newsletter rss
HotNews.ro

Manuela Necula despre Ogilvy Earth: Foarte multa lume ar trebui sa fie interesata, chiar daca probabil ni se vor inchide multe usi in nas din prima


PDF Print
A | a
E-mail
de C.I. | Marţi, 20 octombrie 2009, 16:02 Oameni

Manuela Necula | Foto: Ogilvy Group Romania
Toate companiile mari ar trebui sa se orienteze spre proiecte de sustenabilitate a afacerilor, dar Ogilvy Earth - noua specializare de comunicare lansata luni de Ogilvy Romania - se asteapta sa dea rezultate "in timp. Nu asteptam rezultate concrete, fabuloase anul viitor sau peste doi ani", a afirmat pentru HotNews.ro-webPR.ro Manuela Necula, head of country Ogilvy Group.

Ogilvy Group Romania a lansat oficial, luni, specializarea Ogilvy Earth, initiata la nivel global de Ogilvy in primavara. Specializarea este prezentata drept o solutie unica pe piata locala de comunicare si care are drept scop sa sustina companiile romanesti sa-si dezvolte "viziuni sustenabile de business" si sa deveasca responsabilitate fata de mediu, societate si economie. Comunicatul privind lansarea o cita pe Manuela Necula: "criza economica este o consecinta directa a unui model economic nesustenabil. O abordare noua la nivel social, politic, economic si in domeniul mediului inconjurator a devenit vitala pentru o economie sustenabila"

  • Ogilvy Earth foloseste mai multe instrumente de lucru pentru a oferi servicii de consultanta strategica si solutii de comunicare, pentru o crestere economica responsabila. Instrumentele prezentate sunt "Landscape audit", "Eco-audit", "IQ Mapping" si "The Lab" - acesta din urma constand intr-un grup de experti din domeniul economic, social si al protectiei mediului. Vezi detalii despre instrumentele Ogilvy Earth si despre participantii la The Lab aici.

Rep.: Ati spus la evenimentul de lansare ca, cel putin pentru moment, Ogilvy Earth este mai mult un angajament al Ogilvy decat o oportunitate de business. De ce spuneti asta?
Manuela Necula: Pentru ca suntem convinsi ca rezultatele acestei activitati se vor vedea in timp. Nu asteptam rezultate concrete, fabuloase anul viitor sau peste doi ani. Este nevoie de o schimbare de mentalitate in primul rand, iar mentalitatea se schimba mai greu decat orice altceva si de aceea avem nevoie de sprijin, pentru educatie - si din partea presei, si din partea organismelor nonguvernamentale. In privinta responsabilitatii afacerilor, trebuie sa inaintam pas cu pas, nimeni nu va putea face salturi extraordinare, peste noapte. Si de aceea nici nu ne asteptam la rezultate de business rapide.

Un exemplu este Hopenhagen (campanie globala prin care se urmareste implicarea oamenilor de rand in Conferinta ONU privind schimbarile climatice, programata sa aiba loc la Copenhaga, in decembrie - n.r.). Hopenhagen este o campanie pro bono, dar o campanie pro bono facuta de oameni care chiar cred in principiile sustenabilitatii si care chiar spera ca maine poate sa ne fie mai bine decat azi, daca ne miscam si daca ne implicam cumva personal, fiecare dintre noi.

In momentui de fata, noi desfasuram deja de cativa ani astfel de proiecte - mai mari, mai mici - pentru clientii nostri. Proiecte care intra sub umbrela aceasta mare numita sustenabilitate. Credem insa ca e loc de mult mai bine. Exista deja un business in sensul acesta. Acum vrem sa-l ducem mai departe, sa trecem de la "green marketing" spre lucruri legate si de mediu, si de societate, si de economie. Sa extindem umbrela.

Rep.: Ati promovat pana acum serviciul acesta in randul clientilor Ogilvy, ati gasit clienti gata sa se implice?
M.N.: Da, avem clientii nostri mari. Cea mai mare companie din Romania, Petrom, are un angajament foarte serios in privinta sustenabilitatii si este deschisa in aceasta directie, ei au facut, deja, foarte multe proiecte de CSR si sunt pregatiti sa mearga mai departe.

Rep.: Pe langa domentiul energetic, ce fel de companii de pe piata actuala din Romania credeti ca sunt interesate mai mult sa apeleze la servicii de comunicare privind responsabilitatea si sustenabilitatea afacerilor lor?
M.N.: Parerea mea este ca toate companiile mari ar trebui sa faca lucrul acesta. Nu e vorba de promovare propriu-zisa. E vorba de faptul ca fiecare ar trebui sa inceapa sa gandeasca responsabil, atat fata de mediu, cat si fata de societate. Cum se va manifesta lucrul acesta si cate tipuri de proiecte aleg ramane la latitudinea fiecarei companii, pe care noi o putem ghida, ii putem arata unde se afla astazi, prin instrumentul Eco-audit, sau putem stabili cu expertii din The Lab o directie strategica pentru companie.

Cred ca foarte multa lume ar trebui sa fie interesata. Nu negam ca, probabil, o sa fie si foarte multe usi care ni se vor inchide in nas din prima. Ne asumam ambele posibilitati.

Rep.: In ceea ce ofera Ogilvy Earth, ce pondere are acest Laborator si ce deschidere are pentru noi membri? Cum au fost selectati actualii membri?
M.N.: The Lab este de fapt un instrument viu, absolut deschis, la care speram ca in timp sa adaugam alti experti. In America, la The Lab participa si consilierul presedintelui Obama pe probleme de mediu. Ne uitam la oameni din toate specializarile. Si depinde de natura proiectului si a industriei fiecarei companii, invitand in The Lab oameni care ar putea avea un punct de vedere relevant in domeniul respectiv. Este un concept deschis.

Actualii membri au fost selectati dupa felul cum si-au dovedit expertiza in domeniul lor de activitate si prin preocuparea lor pentru aspectele legate de responsabilitate, oameni care au aratat deschidere, carora li s-a parut un lucru interesant. In cazul Ogilvy Earth, este vorba despre un angajament personal si in care sa crezi, daca vrei ca lucrurile sa se schimbe pe viitor.

 Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 
  



1347 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings