newsletter rss
HotNews.ro

Reclama care imi place!

Sorin Tranca: Flame Trail - vizuala si sensibiloasa


PDF Print
A | a
E-mail
de Sorin Tranca - FRIENDS Advertising | Duminică, 24 ianuarie 2010, 13:39 Oameni

Fiindca azi e o zi frumoasa, in care mi-am declasat abilitatile strategice si mi-am uitat acasa personajul managerial, azi imi place reclama atasata. Pentru capacitatea de a ma emotiona, atat sub aspectul mesajului, cat si al formei.

Foarte vizuala si sensibiloasa (muzica Michael Nyman, cred), reclama facuta de BBDO Toronto pentru Royal Bank of Canada are cateva calitati indubitabile, si le trec rapid in revista, fiindca fug la un de-briefing:
- ton al vocii potrivit (e o reclama care trebuia sa se revendice de la spiritul olimpic: generos, epopeic, curajos)
- bine facuta (atat la nivel de filmare, cat si post-procesare)
- corecta in categorie (banking, o industrie extrem de pretentioasa sub aspectul comunicarii).



Nu in ultimul rand, as adauga ca am si rezerve fata de ea, o sa amintesc doar ca as penaliza usor copywriterul pentru textul ales. In esenta spune ce trebuie,  insa nu as fi inceput niciodata acea propozitie spunand "funny". Mai sunt mici lucruri de carcotit, ici-colo, insa ma opresc aici. Imi place.


Autor: Sorin Tranca, Creative Director & Managing Partner FRIENDS Advertising

 Citeste mai multe despre     |   | 
  



2561 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    textul bate emotia (si o alunga) (Duminică, 24 ianuarie 2010, 20:49)

    TheLastEgg [anonim]

    intr-adevar, vizualul este impresionant, atat de bine condus incat textul te deprima prin simplitate. forumul meu interior (ca al oricaruia, oricareia, probabil) valideaza o asemenea regie cand mesajul scris este cel putin la fel de puternic precum imaginea, pe care-o completeaza. aici, dupa o asteptare din care ar avea numai de castigat (repet, imaginile isi fac treba aproape ireprosabil, ma aduc acolo unde trebuie sa fiu ca sa pot musca cu toata gura) aparitia textului ma raceste subit - imi cade, pur si simplu, fata: what was that, again? exact atunci cand ma astept sa fiu facut praf cu scrisul (si vreau asta!) tot ce-mi ramane de facut este... nimic. nimic si sa-mi las una din sprancene ridicata a mirare din dezamagire. in loc sa imi explice actiunea din imagini (caci asta este textul, o prea-rece explicatie a imaginilor, ca intr-un dictionar) mai bine lipsea cu desavarsire. cred, chiar, ca as fi acceptat, inertial, inscrisul daca ar fi fost conturat, chiar mai concis (concentrat, poate, in simplul nume al bancii promovate), in corpul focului, scris, poate, cumva, din flacari. cam asta e.
    • 0 (0 voturi)    
      serios? (Luni, 25 ianuarie 2010, 16:43)

      bald canuck [anonim] i-a raspuns lui TheLastEgg

      vorbiti ca sa va aflat in treaba, si Tranca si TheLastEgg.

      astfel pus in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la universalitate nu poate sa eludeze meandrele concretului.

      Tranca habar n'are ce e aia 'funny' in engleza, iar TheLastEgg, sa faca bine sa stie ca nu se spune "foruMUL" meu interior ci "FORUL meu interior."

      cu alte cuvinte, daca n'ai nimic de spus, mai bine taci. ca te faci de ras in fata unora care vorbesc 3, 4, 5 limbi si nu se dau destepti in nici una din ele.
      • 0 (0 voturi)    
        scuze & iti multumesc, dar... (Marţi, 26 ianuarie 2010, 15:50)

        TheLastEgg [utilizator] i-a raspuns lui bald canuck

        este bine ca ai semnalat o greseala de ortografie (desi pare una de semantica) si imi cer scuze pentru orice revolta va fi provocat ea pana la dumneata insa si mai apoi. altfel si dupa aceste multumiri si scuze, poti sa explici (chiar anonim si in oricare dintre cele 3, 4, sau 5 limbi in limitele carora te simti, desigur, in deplina siguranta) de ce crezi ca in cele doua opinii se bat, doar, campii? best regards.
  • 0 (0 voturi)    
    homesick (Luni, 1 februarie 2010, 11:01)

    pandele [anonim]

    foarte frumoasa reclama, d'le tranca. imi permit sa comentez in calitate de cetatean. 'funny' cred ca vrea sa faca un mic downplay la grandoarea vizuala. canadienii sunt oameni carora le place sa creada ca sunt modesti, umili. funny este foarte canadian - si RBC vorbeste cu cetatenii lor aici.. cate bordeie, atatea obicee..




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings