newsletter rss
HotNews.ro

webPR.ro: Steffen Ehrhardt, Google: Romania este uriasul adormit al regiunii, are potential imens pentru Google


PDF Print
A | a
E-mail
de Costin Ionescu | Marţi, 3 noiembrie 2009, 16:29 Oameni

Romania este un candidat "fierbinte" pentru o prezenta locala Google, spune Steffen Ehrhardt, specialist si manager de proiect al Google pentru pietele emergente (Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa) al Google. In opinia sa, Romania este "uriasul adormit al regiunii", avand un potential imens din punct de vedere al planurilor Google de lansare de noi produse. Steffen Ehrhardt a discutat cu HotNews.ro-WebPr.ro pe marginea RoNewMedia 4.0, conferinta organizata marti de F5.

Printre responsabilitatile lui Steffen Ehrhardt, in cadrul Google: sa contribuie la lansarea de produse pe pietele emergente, sa sustina programe de instruire si sa reprezinte regiunea in diferite echipe globale.

  • Vezi la finalul interviului ce au spus o parte dintre invitatii la RoNewMedia, in deschiderea conferintei.

Rep.: Care sunt principalele zone de interes pentru Google in promovarea de noi produse si servicii pe pietele emergente din Europa Centrala si de Est, inclusiv Romania?
Steffen Ehrhardt: Google gandeste, in mod normal, la scara globala, nu gandeste la nivel de regiuni - ce produs sa lanseze intr-o anumita regiune. Altfel, avem o serie de tendinte interesante: bineinteles ca dorim sa intarim segmentul de cautare online pe fiecare piata, dar cand discutam despre monetizare, despre publicitate, instrumentul standard pe care il avem in prezent este publicitatea bazata pe motoare de cautare, iar pentru viitor tendintele de interes pe care le urmarim sunt publicitatea pe mobil, publicitatea pe YouTube si publicitatea la nivel local.

Rep.: Cum veti promova toate acestea pe pietele emergente din regiune, care se afla considerabil in urma pietelor dezvoltate din Vestul Europei?
S.E.: Inainte de toate trebuie sa promovam pe piata produsele noastre mature, consacrate, precum cele de publicitate prin motorul de cautare. Si exista un potential imens in aceasta regiune. Personal, compar mereu Romania cu Polonia, iar diferenta dintre Romania si locul unde se afla Polonia in prezent este mare. Trebuie, cu siguranta, sa progresati - sa se dezvolte piata, clientii de publicitate sa foloseasca posibilitatile online care exista deja. Dar la un moment dat vom avea in vedere sa aducem pe aceste piete emergente noi oportunitati, noi functionalitati si servicii, analizam aceste lucruri. Exista o munca preliminara pe care trebuie sa o facem inainte de a putea lansa un anumit produs, dar intentia este sa il lansam cat de curand posibil.

Rep.: Cum ati descrie potentialul pietei romanesti, comparativ cu alte piete din regiune, pentru lansarea de noi produse Google si pentru extinderea celor existente deja?
S.E: Romania, as spune, este uriasul adormit al regiunii. Exista un potential imens si, personal, as spune ca nu am luat in considerare Romania suficient de devreme. Dar as spune ca, in momentul in care analizam pietele emergente din regiune, intelegem bine, acum, ce oportunitate reprezinta Romania, unde exista un potential major de crestere. Din acest punct de vedere v-as considera la acelasi nivel cu Polonia.

Exista, totodata, o mare oportunitate daca raportezi Romania, ca tara, la tarile occidentale. In mediul online am vazut foarte multe exemple in care jucatori mici si medii au ajuns foarte mari deoarece, in acest mediu unde poti masura cu adevarat rezultatele, daca ai un serviciu sau un produs bun, poti obtine succes la nivel international.

Rep.: Constatam, in ultima vreme, multe aparitii Google, o intensificare a comunicarii companiei in Romania si tariled in jur. Ce s-a schimbat, ce s-a intamplat in strategia de comunicare a Google?
S.E.: Ce s-a intamplat? Google a inregistrat o crestere imensa in ultimii ani. Daca privesti in urma, acum cinci ani - eu m-am alaturat acestei companii in urma cu sase ani - Google avea doar cateva mii de angajati. Acum are peste 20.000. Cu cat ai mai multi oameni, cu atat mai multe lucruri poti sa faci, iar procesul normal de crestere a produselor vine in aceasta directie. Nu putem exploata la maximum un serviciu, concomitent, peste tot, in unele cazuri trebuie sa lansezi un produs pe pietele mai mari, inainte ca acel produs sa ajunga pe alte piete. Acest lucru se va intampla, fara indoiala, doar ca ia mai mult timp - iar acum suntem pregatiti sa o facem.

Rep.: Colegul Hreben Suknaic (regional manager Adriatics&Bulgaria, Croatia - Google - n.r.) a declarat, la inceputul conferintei RoNewMedia, ca un birou local al Google in Romania este in proiect, dar nu va fi infiintat foarte curand. De ce aceasta intarziere?
S.E.: Nu sunt implicat direct in aceasta chestiune. Stiu ca analizam toate oportunitatile existente si ca avem nevoie de oamenii potriviti, sprijinul potrivit. Personal, as spune ca Romania este un candidat "fierbinte" pentru a avea o prezenta locala, la un moment dat.

Rep.: Ce produse va intereseaza cel mai mult sa promovati in aceasta regiune, la ora actuala?
S.E.: In acest moment, eu acord cea mai mare atentie publicitatii la nivel local - am dezvoltat solutii, in tarile occidentale, unde poti poti sa te adresezi mai bine publicului dintr-o anume regiune a unei tari. Cred ca aceasta ar fi o mare oportunitate si aici, in Romania, deoarece multe afaceri sunt in continuare afaceri locale si, cand avem o solutie simpla pentru ei, prin care ei pot sa-si faca publicitate online intr-o anumita regiune, aceasta va ajuta, cu siguranta, si mediul online in general.


Ce au spus o parte dintre invitatii la RoNewMedia, in deschiderea conferintei

Hreben Suknaic, regional manager Adriatics&Bulgaria, Croatia - Google:
  • Digitalul nu este ceva ce se va intampla peste 20 de ani. Se intampla acum
  • Despre prezenta in Romania: investim in Romania si unele dintre produsele noastre au fost localizate pentru piata romaneasca, unele dintre ele cu succes. Aceasta ar trebui sa determine alte lansari, in viitorul foarte apropiat. Nu vom putea deschide un birou in perioada imediat urmatoare, dar aceasta decizie este in curs si ar trebui sa fie luata foarte curand.
  • In cursul prezentarii sale, in prima parte a conferintei: Aceasta parte a lumii este in urma unor piete precum Marea Britanie, SUA sau Scandinavia, in termeni de publicitate digitala. La nivel global, peste 1,6 miliarde de oameni sunt online in prezent, in Europa 48% din gospodarii au conexiune broadband, iar 43% din populatia europeana foloseste aproape zilnic Internetul. Principalele tendinte ale consumatorului: explozia de continut, ce determina o scadere a costurilor de productie a continutului; interactivitate si control; fragmentare. Industria media va trece prin schimbari imense in urmatorii zece ani, ceea ce se intampla acum este doar inceputul dezvoltarii mediilor digitale

Jeremy Morris, head of direct marketing, Orange UK:
  • Aici exista un potential mare comparativ cu alte piete. In ceea ce ne priveste, acordam o atentie foarte mare affiliate marketingului. Iar pentru ca doua treimi dintre consumatori cauta informatii despre produse pe siteuri care sunt in afara zonei de control a unui brand, consideram acest lucru drept o mare oportunitate pentru actiunile de marketing, pe viitor, inclusiv in Romania

Matt Bailey, Head of Affiliate, i-level UK:
  • Una dintre principalele avantaje ale pietei romanesti este ca puteti invata foarte multe din greselile facute de altii. In Marea Britanie, exista un aspect cultural - oamenii sunt mult mai dispusi decat in alte parti sa cheltuie pe Internet. Se va intampla acest lucru si pe alte piete? Nu vad de ce nu, pe masura ce Internetul devine tot mai mult o parte a vietii de zi cu zi.
 
Amelia Cretu, Agency Relationship Manager, Google AdWords Romania:
  • La Dublin suntem o echipa care incearca sa miste munti. Abia acum agentiile din Romania incep sa se gandeasca la marketingul pe baza de performanta, iar activitatile online si offline sa fie integrate.

Susan Rice-Lincoln, specialist in comunicare prin social media:
  • Tot ceea ce se intampla acum nu tine de tehnologie, tine de oameni. Acestia aleg unde sa mearga, unde sa-si caute informatia, cum sa foloseasca tehnologia. Ei apeleaza la semenii lor pentru opinii despre branduri. Ceea ce pretinde comunicarea prin social media este o schimbare a modului de gandire - pana acum ne gandeam la monetizare in functie de cati oameni urmaresc ceea ce le transmitem, acum trebuie sa gandim cu totul altfel.

Robert Gibbs, president Kondiment Group US & Business developer Kombo US, in prezentarea sustinuta la inceputul conferintei:
  • Marketingul asa cum il stim a murit. Nu mai inseamna sa trimitem un mesaj si sa asteptam sa fim auziti. Consumatorii au mai multa incredere intre ei decat in companii, iar retelele sociale le ofera noi modalitati de a intra in legatura unii cu altii. Consumatorii sunt cei care decid ceea ce e relevant si pot sa evite comunicarea ta, daca nu o doresc. Suntem martorii unei transformari in marketing, de la o "functie tactica de business" la principalul domeniu strategic in activitatea unei organizatii.

 Citeste mai multe despre     |   |   | 
  



2659 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings