newsletter rss
HotNews.ro

Specialisti in marketing direct: Online - viteza mai mare, costuri mai mici si riscul lucrului de mantuiala. Se schimba platforma, nu si continutul


PDF Print
A | a
E-mail
de C.M. | Miercuri, 21 octombrie 2009, 18:35 Oameni

Online-ul aduce viteza mai mare si costuri reduse in marketingul direct, insa ele aduc cu sine pericolul de a face lucruri de mantuiala, spune specialistul in marketing John Griffiths. Barry Larson, head of strategy - media Royal Mail, spune, la randul sau, ca media interactiva schimba modul in care se practica marketingul direct, dar nu si continutul acestuia. Cei doi au vorbit cu HotNews.ro-webPR.ro pe marginea conferintei internationale "Marketing in direct", desfasurata miercuri la Bucuresti.

Rep: Care este cea mai buna solutie prin care consumatorul pe care il targetati sa fie receptiv la mesajul pe care il primeste prin posta sau e-mail si sa nu il ignore sau, mai mult, sa spuna pe blogul sau ca te uraste?

John Griffiths: Reteta cea mai simpla este sa fii relevant. Motivul pentru care oamenii urasc direct mail-ul este ca multe dintre lucrurile pe care le primesc nu sunt relevante pentru ei.

Barry Larson: Un serviciu bun presupune sa stii sa-mi trimiti ce vreau, cand vreau si cum vreau.

Rep: Care sunt principalele moduri in care media interactiva influenteaza marketingul direct, luand in considerare si aspectele bune si cele mai putin bune, daca exista?

J.G: Vestea buna in ce priveste interactivitatea - si aici vorbim in special de online - consta in viteza si costuri reduse. Dar astea nu sunt tot timpul un lucru bun pentru noi, pentru ca ne fac lenesi si ne fac sa lasam lucrurile pe ultimul moment, in loc sa ne acordam timp sa facem lucrurile cum se cuvine. Noi toti stim cum e sa trimiti un e-mail fara sa facem un efort de gandire. Daca trebuie sa compui o scrisoare, sa-i pui o stampila si apoi sa o pui la posta, te intrebi: " oare am facut totul ok, etc".

Prin urmare, dincolo de costurile mici pe care le implica, viteza canalelor interactive aduce plusuri, dar pericolul este sa faci lucrurile mai de mantuiala.

B.L: Cred ca media interactiva influenteaza doar modul in care sunt folosite diverse optiuni. Altfel spus, in mailing, modul in care oamenii folosesc direct mail-ul se schimba, insa continutul nu se schimba prea mult.

Rep: Mail marketing vs. mobile&interactive marketing - cum s-ar putea traduce aceasta competitie intre "vechi" si "nou" in practica marketing-ului direct? Cine si cand ar putea castiga o asemenea competitie, daca vedeti una?

J.G: Nu le vad ca fiind alternative si nici nu cred ca batranii fac direct mail, iar tinerii folosesc mobilul si digitalul. Pur si simplu nu ajuta la nimic sa privesti ca tot ce are de-a face cu internetul si telefonia mobila este de viitor si restul tine de trecut.

Intr-adevar, sunt multe posibilitati in ce priveste telefonia mobila, pentru ca poti acoperi intreaga tara - toata Romania, spre exemplu - dar asta nu inseamna ca e mai putin eficient sa folosesti direct mail-ul. Avem nevoie sa trimitem prin posta si intotdeauna am spus ca profesionistii in marketingul direct trebuie sa foloseasca toate instrumentele, nu doar unul dintre ele.

B.L: Nu vad niciul castigand. Trebuie sa punem destinatarul in centrul a ceea ce facem, tinand cont si de faptul ca acesta isi schimba comportamentul. Cred ca in urmatorii 10-15-20, cel putin, vom folosi atat suportul fizic cat si cel electronic pentru a stabili o relatie cat mai buna cu publicul nostru tinta.

 Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 
  



984 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings