newsletter rss
HotNews.ro

Superbrands Romania a demarat editia 2010 a programului "CONSUMER SUPERBRANDS"


PDF Print
A | a
E-mail
de Redactia | Marţi, 9 martie 2010, 15:50 webReleases | PR

Superbrands Romania a demarat Programul Consumer Superbrands 2010, dupa doua editii succesive Business Superbrands (2008 si 2009) si o editie pilot Consumer Superbrands (2006). Noul program ia in atentie brandurile de produse si servicii care se adreseaza direct consumatorului final.
 
Pentru editia 2010 a programului, Superbrands Romania a stabilit un parteneriat in premiera absoluta cu organizatia TCBA (The Centre for Brand Analysis) din Marea Britanie, care functioneaza ca un arbitru independent, coordonand si administrand intregul proces de jurizare si selectie a brandurilor eligibile pentru statutul de Consumer Superbrand in Romania pentru 2010.

Prima etapa a programului Consumer Superbrands 2010 a reprezentat-o formarea Consiliului de onoare Superbrands, alcatuit din 30 de personalitati marcante din mediul de afaceri: specialisti in marketing, comunicare si administrarea afacerilor, lideri de opinie si reprezentanti ai presei cu profil economic si de afaceri din Romania.

Selectia brandurilor cuprinde o faza calitativa si una cantitativa. Primul pas il reprezinta jurizarea de catre Consiliul Superbrands a unei liste de aproximativ 1,200 de branduri selectate din 25 de domenii de activitate economica. Lista brandurilor care intra in atentia Consiliului Superbrands este alcatuita in mod traditional de catre compania Nielsen, folosind surse publice de informare. Criteriile de jurizare pe baza carora brandurile devin eligibile pentru statutul de Superbrands sunt: reputatie, incredere, calitate si diferentiere pe piata.

In etapa urmatoare jurizarii, conform metodologiei internationale Superbrands, aproximativ 60% dintre brandurile evaluate de catre Consiliul de onoare Superbrands sunt supuse unui studiu cantitativ in randul consumatorilor. Studiul va fi administrat de catre TCBA din Marea Britanie si va fi dezvoltat in parteneriat cu un institut de cercetare local. Procesul de selectie a brandurilor se va derula in intervalul martie – mai 2010.

Prima etapa a programului se va incheia cu lista brandurilor finaliste considerate eligibile pentru statutul de Consumer Superbrands in Romania pentru 2010. In fiecare an, aproximativ 30% dintre brandurile analizate indeplinesc conditiile de eligibilitate pentru a primi statutul de Superbrand pe piata locala.

Etapa a doua a programului o reprezinta constituirea Cartii Superbrands, editia 2010. Oricare dintre brandurile finaliste in urma jurizarii si cercetarii poate primi invitatia de a publica istoria brandului in Cartea Superbrands. Cartea Superbrands exemplifica, in medie, 40-45 de modele de branding, urmarind, in acelasi timp, o imagine generala a potentialului de afaceri al pietei romanesti. Cartile Superbrands se publica in citeva mii de exemplare si se distribuie la nivel local si international.

Superbrands Romania in cifre

- 4  programe Superbrands dezvoltate in 5 ani;

- 5 ani de la constituirea primului Consiliu de onoare Superbrands in Romania;

- In medie 1200 de branduri din aproximativ 40 de domenii sunt jurizate anual;

- Peste 60 de personalitati ale mediului de afaceri din Romania, experti in marketing, comunicare si administrarea afacerilor, profesionisti din presa, lideri de opinie au facut parte pana in prezent din Consiliul de onoare Superbrands in Romania;

- 2 din 5 branduri care au primit statutul de Superbrand in Romania intre 2005-2009 sunt branduri romanesti. Printre acestea se numara: Altex, Antibiotice, Arctic, Braiconf, BCR, Borsec, Carturesti, Dorna, Gerovital, Humanitas, Jolidon, Mobexpert, Murfatlar, Napolact, Petrom, Rompetrol, Sensiblu, Ursus, etc;

- Printre brandurile care s-au numarat intre primele 10 in ultimele doua editii Business Superbrands in Romania se afla: Coca Cola, Discovery, IBM, Leo Burnett,  Marriott, Mercedes, Nestle, Nokia, Orange, Pricewaterhouse, Vodafone, etc.

Despre Superbrands

Organizatia Superbrands este forul international independent in domeniul brandingului, care opereaza in aproape 100 de tari ale lumii, stimuland in mod proactiv, de 15 ani, dezvoltarea pietelor locale prin programe specializate si prin publicarea volumelor Superbrands, specializate pe categorii.

Intrata si in Romania in 2005, prin agentia de comunicare strategica si relatii publice BDR Associates, organizatia dezvolta programe consacrate pietei romanesti si culturii de branding locale. Primele trei programe derulate pana acum, Consumer Superbrands 2006 si, respectiv, Business Superbrands in 2007 si 2008, au oferit peste 130 de modele de succes atins prin branding si comunicare. 

 Citeste mai multe despre     |   | 
  



441 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by