newsletter rss
HotNews.ro

Reclama care imi place

Adela Dan - McCann Erickson: Coca-Cola “Entierro” (Funeral)


PDF Print
A | a
E-mail
de Adela Dan - McCann Erickson Romania | Luni, 7 decembrie 2009, 11:01 Oameni

Am o colectie de spoturi in inima mea. Valoarea lor nu sta in numarul de premii luate, ci in puterea lor de a-mi mentine treaza dragostea pentru ceea ce fac. De cate ori imi pierd reperele valorii sau simt ca obosesc, ma uit la ele. Si ele imi reamintesc, fiecare in felul sau, perfectiunea.

Unul din aceste spoturi este“ Entierro”, in engleza tradus “Funeral”. Inmormantarea, deci. Este un spot semnat de Coca-Cola cu o franchete si un curaj care, la prima vizionare, m-a lasat fara cuvinte. Desi saizeci de secunde suntem martorii unei procesiuni funerare, acest spot ne spune un singur lucru: Viata e frumoasa! Traieste din plin, fa-ti prieteni, iubeste si bucura-te de viata! 



E un spot intelept ca un batran tibetan, dar tanar si plin de culoare ca un dansator de samba. Are forta unui campion de box, dar si eleganta unui scrimeur. Este un spot cald, frumos in adevaratul sens al cuvantului, cu o coloana sonora care-l ridica, un spot la care te uiti cu placere si a doua suta oara.

Si, cum o reclama cu  un mesaj atat de onest nu putea cuprinde corporatisti imbracati business si tineri intreprinzatori privindu-si increzatori viitorul, personajele fac deliciul privitorului prin naturaletea cu care-si reprezinta categoria - surori de caritate, cantareti de jazz, rockeri, acrobati si supereroi.

De fapt, in acest spot joaca intreaga lume. Si, desi in ciuda abundentei de rosu, brandingul accentuat nu supara deloc, cumva, mi se pare inutil. Si asta pentru ca, o data ce ai spus cu atata curaj “traieste din plin!”, ai spus, de fapt, “Coca-cola”!

Autor: Adela Dan - Senior Copywriter McCann Erickson Romania

 Citeste mai multe despre     |   | 
  



9980 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    intr-adevar (Luni, 7 decembrie 2009, 16:37)

    sadwank [anonim]

    Da, toata lumea joaca in spot si inca ceva pe deasupra: niste eroi inexistenti si un peste fabulos de mare, existent si el, numai in cartile fantasy si in capul creatorului.
    Iar aia nu mi se pare procesiune funerara (chiar daca titlul asa zice) ci mai degraba linsaj si furajare. Bestia din apa e hranita cu o masinuta de catre o gloata pestrita ai carei membri impartasesc ura pentru masina, dragostea de coca-cola si chiar sticle cu bautura propriu-zisa.
    A, si cinta "gaseste-mi pe cineva sa iubesc", de parca s-ar adresa unui proxenet.
    In rest cred ca ai dreptate, o fi un spot cald, dar cred ca ai gresit link-ul de pe youtube.
    • 0 (0 voturi)    
      transformare mai. (Luni, 7 decembrie 2009, 18:25)

      Nelu Purcelu [anonim] i-a raspuns lui sadwank

      Esti cam obtuz sadwank. Balena papa mortul, masina, etc. Balena este "marea", iar masina si cadavrul oricum acolo ar fi ajuns. Este o forma scurta de a arata ca totul se transforma, viata este limitata, doar Coca Cola este eterna. Cam asta vad eu. Nu e cel mai rau spot... poate textul din piesa Queen nu este cel mai potrivit, in rest e OK. Indraznet oricum si provocator
  • 0 (0 voturi)    
    spalare (Luni, 7 decembrie 2009, 17:20)

    Tataie [anonim]

    Crezi ca nu as putea sa-mi traiesc viata din plin cu suc de mere ci numai cu brandul Coca Cola !? 'Spalare de creier' iti spune ceva ?
  • 0 (0 voturi)    
    ....poate (Luni, 7 decembrie 2009, 22:16)

    justme [anonim]

    Cu siguranta e un spot interesant. Vrea sa aduca in comun traditiile cu multimea de oameni diferiti (de aici ar rezulta Coca-Cola care ii uneste pe toti). Nu mi se pare un spot curajos, in cel mai bun caz 80% vor vedea efectele speciale si prea putini se vor gandi la jertfa si traditiile locale.

    Spotul urmator mi se pare mai interesant.

    http://www.youtube.com/watch?v=XiBX8MkFkd4&feature=fvst

    Nu zic asta din persectiva unei persoane de marketing (uimita de curajul unui producator) ci din perspectiva unui om simplu pasionat de tehnologie, istorie si realizarile industriei auto.

    Sa nu uit..in reclama de la cola...melodia face 50%+ din tot spotul. (Aproape la fel ca si in cealalta)




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings