newsletter rss
HotNews.ro

Chronolink (Rolex): Pe o piata a luxului in scadere, am pastrat strategia de comunicare, cu accent pe PR si educarea publicului


PDF Print
A | a
E-mail
de Gabriela Garjoaba | Luni, 9 noiembrie 2009, 18:20 Oameni

Pe o piata a luxului "care a scazut, in functie de brand, cu intre 15-50%", unul dintre distribuitorii de astfel de produse in Romania, Chonolink (intre altele distribuitor exclusiv Rolex), spune ca eforturile principale de comunicare se indreapta spre educarea publicului. Strategia de comunicare a ceasurilor de lux a ramas neschimbata: accent pe PR si publicitate in cateva publicatii, spune Raluca Dobre, Director de Comunicare Chronolink, aratandu-se sceptica in privinta eficientei actuale a mediului online pentru brandurile de lux. Raluca Dobre si Loucas Ellinas, Managing Director Chronolink, au raspuns intrebarilor webPR.ro legate de cum a abordat Chronolink, in calitate de distribuitor Rolex, perioada de criza. 

Chronolink este, totodata, distribuitor unic autorizat al marcilor Mikimoto si Tudor.

Rep.: In rezultatele inregistrate de la inceputul anului, ce rol a avut comunicarea marcii Rolex si ce rol acordati notorietatii brandului pe plan local?

Raluca Dobre, Director de Comunicare Chronolink: Gradul de notorietate al marcii este unul dintre cele mai importante criterii in alegerea unui ceas de lux. Rolex are probabil cea mai mare notorietate din industria ceasurilor.  

Ca distribuitor unic autorizat Rolex in Romania, eforturile noastre de comunicare se indreapta spre o  educare a publicului cu privire la valorile, activitatile si istoricul brand-ului. Dorim sa evoluam stiind ca puterea brandului (i.e. notorietatea) este importanta, dar in acelasi timp procesul prin care publicul ajunge sa cunoasca calitatile si punctele principale care fac acest brand unic ia timp.  

Astfel, eforturile noastre sustinute incearca permanent sa comunice nu doar cu potentialii consumatori, dar si cu clientii existenti, pentru a-i face sa inteleaga ca ceea ce cumpara are o serie de trasaturi unice, nu doar sub aspect tehnic, dar si sub aspect istoric si cultural. Si la nivel comercial, strategia noastra de afaceri nu se bazeaza pe vanzare agresiva, ci pe educarea clientilor si pe indrumarea acestora in luarea deciziei corecte, dat fiind faptul ca discutam despre produse destul de scumpe care nu trebuie sa fie achizitionate ca rezultat al unei alegeri impulsive.

Rep.: Ce canale de comunicare a folosit Rolex in Romania in ultima perioada? Cum a influentat evolutia pietei media din ultimul timp optiunile de comunicare ale acestui brand - dar si ale altor branduri din portofoliul CHRONOLINK?

Raluca Dobre: Strategia noastra de comunicare a ramas neschimbata fata de anii trecuti. Inca de la fondarea companiei, noi am pus accent in mod deosebit pe activitatea de PR, in scopul de a face cunoscute publicului interesat povestile incredibile din spatele fiecarui brand, inovatia si pasiunea pentru frumos, programele de responsabilitate sociala care sunt de mare anvergura si au un impact puternic asupra vietilor oamenilor. Atasamentul nostru fata de comunitate ne intareste eforturile de a face cunoscute programe precum Rolex Awards for Enterprise, unde oricine poate aplica, Rolex Mentor and Protege Arts Initiative dedicat artei si artistilor, sau parteneriatul dintre Fundatia Principesei Margareta a Romaniei si Mikimoto.

In plus fata de PR, avem o activitate de publicitate in cateva publicatii din presa scrisa care credem ca indeplinesc standardele de calitate, au un real interes fata de lux precum si respectul fata de cititor de a veni cu teme bine documentate si targetate. Mediul online pana in momentul de fata intarzie sa ofere celor interesati o platforma care sa respecte standardele si cerintele unor brand-uri de lux.

Rep.: De la inceputul anului au existat multe discutii legate de scaderea pietei luxului, ca urmare a crizei economice. Cat de mult a fost afectata aceasta piata, din perspectiva CHRONOLINK?

