newsletter rss
HotNews.ro

Steve Dallas, Initiative: Cred si sper ca partea cea mai "neplacuta" a crizei a trecut. Octav Popescu: Business-ul digital are nevoie de atentie speciala si investitii


PDF Print
A | a
E-mail
de C. Ionescu | Miercuri, 20 ianuarie 2010, 20:00 Oameni

Steve Dallas | Foto: Lowe
"In anii viitori, online-ul va scrie istorie in publicitatea romaneasca", spune Steve Dallas, desemnat luna aceasta director al agentiei de media Initiative, in locul lui Octav Popescu, numit vicepresedinte pentru coordonarea activitatilor de media si digital la nivel de grup Initiative/Lowe. "Business-ul digital, desi are un volum mic in prezent, are cea mai mare rata de crestere dintre toate disciplinele de comunicare. Necesita in consecinta o atentie speciala si investitii", spune la randul sau Octav Popescu. Cei doi au raspuns intrebarilor HotNews.ro-webPR.ro pe tema schimbarilor de la conducerea Initiative si despre planurile pentru anul in curs.

Potrivit lui Octav Popescu, obiectivul sau pentru anul in curs, in noua pozitie, este "mentinerea business-ului de media al grupului nostru in top 3 si cresterea cu minimum 50% a business-ului digital". La randul sau, Steve Dallas spune ca din pozitia de vicepresedinte "Octav supervizeaza toate operatiunile de media & digital ale grupului (Initiative, Brand Connection, HyperActive), ceea ce ii reduce disponibilitatea de a se implica in activitatea Initiative de zi cu zi. Aceasta este acum responsabilitatea mea. Evident, cei 8 ani petrecuti la conducerea Initiative ii confera lui Octav un rol cheie in companie si in grup."

"Mi-as dori sa vad chiar si o crestere de un procent a pietei de advertising in 2010 desi, realist vorbind, nu ar trebui sa fim surprinsi nici de o scadere de 5-10%", apreciaza Steve Dallas.

  • Dupa mai multi ani petrecuti la Universal McCann in Romania si pe plan regional, Steve Dallas a lucrat la Carat Moscova incepand din 2005 pana in decembrie 2009.

Octav Popescu: Schimbarile au fost determinate de nevoia unei singure directii de dezvoltare pentru operatiunile de media si digital

Octav Popescu
Octav Popescu
Foto: Lowe
Rep.: Ce atributii veti avea in calitate de vicepresedinte pentru coordonarea operatiunilor de media si digital?
Octav Popescu: Directia strategica a businessului de media prin cele doua brand-uri de media, Initiative si Brand Connection, precum si a celui digital prin cel mai tanar si mai dinamic membru al grupului nostru, specialistul digital HyperActive.

Totodata, voi gestiona si relatia, colaborarea agentiilor din grup cu celelalte companii Interpublic din Romania (Universal McCann si DraftFCB).

Rep.: Ce a determinat aceste schimbari in conducerea Initiative? De ce era nevoie de o pozitie de coordonator al operatiunilor de media/digital?
O.P.: Nevoia de a integra operatiunile de media si digital sub aceeasi viziune si directie de dezvoltare strategica.

Pe de alta parte, piata de media este in permanenta transformare. Clientii sunt din ce in ce mai sofisticati, mediul economic din ce in ce mai complex si mai conectat la contextul international si la standardele respective. Era firesc sa "injectam" mai mult know-how si experienta acumulata in piete mai dezvoltate si aici rolul lui Steve este esential in investirea acestui "capital" in calitatea serviciilor pentru clientii nostri.

Concomitent, business-ul digital, desi are un volum mic in prezent, are cea mai mare rata de crestere dintre toate disciplinele de comunicare. Necesita in consecinta o atentie speciala si investitii. Dorim sa fructificam la maximum aceasta tendinta in beneficiul clientilor nostri si implicit al grupului de companii pe care il reprezint. Faptul ca in 2009 Initiative a fost singura agentie de media premiata la Internetics este inceputul unui drum in care credem, catre un viitor care ne pasioneaza.

Rep.: Cum vor fi aliniate la nivel de grup activitatile de media (Initiative) cu cele de digital (sistemul integrat HyperActive-eLowe-Initiative)?
O.P.: Intr-un mod care sa exploateze sinergiile existente la nivel de business, oameni, competente intre companiile din grup. In acest sens, HyperActive va cumula resursele proprii cu cele de care grupul dispune in materie de media (Initiative), digital si creatie (eLowe), relevante si necesare pentru a putea oferi servicii integrate de digital advertising.

Rep.: Ce tinte aveti pentru 2010, in pozitia de coordonator al operatiunilor media/digital?
O.P.: Mentinerea business-ului de media al grupului nostru in Top 3 si cresterea cu minimum 50% a business-ului digital.


Steve Dallas: Nu planuiesc schimbari majore pentru moment

Rep.: Ce ati lasat in urma cand ati parasit piata romaneasca de publicitate? Cum gasiti piata acum, la intoarcere?
Steve Dallas: In mod evident, piata a crescut semnificativ in intervalul cat eu am fost plecat, insa pe fundalul crizei s-a intors la un nivel care nu este cu mult peste cel din 2004. Marii jucatori nu s-au schimbat semnificativ si nici mecanismele pietei: TV-ul este inca mediul preferat de publicitari, iar PRO TV este in continuare televiziunea numarul 1. Marea schimbare pe care o sesizez este de natura cantitativa; cand am venit eu in Romania pentru prima data, in 1999, existau pe piata doar 5 canale TV, acum avem peste 50.

Cealalta schimbare majora pe care o observ tine, bineinteles, de mediul online si de digital media. Cu ceva ani in urma online-ul era o piata atat de mica, incat nici macar nu era privit drept un canal propice publicitatii. Online-ul este inca o piata mica in Romania, insa una care preconizez ca va evolua rapid odata cu gradul de penetrare a broadband-ului. In anii viitori, online-ul va scrie istorie in publicitatea romaneasca.

Rep.: Diverse evaluari spun ca, pe fondul crizei economice, in 2009 piata romaneasca de publicitate a revenit la nivelul mijlocului de deceniu, dupa o crestere accelerata in acest interval in care nu ati fost prezent aici. La inceput de 2010, ce asteptari aveti pentru evolutia pietei romanesti de media, in contextul economic actual?
S.D.: Conform cifrelor pe care le-am vazut cu privire la sumele investite in advertising in ultimul trimestru al lui 2009, se pare ca piata de media a incheiat anul mult mai bine decat l-a inceput. Acest lucru ma face sa privesc cu optimism la anul acesta; cred ca advertiserii incep sa se orienteze din nou catre actiune si sa investeasca. Cred si sper ca partea cea mai "neplacuta" a crizei a trecut, cel putin in termeni de stare de spirit si abordare a business-ului.

In orice caz, pe masura ce avansam in 2010 ma astept sa vad in continuare un numar de advertiseri care subscriu tacticii "wait & see” si care probabil se vor feri sa isi angajeze bugetele de publicitate pentru intregul an, preferand sa isi gestioneze planul de investitii pas cu pas, in functie de performantele business-ului. Mi-as dori sa vad chiar si o crestere de un procent a pietei de advertising in 2010 desi, realist vorbind, nu ar trebui sa fim surprinsi nici de o scadere de 5-10%.   

Rep.: Cum se vede piata romaneasca de media, dupa experienta Moscova?
S.D.: Exista o serie de similaritati interesante intre pietele de media ale celor doua tari desi, in mod evident, piata de media din Rusia este mult mai mare, atinge o valoare estimativa de 8 miliarde de dolari, in timp ce valoarea unui cont mare se poate ridica la circa 100 de milioane de dolari pe an.

