newsletter rss
HotNews.ro

Reclama care imi place!

Victor Stroe - Leo Burnett: Berile ieftine si glumele proaste


PDF Print
A | a
E-mail
de Victor Stroe - Leo Burnett | Luni, 28 decembrie 2009, 12:35 Oameni

Baietii stiu ca daca nu esti frumos sau nu ai multi bani trebuie macar sa fii amuzant pentru a intra pe radarul fetelor. Umorul deschide multe usi, odata ce ai facut o fata sa zambeasca deja ai trecut cumva de primul filtru. Se intrevede o sansa.

Majoritatea berilor din segmentul economic (adica berile ieftine care se vand in special la PET) nu au foarte multe de oferit. Daca ar fi avut, probabil ca le-am fi gasit la bani mai mari, marketingul are pretul sau. Asadar umorul devine o modalitate de a fi bagat in seama. La petreceri unde nu prea cunosti lume ai da orice sa-ti vina o gluma buna sa “blend” in cercurile deja inchegate. Umorul cucereste, iar cand ai argumente prea putine devine un instrument decisiv in comunicare. O glumita bine facuta nu numai ca te face reperat, dar iti aduce memorabilitate si favorabilitate.

Umorul nu este o pozitionare in sine, dar poate deveni un reper important in modul in care targetul percepe un brand. Umorul cucereste si practic face ca mesajul publicitar sa fie mai usor de inghitit.

In timp, multi advertiseri au obisnuit publicul sa le ofere momente de entertainment.  Budwiser la ei, Unirea la noi sunt astfel de exemple. Fara Dorel si tovarasii, Unirea parca nu ar mai fi Unirea.

Multa lume acuza berile ieftine ca au un umor de santier. Or, daca targetul meu lucreaza pe santier, glumele de santier sunt perfecte. Le zice si numele.

Intr-un fel genul asta de umor brut, direct e mai cinstit. Sa recunoastem, tuturor ne plac intr-o oarecare masura glumele deloc sofisticate, poate chiar si cu mascari. Pe dinautru pufnim, dar pe dinafara, in public, ne sclifosim.

Nu reclamele cu glume de santier sunt problema reala si cu adevarat deranjanta, ci incercarea deseori penibila a noastra (a publicitarilor) de a face glume asa cum credem ca le face targetul. Ca in filmele americane vechi cand negrii erau jucati prost de albi dati cu funingine pe fata.

Replicarea limbajului si a acestui tip de umor nu prea iese sau iese scremut.  Drept urmare de cele mai multe ori rezultatul e lamentabil. Iar mai prost decat o gluma proasta e o gluma spusa prost.

Exemple pozitive

  • Bud Light Classroom



  • But He Has Bud Light



Autor: Victor Stroe – Director de strategie la Leo Burnett

 Citeste mai multe despre     |   | 
  



5604 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    umor? (Luni, 28 decembrie 2009, 19:01)

    Florin [anonim]

    Moncher, umorul "de santier" despre care vorbesti nici macar nu e umor. Mai ramine sa-mi explici in ce fel "cel care il face pe sefu sa rida" e de o subtilitate pe care noi n-o intelegem. Lasa Bud, e inutil sa mascam incompetenta si oboseala cronica a creativilor romani (sau a sistemului care promoveaza asa catastrofe) prin teorii de doi bani. Tocmai am vazut "Bruno", e ca si cum mi-ai spune ca Vacanta Mare sau Tociu sint acelasi lucru. Umorul e de un singur fel. Cel de santier nu e umor, e altceva. Fiti creativi buni si teoreticieni slabi, nu creativi cretini si teoreticieni geniali.
    • 0 (0 voturi)    
      UMORUL, oriunde in lume (Luni, 4 ianuarie 2010, 21:58)

      Cipicu [anonim] i-a raspuns lui Florin

      Imi pare rau ca am trecut prea rpd peste postul tau. imi plac observatiile tale despre "oboseala creatiei" romanesti. Dar umorul, acel Umor de care spui, hmm... Nu-mi amintesc f. clar ce era cu Tociu (am plecat din Ro acum 6 ani) dar din imi amintesc de Vacanta Mare, nu-mi placeau deloc grobianii aia. Sincer cred ca avem nevoie de umor ca de aer, eu de exemplu il caut peste tot. Nu sint un tip prea complicat as fi vrut sa-mi placa Bruno, dar nu mi-a placut. Nici Borat. Da, ok, Sacha e un tip curajos si nu e putin lucru dar pe mine ma interesa rolul sau, nu el insusi.
      Cautarea continua....
  • 0 (0 voturi)    
    berile bune, glume proaste (Luni, 28 decembrie 2009, 21:27)

    pb80tm [anonim]

    dupa mine as gusta o bere si apoi as face o gluma, pe masura berii. ca un semn de echivalent. din pacate degustatul si marchetingul se fac in locatii diferite. acum ca voi marchetingi va sclambaiti mai mult sau mai putin lamentabil nu conteaza. produsul intra iar reclama intra in folclor. iar fiecare santier rafineaza pe gustul sau reclama alti doreli se vor Dorel, il imita dar pe replici autohtone. btw daca ar fi sa aleg intre Dorel si Monica (Barladeanu) l-as pupa pe Dorel da nu pt ca e mai glumet sau mai ieftin.
  • 0 (0 voturi)    
    Berile proaste si glumele ieftine (Marţi, 29 decembrie 2009, 1:13)

    Lizardu' Guido [anonim]

    Perfect adevarat, cu amendamentul ca gluma de santier e musai sa nu fie mai ieftina decat berea pe care o promoveaza...
  • 0 (0 voturi)    
    BLA BLA BLA (Joi, 31 decembrie 2009, 12:02)

    Cipicu [anonim]

    Nu stiu ce mai e nou prin Ro da acu 6 ani reclamele la beri erau, toate, niste foaie-verde, rahat in ploaie, caca-maca sau oricum ati vrea sa le mai ziceti. Niste ineptii plicticoase (prietenii la plaja, prietenii stiu de ce, in general orice numai sa fie cu prieteni, tineri frumosi imbracati sau dezbracati care rideau idiot, povesteau balarii etc...)
    concluzia, daca intereseaza pe cineva: Brand managerii de la berari + clipurile comandate agentiilor de publicitate sint chestii INUTILE in ´´lantul de productie´´.
    PS reclamele la sampoane si detergenti erau (totusi) cele mai cretine. Valabil si pt Canada.
  • 0 (0 voturi)    
    despre glume (Duminică, 3 ianuarie 2010, 21:47)

    Alin [anonim]

    Da de gluma cu 4 miliarde de $ auzirati?
    "Ce s-ar face in Romania cu 4.000.000.000 $?"
    Muuuuuult mai proasta decat o gluma proasta, nu-i asa? ;)




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings