Acestora le urmeaza, in top, sectorul energetic, constructii, servicii financiare, industria auto, ingrijire personala, asigurari si servicii de curierat. Brandurile situate in pozitie de lider, in cadrul fiecareia dintre aceste categorii, sunt IBM, Ernst & Young, Banca Transilvania, Enel Energie si Engie, Holcim si BASF, Visa, Automobile-Dacia, P&G si Henkel, NN, FAN Courier si DHL.
Tendinte in Consumer Superbrands
Tendinta dezvoltarii mediului online si digital este reflectata in mod dominant in cadrul editiei Consumer Superbrands a studiului Superbrands axat pe consumatori, derulat de catre BDR Associates in parteneriat cu IPSOS, prin prezenta puternica in top a brandurilor care activeaza ca jucatori cheie si comertul online sau ca vectori importanti in castigarea admiratiei si loialitatii consumatorilor. De asemenea, este relevanta tendinta de a pune accent pe cultura si brandurile romanesti, mai vizibile in spatiul media, interesata mai mult fata de anii anteriori de valorile si traditiile nationale. Brandurile de succes sunt cele care reusesc sa isi extraga inspiratia din radacinile romanesti si sa se comporte ca un brand global si modern, in relatia cu consumatorii, in livrarea produselor si a serviciilor. Editia din acest an a studiului reflecta cele trei dimensiuni care definesc un Superbrand in constiinta consumatorului, nu doar pe piata din Romania, ci in toate tarile unde sunt dezvoltate programe Superbrands: leadership, incredere, dinamism.
O recunoastere in premiera in cadrului programului Superbrands este acordata organizatiilor neguvernamentale, cu un impact important la nivelul sectorului privat, prin performantele inregistrate in a sustine dezvoltarea talentelor, aici evidentiindu- se reputata organizatie Junior Achievement, care se implica activ in dezvoltarea educatiei in afaceri in Romania, de 25 de ani.
Cartea Superbrands 2017
Lista completa a brandurilor cu statut de Superbrand in Romania pentru programul curent va fi publicata in cartea Superbrands pentru Romania, editia 2017. Referinta pentru dezvoltarea culturii de branding, Cartea Superbrands este o culegere de modele de succes a 30 dintre cele mai valoroase branduri Business si Consumer din piata. Aceasta va fi lansata in cadrul Galei Superbrands, care va avea loc la inceputul anului 2018. Cartile Superbrands sunt produse in peste 81 de tari de pe toate continentele si prezinta modele de succes in branding, in sustinerea dezvoltarii economice si mediului de afaceri de pe patru continente, devenind manuale de referinta pentru companii, specialisti in marketing si comunicare, alte audiente specializate din intreaga lume.