Totusi, similar Romaniei, si Rusia este o piata dominata de TV, care atrage peste 60% din bugetele investite. Advertiserii de acolo au de asemenea tendinta de a se concentra pe zonele urbane care concentreaza majoritatea populatiei cu venituri semnificative - un fenomen pe care il regasesc si in Romania.

O alta similaritate majora intre cele doua piete este sesizabila la nivelul pietei online. Ca si aici, publicitatea digitala castiga rapid teren in Rusia.

O zona in care constat totusi diferente semnificative intre cele doua piete tine de mentalitatea advertiserilor, de disponibilitatea lor de a face lucruri noi si diferite. Pe parcursul experientei mele anterioare in Romania am avut placerea sa descopar ca advertiserii sunt foarte deschisi la solutiile noi si creative propuse de agentiile de media. Din pacate, in Rusia este foarte dificil sa ii convingi sa investeasca in ceva ce nu este deja consacrat, standardizat.

Rep.: Ce v-a convins sa reveniti in Romania?
S.D.: Am petrecut 4 ani la Moscova si a fost o experienta profesionala minunata; am invatat si am evoluat mult, lucrand pentru o varietate mare de conturi. Totusi, avand o sotie romanca si trei copii nascuti in Bucuresti, nu mi-a fost greu sa iau decizia de a ma intoarce.

Rep.: De ce Initiative?
S.D.: Inititiative este o companie cu o istorie si o experienta incredibile in Romania, primul brand international de media care a intrat pe piata de aici. Cunosteam desigur aceste lucruri inca de prima data cand am venit sa lucrez in Bucuresti si am urmarit cu interes evolutia grupului Lowe din ultimul timp, asa ca in momentul in care am fost invitat sa ma alatur companiei, intr-o perioada efervescenta de crestere, nu am stat pe ganduri.

Cred ca voi avea parte de o experienta profesionala interesanta la Initiative.

Rep.: Planuiti schimbari in activitatea Initiative Romania in perioada urmatoare, pentru adaptare la "schimbarile importante" prin care trece piata romaneasca, dupa cum spuneti in informarea oficiala de vineri?
S.D.: Initiative este in prezent o companie de succes, clasata pe pozitia a 3-a in topul RECMA in termeni de billings, ceea ce dovedeste faptul ca ma alatur unei agentii care lucreaza la standarde foarte inalte. Acest lucru este o provocare in sine asa ca obiectivul meu principal pentru anul 2010 este sa continui sa construiesc business-ul Initiative in aceiasi parametri de succes, asigurandu-ma ca avem clienti multumiti si o echipa motivata si sudata.

Nu planuiesc schimbari majore pentru moment, insa dinamica domeniului in care activam, precum si consacrarea Initiative ca unul dintre deschizatorii de drumuri de pe piata romaneasca de media sunt doua motive temeinice ca sa continuam in acelasi ritm. Pe masura ce vom evolua ne vom perfectiona sistemul de operare si oferta de servicii, ceea ce inseamna evident schimbare.

Rep.: Cum va veti coordona activitatile cu Octav Popescu?
S.D.: Ca Vicepresedinte Initiative, Octav supervizeaza toate operatiunile de media & digital ale grupului (Initiative, Brand Connection, HyperActive), ceea ce ii reduce disponibilitatea de a se implica in activitatea Initiative de zi cu zi. Aceasta este acum responsabilitatea mea.

Evident, cei 8 ani petrecuti la conducerea Initiative ii confera lui Octav un rol cheie in companie si in grup. Pentru mine, faptul ca pot apela oricand la know-how-ul si experienta sa este un atu important.

In viitorul apropiat vom lucra in stransa colaborare pentru a asigura o tranzitie naturala si eficienta.

Cred ca mix-ul dintre expertiza locala a lui Octav si experienta mea internationala este o resursa importanta pentru toata lumea; pentru noi, pentru colegii nostri, pentru clientii nostri.

 Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 
  



2020 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings