newsletter rss
HotNews.ro

Reclama care imi place!

Guinness „Surfer” - un spot numai bun de lasat mostenire


PDF Print
A | a
E-mail
de Adela Dan - McCann Erickson Romania | Miercuri, 6 ianuarie 2010, 18:18 Oameni

Eram acum vreo 2 ani intr-o sala plina de creativi din asa numita Noua Europa, la finalul unui festival faimos. Pe ecran se difuzau spoturi premiate in acel an la Cannes si ... stupoare! Jumatate de sala nu le mai vazuse! Niciodata! Reactiile spectatorilor erau graitoare, oamenii se minunau, se bucurau, aplaudau, placut surprinsi! Oau! Ce revelatie! Oare toti acei creativi dedicati muncii lor si plini de pasiune pentru publicitate fusesera in coma profunda in perioada Cannes-ului?

Dincolo de campaniile premiate in fiecare an, sunt cateva ce pot fi numite fara exagerare “mostenire culturala”. Unul din spoturile care trebuie vazute de orice fiinta ce lucreaza in publicitate, creativa sau nu, este Guinness „Surfer”. Il dedic atat celor care dorm adanc de cand s-au angajat in publicitate, cat si colegilor mei mai tineri si nevinovati care la vremea aparitiei acestui spot n-aveau nici macar buletin.



Aclamat de toate vocile din industrie inca de la lansarea sa in UK, in 1999, “Surfer” a castigat mai multe premii - inclusiv Gold Lion la Cannes - si a fost votat Nr.1 in “100 Greatest TV Adverts of all time”, un sondaj initiat de Channel 4 si The Sunday Times.

Filmat firesc, alb-negru, la fel ca o bere Guinness. Spotul a fost inspirat de o pictura din 1893 a lui Walter Crane – “Neptune’s horses” si imbogatit cu pasaje din Moby Dick. Normal pentru un spot de bere, nu?

Insa marele lui merit in anul de gratie 2010 este acela ca ne clateste mintea imbacsita cu spoturi petrecute banal prin berarii, cu tot felul de prieteni si glume fortate.

Cu regretul ca nu voi filma prea curand cu Jonathan Glazer - regizorul spotului, ca nu-l voi convinge pe Leftfield sa-mi semneze coloana sonora pe vreun spot si ca ploua in loc sa ninga, va spun doar atat: vizionare placuta!

In rest, tuturor celor care n-au adormit inca pe plaja cu placa de surf in mana, “tick followed tock followed tick followed tock followed tick”.

Autor: Adela Dan - Senior Copywriter McCann Erickson Romania

 Citeste mai multe despre     |   |   | 
  



5938 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    E misto! (Miercuri, 6 ianuarie 2010, 22:56)

    cipicu [anonim]

    Da, sigur ca e misto spotul dar berea...ce facem cu berea? Unde naiba este berea? Imi amintesc de unele spoturi la Stella Artois. Mi-au placut foarte mult, era chiar in perioada cind lucram la URSUS. Si astea erau fara prieteni mai finutzi sau mai ghiolbani, fara gagici in bikini, fara omniprezentele risete de oligofreni...erau cu umor..si cu bere. Pentru ca berea e importanta, trebuie sa fie. Spotul asta e superb dar n-are nci o legatura cu berea. Iar la "targetu" ne place berea mai creativilor draga!
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Joi, 7 ianuarie 2010, 11:20)

      cip [anonim] i-a raspuns lui cipicu

      cipicule, mai bea o skol...
    • 0 (0 voturi)    
      Guinness 17:59 (Joi, 7 ianuarie 2010, 11:50)

      Zamolxe [anonim] i-a raspuns lui cipicu

      Draga cipicu,

      Evident nu ai baut un Guinness adevarat in viata ta, sau daca ai baut probabil a fost la doza, cumparata din supermarket. Atunci cand o sa ajungi sa mergi intr-un pub, si o sa bei un Guinness servit asa cum trebuie, o sa intelegi ce e cu toata reclama si de ce berea apare abia la sfarsit, episodic.

      Cu respect!
      • 0 (0 voturi)    
        Ok, m-ati lamurit (Joi, 7 ianuarie 2010, 17:55)

        cipicu [anonim] i-a raspuns lui Zamolxe

        Merci de posturi. Cred c-am prins spilu, : taranu de mine nu poate aprecia subtilitatile spotului, cel putin nu pina nu “consum” produsu. Sau, posibil, nici dupa “consum”. Asa o fi, ma pot impaca cu ideea. Nu mai stiu ce gust are Guiness, daca oi fi stiut vreodata. Stiu doar ca imi aleg berile dupa gust. As alege URSUS da in belitu de Quebec nu se importa. As fi vrut sa-mi placa vreo bere nord-americana, oricare ar fi fost ea. Dar nu-mi plac dom’ne! Guinness? Nu multumesc, e la doza, doar m-ati avertizat deja. Sa merg la puburi? nu prea se poate, nu prea mai am timp si nici prieteni.
        PS. Btw, mi-a placut totusi spotu, atita cit l-am inteles.
    • 0 (0 voturi)    
      @cipicu (Joi, 7 ianuarie 2010, 15:18)

      Simona [anonim] i-a raspuns lui cipicu

      berea e peste tot in reclama;
      ideea de ...waiting...porneste de la un atribut al produsului: daca vrei sa bei guiness, trebuie sa astepti sa se decanteze. vezi si sloganul lor.
    • 0 (0 voturi)    
      :))))) (Joi, 7 ianuarie 2010, 15:36)

      John Doe [anonim] i-a raspuns lui cipicu

      pentru ca, dragi marketing manageri, reclamele nu trebuie sa fie despre 500ml de fiertura de malt si hamei, ci despre viata.
      mai precis, despre filosofia de viata a produsului.

      guinness zice ca lucurile bune li se intampla celor care au rabdare sa astepte. de ce? pentru ca dureaza o groaza de timp pana torni corect un guinness in tzap. cam 119,5 secunde, zic specialistii:). in anglia chiar era un curent negativ fata de guinness tocmai din cauza asteptarii asteia interminabile.

      ce zice spotul asta: ca asteptarea iti este rasplatita din plin. ca rasplata este atat de mare incat te simti ca un surfer care a asteptat o zi intreaga valul perfect si s-a trezit cu un val de vis:)

      pentru ca nu putem relationa emotional cu o sticla maro de 500ml plina cu fiertura de hamei, chiar daca se cheama guinness sau ursus. dar putem sa ne topim la o idee frumoasa SI relevanta despre viata.

      ei bine, asa functioneaza reclamele care vand cu adevarat si care v-ar putea aduce acele oferte grase de la concurenta, dragi marketing manageri:)
  • 0 (0 voturi)    
    Iei! (Joi, 7 ianuarie 2010, 9:33)

    Liviu [anonim]

    Asa da! Ma bucur nu dor pentru ca am vazut clipul, ci pentru ca mai sunt unii in stare sa recomande lucrari de calitate. La mai multe!
  • 0 (0 voturi)    
    propuneri (Joi, 7 ianuarie 2010, 12:33)

    vlad [anonim]

    Neaparat sa-i dai un link cu propunerea ta si lui nenea ala de ne propunea reclama la Ursus.
    Foarte atractiv spotul, felicitari pentru o propunere reusita.
  • 0 (0 voturi)    
    tare (Joi, 7 ianuarie 2010, 16:58)

    Silvia [anonim]

    foarte misto! si spotul si comentariul




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings