newsletter rss
HotNews.ro

Eliza Rogalski: Definitia webPR: comunicare online inseamna eficienta


PDF Print
A | a
E-mail
de S.B. | Marţi, 22 septembrie 2009, 11:58 Oameni

Eliza Rogalski | Foto: webPR.ro
"Web PR nu inseamna "publicam un comunicat de presa in online". Web PR inseamna sa stabilesti un punct de referinta in mediul online in jurul caruia consumatorii sa se organizeze", sustine Eliza Rogalski.

Ce intelegi printr-un webPR eficient?
Cred ca in primul rand definitia WebPR-ului inseamna eficienta, si asta din mai multe motive: poti comunica direct cu consumatorii, poti avea acces la niste insight-uri valoroase, poti dezvolta loialitate fata de un brand sau o companie, poti dezvolta mesaje in timp real si de multe ori cu contributia consumatorilor si la niste costuri mult sub cele intalnite in PR-ul traditional.
 
Care sunt cele mai frecvente greseli pe care le-ai vazut in comunicare online a companiilor din Romania?
Inadecvarea fata de mediul online, care este prin definitie lipsit de "scortosenii", limbajul incarcat de cuvinte pompoase si oficiale, declaratii care nu spun nimic, lipsa factorului uman si mai ales lipsa empatiei si a relevantei in comunicare. Acestea sunt greseli ale PR-ului, in general insa in online ele devin si mai evidente. Web PR nu inseamna "publicam un comunicat de presa in online". Web PR inseamna sa stabilesti un punct de referinta in mediul online in jurul caruia consumatorii sa se organizeze; inseamna sa gasesti acele subiecte relevante care conduc la agregarea publicului; inseamna sa intelegi ca publicul nu mai poate fi descris prin demografice, ci prin teme de interes in primul rand.
 
Care consideri ca sunt diferentele fundamentale dintre practica de PR din Vest si cea din Romania?
Nu cred ca exista diferente atat de mari incat sa dezvolt o analiza pe acest subiect. Cred insa ca marile campanii online se dezvolta in alta parte pentru ca practicienii din Romania au prea putina incredere in propria creativitate. Apoi, mai remarc un fapt care aici inca nu se vede: in alte parti, ideea este mai presus decat disciplina din care faci parte. O idee de comunicare brilianta este mai importanta decat apartenenta sa la "media", "PR" "ATL" sau "direct marketing". Inca nu a inceput sa functioneze aici principiul ca o idee poate veni din orice disciplina si poate fi dezvoltata pe orice medii, daca intruneste criteriile de relevanta. Aici vedem in continuare campanii de "360" in care ideea din ATL e executata fortat in alte discipline, doar de dragul integrarii.
 
In practica de PR se potriveste afirmatia "Clientul nostru, stapanul nostru!"?
Daca in definita de mai sus clientul este consumatorul, atunci da, poate mai mult decat oricand, clientul nostru este stapanul nostru. Dar iti trebuie foarte mult tact si inteligenta ca sa nu te transformi in sclavul clientului. 

 Citeste mai multe despre     |   | 
  



1453 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by