Loucas Ellinas, Managing Director Chronolink: De la inceputul crizei, piata luxului in general a scazut in functie de brand cu intre 15% pana la 50%. Scaderea vanzarilor este provocata de nenumarati factori de imagine si de business. Noi credem ca printre cei mai importanti factori care fac diferenta intre companiile de pe aceasta piata se numara gradul de notorietate al brand-ului, cash flow-ul si gradul de indatorare la banci al distribuitorului.

Puterea unui brand de lux consta in calitate, imagine si exclusivitate, dar si in aspectul investitional.  In perioada de criza, achizitiile de lux reprezinta mai mult decat in context echilibrat economic o investitie in viitor. Criza economica inseamna si criza de lichiditati. Astfel, distribuitorii care au lichiditati pot sa-si reactualizeze stocurile si chiar sa faca investitii si planuri de expansiune.  Scaderea vanzarilor dublata de eventualele datorii la banci ale unor distribuitori pun probleme care au potentialul de a deveni insurmontabile.

Rep.: Cum a influentat criza economica vanzarile Rolex pe piata locala, comparativ cu anii precedenti?

Loucas Ellinas: Cifra de afaceri din 2008 a Chronolink a depasit estimarea facuta in planul de afaceri initial, asa cum s-a intamplat si cu anii 2006 si 2007. In acest an, evolutia companiei a depasit-o pe cea de anul trecut, cu schimbarea ca vanzarile si traficul in magazin au devenit sensibil mai imprevizibile si fluctuante.

De exemplu, in luna ianuarie, vanzarile le-au depasit pe cele din toti anii trecuti in aceeasi perioada, iar in luna iulie, cand in general lumea este plecata in vacanta, traficul in magazinul Rolex a fost de trei ori mai mare decat anul trecut in aceeasi perioada, ceea ce a reprezentat o surpriza placuta.  In acelasi timp, 2009 a avut un nivel mai scazut decat previziunile planului de afaceri, care a fost creat la fondarea companiei, cand criza nu putea fi prevazuta. In continuare in acest an, ne asteptam la aceleasi rezultate.

Rep.: Cat de mare este problema punctelor de desfacere pe piata romaneasca pentru branduri precum Rolex? Ce face CHRONOLINK din acest punct de vedere? Cat de mult conteaza comertul electronic in distributia marcilor din portofoliul CHRONOLINK si ce asteptari aveti pentru viitorul apropiat?

Raluca Dobre: Magazinele (i.e. punctele de desfacere) reprezinta cea mai importanta, dar si cea mai dificila parte din activitatea unui distribuitor din piata de lux.  Parte din filozofia unui brand de lux, activitatea comerciala pe internet este in prezent evitata de toate brand-urile si in continuare companiile investesc resurse importante in magazine, stocuri, personal.

In magazinele noastre, compania a investit pana acum in medie 4.500 de euro / mp, in conditiile in care aceasta suma acopera doar planurile arhitecturale / design-ul, materialele / mobila si mana de lucru. La acestea, se mai adauga costurile pentru stoc, chiria, personalul etc. Pentru magazinul multibrand pe care urmeaza sa-l deschidem in curand, de exemplu, am avut nevoie de luni de zile pentru realizarea planului de amenajare interioara care sa vina in intampinarea preferintelor clientilor nostri si in acelasi timp sa reflecte identitatea companiei.

Toate aceste eforturi reflecta importanta pe care o acordam crearii unui mediu exclusivist, de calitate comparabila cu cea din orice parte a lumii, unde sa ne intampinam clientii.

Rep.: Se stie ca Rolex este unul dintre brandurile cel mai des contrafacute. Pe piata din Romania, ce face Chronolink in acest sens si in ce fel comunica pentru a incuraja vanzarile de produse veritabile?

Raluca Dobre: Consumatorul care achizitioneaza un fals isi asuma in totalitate riscurile aferente.  Chronolink incearca prin activitatea sa de PR sa previna consumatorii cu privire la aceste riscuri.

Rep.: O problema persistenta: cum deosebim un Rolex original de un ceas contrafacut? Din acest punct de vedere, este elocvent daca la un stand un ceas e de vanzare cu 200 de RON, iar la un altul - cu mii de euro?

Loucas Ellinas: Singura metoda complet sigura de a identifica un Rolex (dar si orice alta piesa de lux, fie ea piesa de vestimentatie, poseta, bijuterie etc.) original este aceea de a te adresa unui distribuitor autorizat. Numai acestia, alaturi de compania in sine si filiale, ofera produsul la standardele sale de calitate si cu beneficiile aferente, care includ service cu ceasornicari pregatiti la cel mai inalt nivel.

 Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 
  



1577 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings