newsletter rss
HotNews.ro

webRelease: Grupul Ringier raporteaza profit pentru anul 2009. Cresteri in segmentul online


PDF Print
A | a
E-mail
de Redactia | Joi, 8 aprilie 2010, 12:45 webReleases | Media

Zurich, 8 aprilie 2010 - Anul trecut, cifra de afaceri si profitul Grupului Ringier au avut de suferit de pe urma crizei economice si a prabusirii pietei de publicitate, cum de altfel s-a intamplat cu majoritatea companiilor. In anul 2009, cifra de afaceri a Grupului Ringier a atins valoarea de 1.3 miliarde CHF (anul precedent fiind de 1.54 miliarde), iar EBITDA a fost de 70.8 milioane CHF (anul precedent a fost de 121.6 milioane). Profitul net dupa impozitare a fost de 17.2 milioane CHF (anul precedent acesta a fost de 62.2 milioane). Reduceri masive de costuri au permis companiei sa ramana in zona profitului, in timp ce abordarea la timp si consecvent a pietelor cu crestere in segmentul digital au permis Grupului Ringier sa simta primele semnale pozitive in al patrulea trimiestru. Ringier a reusit sa-si mentina sau chiar sa-si imbunatateasca pozitia puternica. Numarul vizitatorilor atrasi de portalurile online precum si volumul vanzarilor au crescut.

Grupul media Ringier, care detine operatiuni in zece tari din Europa si Asia, a avut in anul 2009 o cifra de afaceri de 1.3 miliarde de franci elvetieni, cu 15.6% mai putin decat in anul precedent. Scaderea vanzarilor cu 9.5% pe piata din Elvetia a fost insotita de o prabusire a vanzarilor pe unele piete din Europa de Est. Monedele nationale slabite de criza in unele tari est-europene au crescut impactul negativ asupra rezultatului financiar.  In deosebi in Republica Ceha si Slovacia, acest factor a deviat usor rezultatele altfel foarte bune ale afacerilor Ringier din aceste tari.

Cu o valoare de 112.3 milioane CHF, veniturile raportate de domeniul digital au fost matematic mai mici decat in anul precedent (130.5 milioane), totusi veniturile produselor luate separat au fost mai mari decat cu un an in urma in majoritatea cazurilor. Spre exemplu, cu un numar de 17.5 milioane de vizite numai in luna decembrie, Blick.ch a devenit cel mai vizitat site de stiri din Elvetia si a incheiat anul cu profit. Reducerea mai sus mentionata in ceea ce priveste veniturile din digital se datoreaza in principal unei noi metode de calcul financiar. Ca proportie din total vanzari, veniturile din domeniul digital au ajuns la 8.7%.  

Cashflow-ul in 2009 s-a situat la valoarea de 93.8 milioane CHF, fata de cele 53 milioane din anul precedent (cu o variatie de 36.2%). Acest lucru se datoreaza in mare parte presiunii pe rezultatul operational, dar si deprecierilor mai scazute ale afacerilor din Europa de Est (in anii trecuti au fost operate o serie de deprecieri exceptionale, cum ar fi iesirea din Ucraina). Cei 7,448 de angajati au realizat un raport al incasarilor fata de vanzari de 1.3%, cu o margine EBITDA de 5.5% si cu rata cash-flow-rilor generate de investitii de 7.2%. Investitiile au totalizat 96.8 milioane CHF. Una dintre cele mai importante investitii a fost construirea newsroom-ului integrat al grupului elvetian Blick.
 
Informatii despre tari:

Ringier Elvetia si Germania au generat in 2009 vanzari in valoare de 825.2 milioane CHF. Editura a contribuit la acest total cu 548.9 milioane CHF, in timp ce tipografiile Ringier (Swissprinters) au generat o cifra de afaceri de 276.4 milioane CHF.  2009 a insemnat scaderi puternice ale pietei de publicitate, ceea ce a dus la o reducere a veniturilor din publicitate de 60 de milioane de franci elvetieni fata de anul precedent.

In vara anului 2009, Ringier Elvetia a definit o noua strategie. In primul rand, editura vizeaza pozitia numarul 1 in piata pe segmentul traditional. In al doilea rand, Ringier doreste sa devina furnizorul privat numarul 1 in domeniul divertismentului. Astfel, aceasta arie de afaceri a fost extinsa in mod considerabil. In al treilea rand, Ringier doreste sa preia leadership-ul si in domeniul online si investeste in platforme dedicate tranzactiilor, cum ar fi activitatile e-commerce si mica publicitate. Cu ocazia implinirii a cincizeci de ani, in octombrie 2009, Blick a fost relansat cu o noua strategie, care pune accentul pe traditia acestuia ca tabloid puternic, beneficiind de o sectiune separata de sport si de un format broadsheet.  

Impreuna cu SonntagsBlick, Blick am Abend si Blick.ch, ziarul Blick va fi produs in noul newsroom integrat, cea mai mare redactie din Elvetia, cu peste 200 de angajati. Obiectivul este acela de a publica divertisment si informatie la momentul potrivit, pe canalul potrivit. Blick am Abend (Blick de seara) a reusit sa isi creasca audienta cu 12%; iar aceasta cifra nu include editiile din teritoriu, respectiv estul si centrul tarii. Si revistele au atras numerosi cititori. Schweizer Illustrierte, GlücksPost, L'illustré, L'Hebdo si TV8, in mod particular, au castigat un numar mare de noi cititori. 

Succesul strategiei de a crea platforme de comunicare este cel mai bine ilustrat de Grupul Blick, ale carui extensii online si offline ajung la peste 2.5 milioane de oameni saptamanal in Elvetia. 

Implementarea tenace pe parcursul unei perioade considerabile de timp a unei strategii de diversificare, a facut ca pierderile suferite in piata de publicitate sa poata fi compensate macar partial. Spre exemplu, incasarile din mica publicitate s-au dovedit mai rezistente la impactul crizei economice. Grupul “media swiss” si-a castigat o pozitie stabila ca centru elvetian de expertiza in tehnologia online, piete online, directoare online, precum si in marketingul online si offline. geschenkidee.ch a realizat la randul sau o crestere substantiala a vanzarilor, contribuind astfel la rezultatul financiar al Ringier Elvetia si Germania. Acelasi lucru este valabil si pentru Betty Bossi, platforma dedicata experientei gatitului, care reuseste sa isi acopere publicul tinta prin print, online si oferta de aparatura de bucatarie. In sfera divertismentului, Good News a fost primit cu entuziasm de peste 800,000 de participant la un total de 125 de concerte.

In Germania, revista de arta monopol a reusit sa isi consolideze pozitia in segmentul premium. Revista dedicata culturii politice Cicero a inregistrat la randul sau cresteri ale tirajului pentru al nouasprezecelea trimestru consecutiv.

Piata tipografica din Elvetia s-a confruntat cu declinul vanzarilor. Astfel se explica capacitatea neutilizata care a ajuns la aproape 35%. In plus fata de aceasta scadere in volum, segmentul a fost chiar mai puternic afectat de diminuarea comisioanelor, un fenomen natural in conditiile surplusului de capacitate. Si Grupul Swissprinters, in care Ringier detine pachetul majoritar, cu 58.8%, a fost afectat. In aceste conditii, procesele si organizatia au fost optimizate in mod constant in vederea cresterii productivitatii si pentru a putea face fata competitiei.  Acesta este contextul in care compania Ringier a luat in anul 2009 o decizie istorica pentru Ringier Print Zofingen: aceea de a renunta la tehnologia rotogravurii in favoarea tehnologiei offset.

In 2009, in ciuda contextului economic dificil, Ringier Republica Ceha a reusit sa-si mentina pozitia fruntasa in piata de publishing, chiar daca veniturile din publicitate s-au diminuat, iar tirajele majoritatii publicatiilor au scazut usor. Titlurile Ringier din aceasta tara au incheiat si anul 2009 cu success. Cu o medie de copii vandute de 412,238, Blesk ramane cel mai citit ziar din Republica Ceha. Succesul din print al ziarului se reflecta si in online: in 2009 blesk.cz a avut o medie de 814,567 de clienti unici, adica cu 27% mai multi decat in 2008. Prin lansarea portalului dedicat femeilor bleskprozeny.cz, Ringier Republica Ceha a inregistrat in 2009 inca un succes. 

In 2009, Ringier Slovacia, la fel ca majoritatea afacerilor media, a trebuit sa faca fata erodarii veniturilor din publicitate. Totusi, Ringier a reusit sa-si pastreze pozitia de lider al pietei. Acest lucru a fost posibil, nu in ultimul rand, datorita portofoliului echilibrat. Tirajele au scazut usor si in aceasta tara, in timp ce numarul vizitatorilor site-urilor detinute de Ringier Slovacia, a ramas constant. Cas.sk a avut o crestere record de 56%, ajungand la 556,000 de clienti unici pe luna. Portalul dedicat femeilor lesk.sk si portalul dedicat barbatilor adam.sk au fost relansate cu un nou design si au inregistrat cresteri; adam.sk, a crescut cu 36%.

Ungaria a resimtit criza economica mai puternic decat alte tari. Cu toate acestea, Ringier a cumparat pachetul de actiuni detinut de grupul media Bauer in compania joint-venture Euromedia, devenind astfel unic actionar. De asemenea, Ringier a operat restructurari in portofoliul de reviste si a reusit astfel sa revina la nivelul de profitabilitate din anul anterior. In piata tabloidelor, cu 1.1 milioane cititori zilnic, ziarul Blikk este numarul 1 absolut. Cu 573,389 clienti unici pe luna, portalul online Blikk.hu se situeaza in topul site-urilor de stiri din Ungaria. Prin lansarea site-urilor neon.hu si pink.hu, Ringier a creat site-uri pentru tineri, respectiv pentru femei si a reusit astfel sa-si intareasa prezenta in domeniul online.

In Romania, piata de publicitate in segmentul ziarelor s-a prabusit, cu un procent de pana la 70%, acest fapt avand un puternic impact si asupra Ringier Romania. In ciuda relansarii ziarului Libertatea si a revistei dedicate femeilor Libertatea pentru femei, efectele crizei nu au putut fi stopate. Ringier Romania a adoptat un program stringent de reducere a costurilor, ceea ce a dus si la decizia inchiderii cotidianului gratuit Compact. Totusi, popularitatea internetului a cunoscut in 2009 o crestere masiva in Romania: libertatea.ro si-a crescut numarul de vizitatori cu un impresionant 82%, ajungand la peste 1.26 milioane de clienti unici pe luna. Si celelalte website-uri ale companiei Ringier au inregistrat cresteri substantiale. Lansarea noii tipografii Ringier Print in mai 2009 este cel mai important eveniment al anului pentru Ringier Romania. 

Ringier Serbia si-a aparat pozitia fruntasa in piata de publishing. Portofoliul sau continand tabloidele BLIC si ALO!, cotidianul gratuit 24sata, BLIC Zena, Puls si editia de duminica a ziarului BLIC, a fost largit in 2009 prin achizitia revistei NIN, al doilea cel mai vechi produs de presa din Serbia, detinut de Stat. Cu o medie a vanzarilor zilnice de 152,199 copii, BLIC ramane cel mai citit cotidian din tara. Si in Serbia segmentul online a cunoscut cresteri. Numarul clientilor unici ai alo.rs s-a triplat. Blic.rs si-a extins prezenta in online prin lansare portalului dedicat femeilor zena.blic.rs si a devenit cel mai vizitat site de stiri din Serbia.

Efectele colapsului pietei de publicitate in print au fost resimtite si in China, acolo unde Ringier nu a mai putut continua editarea revistei pentru femei Xinmin Bella si a revistei in-flight Oriental Sky. Pe de alta parte, editia in engleza din Shanghai si Beijing a City Weekend (revista  dedicata petrecerii timpului liber) a cunoscut o crestere a cotei de piata de-a lungul anului. De asemenea, platforma digitala cityweekend.com.cn a raportat cresteri constante si a fost extinsa prin platforma cityfu.com. Mai departe, anul 2009 a fost plin de evenimente si pentru Ringier Trade Media, care a lansat 3 reviste de specialitate in Orientul Mijlociu, publicate in Dubai. Cu toate ca afacerea cu clientii din Hong Kong si Taiwan s-a contractat, piata din China inca sustine perspectiva cresterii cu rate de doua cifre.

In Vietnam, revista gastronomica Bep Gia Dinh a fost lansata dupa modelul Betty Bossi si Betty’s Kitchen. Media swiss group, subsidiara a Ringier, a lansat de asemenea un portal dedicat afacerilor imobiliare, suplimentat de o revista regionala si extins prin diverse site-uri specializate.

 Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 
  



333 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings