newsletter rss
HotNews.ro

webRelease: In 2010, unul din trei romani va accesa Internetul folosind un telefon mobil!


PDF Print
A | a
E-mail
de Redactia | Marţi, 24 noiembrie 2009, 12:39 webReleases | IT&C

In Romania, numarul de utilizatori mobili a crescut spectaculos in 2009, iar companiile care vor sa comunice cu acestia trebuie sa isi dezvolte o prezenta pe mobile web adaptata la multitudinea de terminale folosite de consumatorii lor, conform unei analize realizate de Voxline Communication, companie ce furnizeaza servicii integrate de mobile marketing.

“Daca ne raportam la media din UE si evolutia utilizatorilor de mobile web din Romania, putem estima ca 2010, in pofida efectelor crizei economice, va fi anul mobile web in tara noastra, in care unul din trei romani va accesa internetul folosind un telefon mobil”, apreciaza Dan Virtopeanu, General Manager Voxline Communication.

Datele anuntate de principalele companii de telefonie mobila, Orange si Vodafone, fac referire la o cifra de 22% respectiv 17,2% de utilizatori de internet mobil in Romania, din numarul total de clienti.

“Cosmote, cel de-al treilea operator local, nu a facut publice niciun fel de date inca, dar tinand cont ca integrarea Zapp este estimata a se finaliza in urmatoarele 6 luni ne asteptam ca in 2010 sa vedem o crestere foarte mare de utilizatori de mobile internet in aceasta retea, mai ales ca miza achizitiei Telemobil a reprezentat-o licenta 3G de date mobile la mare viteza”, considera Dan Virtopeanu, General Manager, Voxline Communication.

Romania mobila in context international

Odata cu cresterea numarului de utilizatori de internet mobil anuntata de operatorii mobili, sunt disponibile informatii mai detaliate despre telefoanele mobile folosite de acestia, majoritatea accesarilor facandu-se de pe terminale smartphone extrem de variate.

Astfel, datele de trafic din luna octombrie 2009 referitoare la utilizatorii din Romania care au accesat site-uri mobile din reteaua BuzzCity (aceasta a contorizat 11,7 milioane de accesari) plaseaza pe primele 5 locuri terminalele Nokia (57,01%), Sony Ericsson (16,51%), Samsung (12,41%), LG (5,79%) si Motorola (2,99%), acestea fiind de altfel primele 5 branduri vandute la nivel global. Interesanta este cota mica de piata a doua branduri bine vazute pe plan local si populare mai ales in mediul de business online: BlackBerry (0,05%) si Apple (0,04%).

Conform datelor MobileStats.ro, Apple, RIM si Palm au o cota de peste 15%. Mobi site-urile din Romania incluse in monitorizarea MobileStats.ro au inregistrat aproape 7,9 milioane accesari in octombrie 2009, din care mai putin de jumatate de la utilizatorii de internet mobil in Romania (3,3 milioane).

Tendinte pe piata internationala de internet mobil

In lume, numarul site-urilor mobile depaseste 2 milioane, printre cele mai populare arii de interes fiind stirile si vremea. Morgan Stanley estimeaza 688 milioane de conexiuni la internet mobil de mare viteza pe 2009. In Romania, rata de adoptie anuntata de Orange este mai mare fata de media globala, dar sub media UE care este estimata la 30% din utilizatorii de telefonie mobila.

Conform datelor oferite de BuzzCity, doar 10% din terminalele folosite la navigarea pe mobile web suporta tehnologia 3G+ de mare viteza, ceea ce inseamna ca viteza de navigare mai scazuta nu este un impediment pentru consumatorii romani (ca de asemenea nici modelul de telefon). Structura extrem de variata a terminalelor mobile folosite este foarte importanta prin prisma experientei pe care utilizatorul o are cand acceseaza un mobi site si impune optimizarea acestuia pentru cat mai multe terminale.

“Cresterea vitezei de acces la internetul mobil sustinuta de cresterea numarului de telefoane inteligente (smartphones) creeaza premizele unor experiente mai bune si mai bogate in navigarea pe site-uri mobile. Tehnologia mobila trebuie optimizata pentru cat mai multi utilizatori de internet mobil, iar cea mai buna dovada o reprezinta recenta achizitie Google a retelei de publicitate pe mobi site-uri si aplicatii mobile AdMob, determinata in primul rand de tehnologia proprietara dezvoltata de retea”, crede Dan Virtopeanu.

Conform unui studiu la nivel global din luna septembrie 2009 al Yankee Group, 31% din utilizatorii de telefonie mobila viziteaza site-uri mobile cel putin o data pe luna. Numarul site-urilor mobile depaseste 2 milioane, printre cele mai populare arii de interes fiind stirile si vremea.

Asociatia Operatorilor de Telefonie Mobila a anuntat de la inceputul anului existenta a 4,1 miliarde de utilizatori de telefonie mobila in lume, ceea ce rezulta ca sunt cel putin 1,27 miliarde de persoane care folosesc telefonul mobil pentru navigarea pe mobile web. Tinand cont de ritmul de crestere al utilizatorilor de telefonie mobila, mai mare decat al utilizatorilor de calculatoare (pentru 2009 fiind estimata cifra de 4,6 miliarde) si de ritmul de adoptie a internetului mobil, numarul celor care vor naviga online folosind dispozitivele mobile il va depasi in curand pe cel al celor care folosesc calculatoare.

Resurse suplimentare

Best of Anywhere Web 2009
http://www.yankeegroup.com/ResearchDocument.do?id=52273

Score data on Wikimedia
http://meta.wikimedia.org/wiki/User:Stu/comScore_data_on_Wikimedia

Tomi Ahonen
http://communities-dominate.blogs.com/brands/2009/11/the-digital-divide-in-numbers.html

Raport Morgan Stanley Economy and Internet Trends, 20 octombrie 2009, pag. 35
http://www.scribd.com/doc/21364028/Morgan-Stanley-Economy-Internet-Trends

Mobilestats
http://mobilestats.ro/pages/stats.aspx?sid=0&per=2&d=2009-10-31


***
Voxline Communication este o companie infiintata in 1998 cu capital francez, beneficiind chiar de la inceput de suport tehnic si know-how vest european in domeniul serviciilor de telecomunicatii cu valoare adaugata si a serviciior interactive. In cei peste 10 ani de activitate pe piata romaneasca, Voxline a inregistrat numeroase premiere, dintre care putem mentiona: in 2002 a fost primul operator alternativ care a demarat servicii de telecomunicatii pe suport sms si voce in retelele mobile; in 2004 Voxline a dezvoltat aplicatia primei campanii de mobile marketing din Romania, pentru brandul Chipita; iar in 2005 devine primul operator de servicii cu valoare adaugata care obtine certificarea de calitate ISO 9001:2000 eliberata de catre TUV Thuringen.

Serviciile oferite de Voxline Communication acopera o gama larga de aplicatii de mobile marketing (campanii de trimitere si receptionare mesaje sms, mobile advergames), call center (numere normale si numere verzi), aplicatii web (site-uri de promotie, flash advergames), servicii de microplati prin intermediul telefoniei mobile si servicii cu valoare adaugata (televoturi, concursuri, continut digital).

Printre clientii pentru care Voxline Communication care a derulat campanii de-a lungul timpului se numara jucatori importanti de pe piata locala, precum: Quadrant Amroq Beverages (Pepsi), Star Foods (Lays), JTI (Winston), Unilever (Dove, Cif&Domestos), Chipita Romania, URBB (Carlsberg, Tuborg), Western Union, Duracell, Braun, Dr. Oetker (Pizza Ristorante, Pudding), Fabryo (Savana), Wrigley, Farmec, LG, Prodal 94 (Stalinskaya, Wembley), Porsche Romania.

 Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 
  



389 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings