru la care avem acces limitat, de obicei. Prin metodologia noastra avem capacitatea de a trece de aceasta bariera”, a declarat Paul Markovits, International Research Director al LABoratory & CO. Romania.

Compania LABoratory a fost infiintata in 2004 ca institut de cercetare stiintifica. In 2007, acesta se transforma intr-o companie specializata in culegerea si interpretarea datelor biometrice pentru testarea comunicarii de marketing si a analizei imaginii de brand la nivel subconstient. Centrul de cercetare-dezvoltare operational al companiei se afla in Varsovia, Polonia, iar sediul principal se afla in Statele Unite ale Americii. De asemenea compania are divizii in Spania si Portugalia. LABoratory & Co Romania este o companie romaneasca, partener al LABoratory & Co, fondata de Rafal Ohme, profesor de psihologie si expert in disciplina persuasiunii si a proceselor la nivel subconstient. In echipa sa activeaza peste 50 de cercetatori (psihologi, matematicieni, neurobiologi, fizicieni si oameni din domeniul marketingului).

LABoratory a lucrat cu peste 100 de clienti din diferite sectoare realizand peste 2.000 teste si intervievand peste 30.000 de oameni.

Compania coopereaza la nivel european si international cu asociatii prestigioase din domeniul cercetarii si publicitatii precum ESOMAR, European Advertising Academy, American Academy of Advertising, Advertising Research Foundation si Association for Consumer Research.

Investitia initiala la nivelul anului 2009 este de 500.000 de euro pentru constituirea LABoratory & Co Romania. Aceasta s-a concretizat in deschiderea centrului de cercetare din Bucuresti si are in vedere achizitia de echipamente, mobilarea laboratoarelor si pregatirea personalului specializat pentru colectarea datelor.

Pentru anul 2010 LABoratory estimeaza o cifra de afaceri de 6,3 milioane euro si efectuarea unui numar de peste 400 de teste. De asemenea, planurile companiei pentru anul urmator vizeaza un proces de expansiune la nivel local si regional. Principalele 4 locatii strategice sunt reprezentate de Emiratele Arabe Unite, Turcia, Grecia, Austria. Aceste centre vor fi dezvoltate in special prin joint venture cu companii puternice care activeaza in domeniul cercetarii de piata traditionale in tarile vizate.

LABoratory - un sistem integrat de cercetare bazat pe metodologie inovatoare

Tehnologia si metodologia utilizate de Laboratory & Co. sunt acreditate si recunoscute la nivel global, compania utilizand trei metode din domeniul medical. Prima metoda este asemanatoare electroencefalogramei, a doua metoda este cunoscuta sub numele de testul de rezistivitate al pielii (skin galvanic response test) si masoara cresterea conductivitatii corpului la nivelul degetului aratator in momentul in care corpul transpira. A treia metoda consta in aplicarea a trei senzori pentru muschii fetei, unul pentru muschiul orbicular (langa ochi), unul pentru muschiul zigomatic (situat langa gura) si unul pentru muschiul corugator (muschiul incruntarii) – sondand astfel zambetul real si cel social.

LABoratory a dezvoltat astfel un test biometric original, numit Neuro TraceTM ce are la baza o formula unica de analiza a datelor biometrice care calibreaza si valideaza comportamentul real al consumatorilor testati. Prin aceasta metoda poate fi evaluat impactul asupra consumatorului a fiecarei secunde a unei reclame ce se afla in testare, fiind analizat indexul de implicare emotionala (emotional engagement), cel de apreciere (liking) si cel de actiune. Testele sunt realizate prin utilizarea metodelor medicale EEG, EMG si GSR.

Reaction time
sondeaza nivelul subconstient, masurand timpii de reactie fata de stimulii testati. Metoda verifica astfel asocierile automate si atitudinea fata de brand a consumatorilor.

Pentru a colecta date despre comportamentul real al consumatorului, Shelf Test este o alta metoda folosita de LABoratory & Co, investigand dincolo de intentia de cumparare.

Aplicabilitate LABoratory - tradusa prin optimizarea si eficienta comunicarii


Dincolo de beneficiul maxim transpus in eficientizarea procesului de marketing, utilizarea cercetarii biometrice are ca avantaje si optimizarea bugetelor de media prin admastering, optimizarea bugetelor de productie prin testare in procesul de productie a spotului, diagnoza obiectiva a imaginii brandului, testarea ambalajelor si a materialelor de mercantizare. Toate acestea se transpun in eficientizare atat din perspectiva costurilor, cat si din cea a timpilor de cercetare si relevantei datelor.

Astfel la modul practic pentru o reclama TV, LABoratory poate testa si recomanda cel mai bun concept de spot, poate cuantifica eficienta transmiterii mesajelor cheie si a beneficiilor, arata cum reactioneaza consumatorii la fiecare secunda din spot. Mai mult un alt avantaj il reprezinta posibilitatea de a testa reclamele, inca de la nivelul de animatic. Astfel nu mai este necesara dezvoltarea intregii productii. Prin pre-testarea spotului poti stii din faza incipienta ceea ce va fi relevant pentru target.

Aplicabilitatea rezultatelor reclamelor este extinsa la diferite medii precum print, outdoor, internet, materiale POS. De asemenea, LABoratory ofera suport pentru optimizarea media planului verificand ce mix de media este cel mai potrivit pentru o campanie.

 Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 
  



654 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by