newsletter rss
HotNews.ro

Stefan Stroe, ex-Grey: Independenta elimina filtrele opacizante ale unei agentii conventionale


PDF Print
A | a
E-mail
de C. Ionescu | Duminică, 22 noiembrie 2009, 19:37 Oameni

Stefan Stroe | Foto: Arhiva personala
Stefan Stroe, care a anuntat joi, in cadrul conferintei Marketing 360, ca a parasit postul de director de strategic planning la agentia Grey si isi va continua activitatea pe cont propriu, spune ca "independenta nu ma va mai pune in postura de a alege intre a fi un post-rationalizator al ego-urilor creative sau a deveni un cercetator de marketing introvertit". Stefan Stroe a raspuns intrebarilor webPR.ro-HotNews.ro pe tema deciziei sale de a continua ca independent, dupa noua ani de munca in agentii.

  • "Cred ca voi putea produce mai multe idei actionabile din postura de independent (...) decat functionand intr-o structura conventionala de agentie", crede el.

Incepand din 2001, Stefan Stroe a lucrat pentru agentii precum Media Direction, Saatchi&Saatchi, Leo Burnett, Starcom, iar din martie 2008 s-a alaturat Grey Worldwide Romania ca director de strategic planning.

Rep.: Care sunt motivele pentru care ai decis sa mergi pe cont propriu?
Stefan Stroe: In primul rand, experienta de noua ani in mari agentii multinationale de comunicare din Romania. In aceasta perioada am lucrat pentru unii dintre cei mai mari clienti din Romania, precum Procter&Gamble, Kraft Foods, Romtelecom, Philip Morris, Inbev, Dacia-Renault, Citroen, Western Union, Grupul Altex, Allianz-Tiriac, Elite/ Strauss, Tuborg Romania si multi altii.

Cred ca voi putea produce mai multe idei actionabile din postura de independent, cu rezultate de business palpabile si prompte, decat functionand intr-o structura conventionala de agentie.

De altfel cred ca si clientii cauta din ce in ce mai mult acest lucru - minti limpezi, mereu actualizate, experimentate, orientate spre rezultate de business.
 
Rep.: De ce crezi ca va fi mai bine pentru tine ca independent decat ca "om de agentie"?
S.S.: In primul rand, ca independent imi va fi mult mai usor sa creez plus valoare pentru clientii mei, asigurand un Return On Investment superior modului “traditional” de lucru client-agentie.

In alt doilea rand, indepenenta nu ma va mai pune in postura de a alege intre a fi un post-rationalizator al ego-urilor creative sau a deveni un cercetator de marketing introvertit.

Ca independent voi avea ocazia sa fiu acelasi om de actiune, pentru care rezultatul e cel ce conteaza. Voi putea fi in relatie directa cu clientul, scapand de diversele filtre opacizante ale unei agentii conventionale.

Rep.: Pentru cei cu care vei lucra, de ce ar fi mai bine sa lucreze cu un independent in strategia de brand, decat cu o agentie?
S.S.: Pot enumera cateva dintre avantajele pe care eu le ofer versus structurile complicate din agentiile de comunicare: fara birocratie; eficientizarea costurilor de comunicare si al fee-urilor de agentie; un partener de discutie cu experienta (eliminarea timpului pierdut cu juniori fara experienta); coerenta si promptitudine in discutii; garantia inovatiei pentru fiecare proiect si altele.

Rep.: Pe cine intereseaza sa lucreze cu un independent, in domeniul tau?
S.S.: Am demonstrat prin proiectele de pana acum ca pot contribui decisiv la transformarea unui challanger intr-un lider, prin crearea unor concepte inovative, eficiente si prin eficientizarea bugetelor de marketing si comunicare.

Deocamdata ma concentrez pe doua segmente de clienti:
In primul rand sunt acei multi clienti care sunt nemultumiti de raportul valoare/cost al agentiilor lor. Efervescenta de pe piata imi certifica cat de mult loc este pe piata pentru entitati de lucru cu experienta si costuri reduse.

Pe de alta parte mai este grupul clientilor cu bugete de mai mici dimensiuni, care nu au relatii stabile cu vreo agentie dar care isi doresc sa treaca cat mai bine peste aceasta criza, ajutandu-se de comunicare.

Rep.: Ce lasi in urma?
S.S.: In acesti noua ani am avut sansa sa lucrez in mai multe zone ale strategiei de comunicare, ceea ce clienti mari precum P&G, Kraft si Romtelecom pot confirma prin proiectele strategice pe care le-am realizat pentru ei in ultimii 2 ani.

La Grey mi-am indeplinit toate obiectivele: am infiintat primul departament de strategie al agentiei, am integrat planningul in structura de lucru, am ajutat agentia sa castige la Effie 2008 si 2009, am crescut apetitul colegilor pentru gandirea strategica.

Anterior am avut realizari la fel de importante in Starcom Mediavest si Leo Burnett, in domeniul inovativ al comunicarii integrate, respectiv al proiectelor de comunicare regionale. Si mai sunt si altele de povestit...

Rep.: La Marketing360 au fost prezentate, printre altele, o problema si o solutie legate de calitatea publicitatii romanesti in acest moment. Problema la care ma refer - ca activitatile in publicitate au ajuns sa fie supra-fragmentate (lucrul cu multe agentii de profil diferit, consultanti etc. - Serban Alexandrescu). Solutia la care ma refer - ca pentru clienti ar fi bine sa lucreze cu oameni, nu cu agentii (Razvan Matasel). Tu unde te regasesti - ca independent - in acest context?
S.S.: Nu am asistat la prezentarile lor, asa ca nu le voi comenta direct punctele lor de vedere.

Pot spune insa ca acum doi ani vorbeam intr-o alta conferinta publica despre “Comunicarea DEZintegrata”, povestind necesitatea unui control mai strict al tuturor comunicarilor de brand la unii clienti.

Diversificarea creativa si media constituie o realitate cu care ar trebui sa ne obisnuim. Pentru mine, ca independent, aceste lucruri reprezinta o provocare benefica, intrucat am creat deja modele de comunicare integrata pentru branduri importante.

Rep.: Pe viitor cata atentie vei da activitatii din invatamant?
S.S.: In prezent sunt cadru didactic asociat la cea mai importanta facultate de marketing din Romania. Mi-a placut dintotdeauna sa fiu aproape de studenti. Am predat in trecut si la FJSC si la SNSPA, am tinut diverse seminarii si cursuri de pregatire asociatiilor studentesti si am luat tineri in internships.

Pasiunea mea didactica vine din interior si nu cred ca voi renunta la ea vreodata.

 Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 
  



1333 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings