newsletter rss
HotNews.ro

webRelease: My doggy bag is a goodie bag, prima campanie locala care a incurajat discutia despre un obicei controversat


PDF Print
A | a
E-mail
de MakeSense PR | Miercuri, 2 noiembrie 2011, 14:34 webReleases | CSR/Lobby/Advocacy

Ideea campaniei a venit in momentul in care, la nivel global, Unilever Food Solutions obtinuse rezultatele raportului "Bucatarii sustenabile: Cum reducem deseurile alimentare". 3 milioane de tone de deseuri alimentare este cifra comunicata de Raportul Global, dintre care 1 milion de tone provin doar din farfuriile consumatorilor.

Campania "My doggy bag is a goodie bag" a avut trei etape (teasing, revealing si comunicare post eveniment), a fost implementata de Makesense PR si the Syndicate, online si offline si a avut componente atat de PR, cat si de BTL.

In etapa de teasing, pentru ca discutia despre doggy bag nu a mai fost abordata anterior in Romania, a fost realizat un reportaj foto timp de o saptamana in Centrul Vechi al Bucurestiului. Reportajul a fost postat in fiecare zi pe pagina de Facebook a Unilever Food Solutions, cu mesaje care sa-i inspire pe fani sa continue "discutia" lansata prin imagini, prin comentarii despre deseurile alimentare aruncate de restaurante si despre cat de multa mancare lasa consumatorii in farfurii.

Teasingul a fost continuat pe ww.cabral.ro, endorserul campaniei, care a dezbatut online, impreuna cu cititorii sai, problema doggy bag-ului si responsabilitatea consumatorilor fata de mancarea pe care o platesc. Discutia s-a amplificat online, ducand la o dezbatere pro si contra doggy bag pe bloguri, Facebook, Twitter si o cauza pro doggy bag, nou lansata pe Facebook. Numarul celor care s-au implicat in discutia despre doggy bag a fost de aproximativ 30 de bloggeri si o serie de lideri de opinie, 400 de cititori care au comentat la articolele scrise de bloggeri, precum si alti 300 de sustinatori online ai cauzei si participanti la eveniment.

In final, inainte de reveal, discutia despre acest comportament a ajuns in topul discutiilor online in saptamanile 12-18 septembrie, 19-25 septembrie, conform refresh.ro.

"Cand am primit rezultatele Raportului Global Bucatarii Sustenabile in Romania, ne-am dat seama ca e nevoie sa il comunicam intr-un mod adaptat peisajului nostru urban si comportamentului nostru urban - ceva care sa vizeze in mod direct consumatorii romani, oferind o solutie la cantitatea de deseuri aruncata de restaurante - doggy bagul.

Am gandit campania in doua etape - online si offline tocmai pentru ca ne-am dat seama ca a lua mancarea la pachet e inca un subiect controversat la noi, care implica, pe langa chestiuni de utilitate (ce fac consumatorii cu mancarea) si chestiuni de statut si de atitudine (multi consumatori nu iau mancarea la pachet pentru ca nu vor sa fie priviti ciudat de catre ceilalti si pentru ca nu vor sa fie considerati zgarciti).

Prin urmare, unde am fi putut sa starnim dezbaterea despre un comportament controversat mai bine decat in mediul online. Discutia s-a viralizat in doua saptamani, asa incat in ziua evenimentului, numarul bloggerlori si al jurnalistilor care s-au alaturat campaniei offline si au venit in Centrul Vechi sa discute cu noi despre acest obicei a fost si mai mare decat ne asteptam", declara Raluca Bailescu, Managing Partner Makesense PR.

Solutia la problema deseurilor alimentare aruncate de restaurante, intens dezbatuta in cele doua saptamani de teasing, a fost oferita pe 23 septembrie de Unilever Food Solutions in Centrul Vechi, la evenimentul "My doggy bag is a goodie bag". Peste  5 000 de doggy bags, cu mesajul ca am putea contribui la reducerea deseurilor luand mancarea ramasa in farfurie, la pachet, intr-o punga doggy bag, au ajuns la bucurestenii din Centrul Vechi.

The goodie bag contine mesaje cu informatii despre ce este un doggy bag, de ce avem nevoie de el si ce inseamna sa iei doggy bag acasa, atat pentru consumator si pentru restaurantul in care acesta a mancat, cat si pentru mediu.

"Cand am inceput campania, am stiut ca modul in care vom aborda comunicarea cu consumatorii si cu proprietarii de restaurante va conta foarte mult pentru reusita evenimentului offline. Evenimentul a fost gandit ca unul de informare, nu ca un eveniment invaziv, care sa starneasca reactii negative din partea celor pe care i-am oprit pe strada pentru a le povesti ce inseamna sa iei doggy bag acasa. Nu am vrut sa fim invazivi nici cu proprietarii de restaurante din Centrul Vechi, tocmai pentru ca vrem sa adopte obiceiul de a oferi mancarea la pachet in mod voluntar, dupa ce vad ca asta ii face pe clientii lor sa fie incantati de servire si sa revina in restaurante tocmai pentru ca stiu ca de acolo pot pleca cu ce le ramane in farfurie la pachet si ca nimeni nu-i va privi ciudat.
  
Prin urmare doggy bag-urile au fost oferite sub forma unor cadouri celor care au intrat in restaurantele din Centrul Vechi , cu mesajul ca putem reduce 1 milion de tone de deseuri alimentare venite din farfuriile noastre si aruncate de restaurante, cerand mancarea la pachet in astfel de pungi de hartie." spune Valentin Vernea, Head of Trade Marketing the Syndicate.

Evenimentul din Centrul Vechi a reunit in patru localuri reprezentanti Unilever Food Solutions, lideri de opinie din presa scrisa si bloggeri. Scopul acestei intalniri offline a fost acela de a discuta despre acest obicei pe baza rezultatelor Raportului Global realizat de Unilever Food Solutions si de a discuta si alte idei de reducere a deseurilor alimentare in Romania.

Etapa post eveniment a insemnat comunicarea rezultatelor raportului global "Bucatarii Sustenabile: Cum reducem deseurile alimentare", impreuna cu informatii despre rezultatele evenimentului offline "My doggy bag is a goodie bag" catre presa. Informatiile comunicate de jurnalisti au fost sustinute printr-o discutie online a bloggerilor participanti la evenimentul din Centrul Vechi, dar si a celor care au sustinut campania. Discutia despre doggy bag a durat inca doua saptamani online, pentru ca ulterior sa fie sustinuta de rezultatele raportului "Obiceiuri si experiente ale consumatorilor romani la masa in oras", realizat local, pornind de la raportul global, ca parte a campaniei "My doggy bag is a goodie bag".

Campania doggy bag a insemnat implicarea a 15 lideri de opinie (jurnalisti de la publicatii generaliste, trade, lifestyle, M&A), 30 de bloggeri cu o audienta medie de 20 000 de cititori/luna, 400 de comentarii ale cititorilor pe bloguri, 500 de share-uri si like-uri pe Facebook, a fost generat un hashtag - #doggybag, in timpul evenimentului, de catre bloggerii invitati in Centrul Vechi, hashtag folosit de 50 de ori pe durata evenimentului, iar despre doggy bag au vorbit pe Twitter toti bloggerii care au sustinut campania.

Printre bloggeri care au sustinut campania se numara Cabral, Chinezu, Marius Matache, Claudiu Ciobanu, Vlad Dulea, Stefan Murgeanu, Raluca Popa, Cristi Dorombach (Piticu), Alex Ciuca (Hoinaru), Marie Jeanne, Julius Constantinescu (Dailycotcodac), TVdece, Denisa Bargau.

"My doggy bag is a goodie bag aduce in Romania o discutie despre un comportament adoptat in Occident de multa vreme, anume ca prin simplul gest de a-ti lua resturile acasa intr-un doggy bag, ajuti la reducerea cantitatii enorme de deseuri alimentare aruncata anual de restaurante.

Prin urmare am hotarat sa incepem aceasta campanie online, unde stiam ca ii vom gasi pe cei mai multi consumatori care ies sa manance cel putin o data pe saptamana in oras si sa-i provocam sa discute despre acest subiect pentru a ne da seama daca este sau nu vazut drept o problema.

Concluzia discutiei online a fost ca romanilor le pasa unde ajunge mancarea pe care o lasa in farfurie si vor sa faca ceva pentru a reduce cantitatea de mancare aruncata de restaurante. A fost o initiativa singulara, o campanie derulata exclusiv local si nu a fost o reteta doar executata si in Romania, ci o solutie adaptata la comportamentul de consum al romanilor.

Ce ne dorim in continuare este sa extindem campania realizata anul acesta doar in Bucuresti si in alte cateva orase mari ale tarii, tocmai pentru ca feedback-ul primit de la consumatori a fost unul foarte bun - multi dintre ei au marturisit ca nici nu s-au gandit ca ar putea sa ia mancarea la pachet, dar ca de-acum o vor face. Ce vrem noi sa facem este sa le punem la dispozitie si "solutia" - punga de hartie goodie bag pe care ei sa o poata cere restaurantelor.", spune Maria Gavrilescu, Channel Marketing Leader Unilever Food Solutions.

Campania A doggy bag is a goodie bag este realizata de Unilever Food Solutions impreuna cu agentiile sale de MakeSense PR si the Syndicate.
Din partea MakeSense PR, Raluca Bailescu (Managing Director), Raluca Duta (PR Manager) si Aura Dumitru (PR Manager).
Din partea the Syndicate, Valentin Vernea - Head of Trade Marketing, Mihaela Marcovici - Account Manager, Adriana Bestea - Copywriter.
Din partea Unilever Food Solutions, campania este  coordonata de Maria Gavrilescu, Channel Marketing Leader.

Despre doggy bag

Doggy bag este denumirea recunoscuta international pentru punga in care poti lua acasa tot ce-ti ramane in farfurie dupa o masa copioasa in oras.

 Citeste mai multe despre     |   |   |   | 
  



407 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings