newsletter rss
HotNews.ro

webRelease: Voice of the internet user: 37% din internauti sunt influentati de publicitatea online fara sa dea click


PDF Print
A | a
E-mail
de Redactia | Marţi, 24 august 2010, 13:16 webReleases | Media

Bucuresti, 24 august 2010 - IAB Romania si eResearch Corp anunta azi rezultatele studiului Voice of the Internet User, derulat in perioada iunie-iulie 2010, pe 52 de site-uri, pentru a studia impactul publicitatii online si atitudinea utilizatorilor de internet fata de aceasta.

Cifre importante pe care companiile si specialistii interesati le pot gasi detaliate si analizate in studiul Voice of the Internet User:

Utilizatorii de internet sondati sunt influentati de publicitatea online si in alte moduri decat pentru a da click: fie se informeaza in vederea cumpararii (37% fata de 40% care declara ca au dat click), fie raspandesc mai departe mesaje legate de brand, produs sau serviciu(29,9%)

15%  din respondenti declara ca au cumparat produsul in urma vizionarii unei reclame online. Cei care cauta ulterior mai multe informatii online l-au cumparat in proportie de 28,7%,  cifra comparabila cu proportia celor care l-au cumparat in urma unui click pe banner (30%).

Trei sferturi dintre ei (72%) completeaza cu ajutorul internetului informatiile despre branduri, produse sau servicii primite din alte medii si au o intentie mult mai puternica de a achizitiona produsul(37,6% au raspuns ca au cumparat produse in urma cautarii pe internet, ca urmare a unei informari din alte medii)

Probabilitatea de a cumpara un produs dupa ce s-au informat suplimentar prin intermediul internetulu creste pentru cei care au cautat ce spun bloggerii despre produs/companie(45,4%) si in cazul celor care au cautat pe forumuri sau retele sociale mai multe informatii despre produs(44,2%).

Intrebati daca dau click pe reclama pe care si-au amintit-o cel mai bine, 31% au raspuns "Da, pentru a urma link-ul", in timp ce un procent apropiat, 26%, au raspuns "Da, pentru a inchide reclama". In acelasi timp, reclamele catalogate ca "sacaitoare" au obtinut cele mai mici punctaje la fiecare din efectele publicitatii online analizate in studiu.

Studiul VIU arata ca publicitatea online are efecte dincolo de actiunea directa si imediata a utilizatorului (click), ca aceste comportamente amplifica intentia de cumparare, ca internetul amplifica intentia de cumparare a celor care il folosesc pentru a completa informatiile primite din alte medii.

"Proportia utilizatorilor care fac alte actiuni fara sa dea click este, conform studiului VIU, aproape egala cu a celor care dau click pe banner, ceea ce arata ca aceste efecte nu pot fi ignorate", a declarat Ionut Oprea, director executiv IAB Romania.

“Internetul este de departe mediul de comunicare cel mai legat de decizia de cumparare si de cautarea de informatii in vederea cumpararii. Modul in care insa companiile pun la dispozitie informatii despre produsele lor determina reactii diferite. Studiul demonstreaza ca actiunile excesive si intruzive sunt cele mai lipsite de eficienta si cele mai deranjante pentru consumatori” a spus Sorel Radu, Managing Partner eResearch Corp.


Studiul s-a derulat pe 52 de site-uri ale companiilor membre IAB Romania care au participat la studiu, esantionul rezultat fiind de 10.647 persoane. Esantionul a fost aleator iar datele nu au fost ponderate.

Studiul va fi disponibil  pe site-ul www.iab-romania.ro pentru toti membrii IAB Romania si pe www.eresearch.ro pentru companiile care nu sunt membre ale Asociatiei.


DESPRE ASOCIATIA IAB ROMANIA

Asociatia IAB Romania (www.iab-romania.ro) a fost creata în anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicitatii online si publisheri autohtoni.

Asociatia IAB Romania este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma, care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate  pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare.

Asociatia IAB Romania este membru al asociatiei IAB Europe (www.iabeurope.eu), participand ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociatii in 2008.
 

DESPRE ERESEARCH  CORP:

eResearch Corp este o agenţie de cercetare online specializata in studii cantitative si calitative despre utilizatorii de internet. care implementeaza în Romania  metodologii de cercetare si analiza a datelor unice pe piata autohtona prin valoarea pe care o dau vocii consumatorilor.

Compania se inscrie in trendul international de orientare catre cercetarea online, in conditiile evolutiei in aceasta directie a activitatilor de business dar si a interactiunii sociale in general.
eResearch este membra si respecta standardele organizatiei internationale ESOMAR.

 Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 
  



460 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by