newsletter rss
HotNews.ro

Reclama care NU imi place

Sorin Tranca, FRIENDS: "Mercedes rosu? Come on..."


PDF Print
A | a
E-mail
de Sorin Tranca, FRIENDS Advertising | Luni, 26 aprilie 2010, 11:05 Oameni

Mercedes rosu? Come on... | Foto: Captura Youtube.com
Dificil si pacatos subiect, "reclama care nu imi place". De altfel, pentru un comunicator care isi respecta meseria, acest criteriu - imi place/nu imi place - e la coada listei, daca nu irelevant.

Am sa incerc, totusi, sa fac un asemenea tip de comentariu. Nu din perspectiva creativa, pentru ca aici chiar nu mi-as permite sa fac pe chibitul, ci mai degraba din perspectiva strategica.

Asadar, iata doua reclame care nu cred ca-mi plac.





De ce?

Desi impecabile din punct de vedere executional, cele doua sufera, cred eu, de acelasi pacat de care sufera multe din deciziile de marketing care presupun extinderea gamei: adaosuri nefiresti, daca nu contradictorii, cu radacina de brand.

Vreau sa spun ca cele doua (Mercedes si Lexus) sunt, deopotriva, construite in jurul ideii de prestigiu. Consumatorii lor sunt oameni care cumpara lux si, care, asteapta un asemenea tip de raspuns de la cele doua. La fel si privitorii, fanii, piata. De ce sa-i amestecam cu cocalari?

Nu intru in business-plan-ul celor doua companii, nici nu cunosc ratiunile unei asemenea extinderi, insa trebuie sa spun ca nu vad niciun motiv strategic, altul decat o lacomie de moment, pentru ca cele doua branduri de lux sa-si adauge in portofoliu supercaruri.

Intr-un fel, cred ca vor avea aceeasi soarta cu cea a coupe-ului de la Volvo. O masina sport de la un brand sinonim cu siguranta. Adica proasta pentru brand si, poate, neconfirmata nici de vanzari.

PS Mercedes rosu? Come on...


Autor:Sorin Tranca, Creative Director & Managing Partner FRIENDS Advertising

 Citeste mai multe despre     |   |   |   | 
  



3091 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Reclame, reclame... (Luni, 26 aprilie 2010, 11:46)

    Bogdan [anonim]

    Oh c`mon....
    Rosul nu a fost ales intamplator, Michael Schumacher a lucrat aproape toata viata cu Ferrari....ce sa vezi? Monopostul sau era rosu. Lumea cand vede culoarea rosie+Schumacher isi aduce aminte de victoriile sale din Formula 1, astfel vor conecta modelul de acesta de Mercedes cu performanta si succesul pilotului.
    Apropo, Mercedes nu si-a extins gama pentru ca acest model a aparut pe piata in urma cu multe zeci de ani. Tot ce-au facut a fost un redesign.

    A doua reclama mi se pare stupida la sfarsit, cand scrie "Yes. It`s a lexus". Ca si cum e incredibil ca Lexus sa scoata o masina buna, asa ca avem nevoie de inca o confirmare ca intr-adevar este vorba de marca asta.
    • 0 (0 voturi)    
      parerea mea (Marţi, 7 decembrie 2010, 12:47)

      Brad Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      "Yes. It`s a lexus" pentru mine mai degraba insemna "Da. E un Lexus". Adica ... normal ca e un Lexus. Ceea ce au vrut sa spuna e ca numai Lexus, normal, ar fi putut face o asa super masina.
      In fine. Sunt foarte bine facute ambele. Desi cam scurte :).
      Un clip frumos de prezentare Honda aici.
      http://www.youtube.com/watch?v=53c6o_cNPEo
      Adica ... concertul la injectoare sucks :)
  • 0 (0 voturi)    
    Alt expert (Luni, 26 aprilie 2010, 12:10)

    Mihai [anonim]

    Nene, macar in privinta cazului Mercedes, bati campii cu gratie. Daca tot te dai mare comunicator, ar trebui sa stii despre ce vorbesti. Tu n-ai habar de istoria marcii. Astia faceau prin '54 modelul Gull-wing (sau 300SL) pe care il reinterpreateaza acum. Asadar, nu-i nicio extindere de portofoliu sau "lacomie de moment!!!". Get a job.
  • 0 (0 voturi)    
    E vorba de Mercedes-AMG (Luni, 26 aprilie 2010, 13:03)

    AMG [anonim]

    Reclama se refera la masina tunata de firma AMG care din totdeauna a facut masini sportive.
    • 0 (0 voturi)    
      AMF si LFA (Luni, 26 aprilie 2010, 16:11)

      Un Priceput [anonim] i-a raspuns lui AMG

      AMG si LFA sunt doua versiuni super-sport ale unor marci de prestigiu. Nu sunt pentru publicul "larg" sau "manelist". Numai impatimitii cailor viteza, de dragul vitezei si a puterii pot gusta o astfel de reclama. De aceea il ai pe Schumacher in scaunul soferului. Este exact tipul de reclama pe care cautatorii de putere o urmaresc: sa vada viteza, sa asculte motorul, sa remarce modificarile de caroserie. Nu e tuning, nu este cocalarism, este o alta nisa de piata.
  • 0 (0 voturi)    
    Radacina brandului? (Luni, 26 aprilie 2010, 13:59)

    Anonim [anonim]

    Mercedes-Benz 300SL spune ceva? Ii mai spunea Gullwing. Uite-l aici: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/300sl-roadster.jpg

    E rosu si a facut istorie inca din 1950. Asta daca tot vorbim de radacini...
  • 0 (0 voturi)    
    Pueril (Luni, 26 aprilie 2010, 19:31)

    Gherghe [anonim]

    Trecand peste toate considerentele tehnice si de marketing, este cel putin pueril, daca nu stupid, sa faci un spot aproape reusit si la sfarsit sa-l omori la sfarsit prin acel cliseu imbacsit: facutul cu ochiul. Ce inseamna? De ce? Vrei sa arati ce?
    De la biscuiti pana la nave spatiale, toti fac cu ochiul. Are aceeasi nula valoare cu aratarea degetului in situatii nepotrivite, alt cliseu filmat din belsug prin filme.
  • 0 (0 voturi)    
    Deci Gull Wings nu-i pt voi (Marţi, 27 aprilie 2010, 2:19)

    Kakaolu [anonim]

    Subscriu, strategia Mercedes cu modelul asta pare gresita. O lacomie de moment, dupa cum spune autorul.

    Gull Wing era in anii '50 oferta Mercedes pentru James Bond, nu pentru Schumacher. Acea masina miza pe o sportivitate imbracata mai curand in tweed, nu in combinezonul lui The Stig(...) Cu reclama asta Mercedes se cam dezice de cercurile in care s-a consacrat.

    Prestigiul - exclusivismul mai bine zis - nu exclude caii putere. In schimb exclude teribilismul si afisarea puterii in stare bruta. (Atentie, aici e vorba de exclusivismul autentic, cu traditie, nu de circul de la noi.)

    Daca un om are cateva sute de mii de euro pentru o masina si vrea doar cai putere atunci are optiuni mai bune decat Mercedes, cu traditie in aceasta nisa.

    Daca insa este un om cu gusturi mai sofisticate si vrea o masina puternica, dar una cu sange albastru, nu doar o bestie isterica, atunci se uita la SLS sau la alte supermasini care se conduc in pantofi, nu in adidasi. Respectiv masini care inspira o putere nobila, acompaniata de masura, autocontrol si rafinament.

    Si faptul ca e o masina AMG nu justifica nimic. Mercedes e brand-ul si impune rigorile, nu AMG. Nemaivorbind ca AMG-ul este renumit intre altele si pentru discretie, ca sa zic asa. Altfel n-ar lucra cu Mercedes. Ar lucra cu Seat.

    Deh, au baut si ei intr-o seara mai mult schnaps, se mai intampla. O sa le treaca, sunt prea destepti.
  • 0 (0 voturi)    
    Perceptie de roman ... (Miercuri, 28 aprilie 2010, 11:56)

    Vesticul [anonim]

    Stimabile gandesti complet eronat.
    Perceptia ta in care supercar=cocalar este data de faptul ca traiesti in Romania.
    Daca vei merge in vest vei vedea ca masinile sport foarte scumpe nu sunt conduse de cocalari ci de oameni cu parul alb pentru ca doar ei isi permit asa ceva (si nu, alaturi de ei nu sta o pipitza ci o femeie care arata foarte bine la 50 de ani).
    Asta e boala tarilor din Europa de Est: luxul este accesibil numai badaranilor.

    Iar vis-a-vis de Lexus pot sa-ti spun ca am un prieten britanic care viseaza doar la doua marci: Jaguar si Lexus.
    Faptul ca in Romania marca asta nu a prins (pentru ca nu prea o gasesc cocalarii pe piata SH din Germania) nu e relevant.

    Asa ca, pentru a-ti intregi imaginea, iti recomand sa te mai plimbi prin Europa de Vest si sa studiezi soferii masinilor din trafic.
  • 0 (0 voturi)    
    yes, it's a lexus. (Miercuri, 28 aprilie 2010, 18:34)

    alex [anonim]

    se termina asa spotul lexus dintr-un singur si simplu motiv: lexus este perceput ca un facator de masini care se identifica prin finisaje si confort (mult peste orice concurent).

    Si acum lanseaza o masina super sport. Un ferrari killer asa cum il denumesc criticii. Incredibil, dar monstrul ala e un lexus!

    De ce o fac? Din ratiuni de marketing. E echivalentul unei campanii de imagine dar cu banii mult mai bine cheltuiti. E o marca tanara care nu se poate aseza pe piata folosindu-se de traditia indelungata, asa cum face mercedes lansand sls, ci printr-o nebunie care pe deasupra e si mai scumpa decat 90% din supercaruri.




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by