newsletter rss
HotNews.ro

UPDATE PR Week: Cum vad profesionistii din PR neincrederea oamenilor in institutii si ce spun oamenii din online despre PR in noile media


PDF Print
A | a
E-mail
de C.I. | Marţi, 29 septembrie 2009, 12:04 Evenimente

Pe piata exista in prezent o cerere imensa de servicii de relatii publice de calitate, in conditiile in care criza economica este in buna parte o criza de incredere - in sistemul bancar, in politicieni etc., a declarat marti Thomas Achelis, presedintele Forum for International Communications, in deschiderea congresului PR Week. Corneliu Cojocaru, BCR, la acelasi eveniment: Cele mai consumate ziare sunt tabloidele, cel mai mult se consuma lucruri ieftine -in conditiile acestea, cum putem restabili increderea publicului in institutii? Orlando Nicoara, MPI: Daca toata lumea se apuca sa comunice, ce facem noi, care ar trebui sa receptam mesajul "inainte, in timp si dupa"?

WebPR.ro a transmis Live Text de la conferintele PR Week


Thomas Achelis, presedintele Forum for International Communications
  • Criza economica da semne ca se apropie de sfarsit. Este o criza a increderii, nu neaparat una a comportamentelor gresite, ci una de incredere in sistemul bancar, in politicieni etc.
  • In prezent exista o cerere imensa de relatii publice de calitate
Tony Meehan, presedintele TMA Communcations si fost director al competitiei internationale IPRA, Golden World Award
  • Pentru voi (oamenii de PR din Romania), este o mare provocare sa administrati imaginea Romaniei
  • Industria romaneasca de PR, cu o istorie de 20 de ani, a crescut in mod real in ultimii 8-10 ani, pe cand PR-ul occidental a crescut real in ultimii 25 de ani, desi are o istorie mult mai mare, de peste sase decenii
  • Industria romaneasca a avut expunere imediata la toate schimbarile din comunicatiile globale si tehnologie
  • Schimbarile sunt singurul factor constant in aceasta industrie, care a evoluat neintrerupt. Dar acum exista relatii media, CSR, managementul crizei, comunicare interna, comunicare politica sau financiara etc, ceea ce inseamna ca noi nu ne mai ocupam de relatii publice pur si simplu, ci de managementul reputatiei
  • Principalele chestiuni cu care se confrunta acum industria sunt etica, educatia, oamenii, tehnologia, impactul national-global. Nimic nu este nou, dar lucrurile sunt foarte diferite.
Eliza Rogalski, managing partner Rogalski Grigoriu
  • Fiecare companie e o companie de media? Companiile nu ar trebui sa fie automat si o companie de media, ci sa fie ceea ce-l intereseaza pe consumatorul sau, care, la randul sau, este o companie de media: oamenii nu mai au incredere in institutii, au incredere in oameni ca ei si comunica, impartasesc opinii si informatii mult mai usor, cu ajutorul noilor media
  • In aceste conditii, relatia dintre companii si consumatori devine conversatie, iar in aceasta privinta exista numeroase mituri cu privire la utilitatea noilor media in relatiile publice, mituri demontate deja de multe companii
Horst Avenarius, fondator si presedinte de onoare al Consiliului German de Etica in PR, fost director de comunicare BMW
  • Vom continua sa executam activitatile traditionale de PR? Sau preferam sa devenim manageri de comunicare? Sa ne concentram mai mult pe managementul succesului companiei sau pe simpla executare?
  • Daca iti asumi managementul comunicarii, trebuie sa iei parte, ca PR, la sedintele managementului companiei, ceea ce inseamna ca vei fi responsabil, alaturi de ceilalti, pentru deciziile comune luate in acele sedinte
  • Rezultatele de comunicare si relatii publice vor fi considerate parte a succesului companiei
  • Pentru majoritatea oamenilor de PR din Germania implicarea in managementul comunicarii ramane, inca un vis, insa managementul comunicarii ne va oferi standarde mai inalte
Crenguta Rosu, co-managing partner DC Communication
  • Industria trebuie sa gaseasca solutii pentru trei chestiuni majore: transformarea - trebuie sa isi clarifice drumul pe care il va urma; implicarea in decizia strategica - actul de comunicare al unei companii trebuie cartografiat corect inca din momentul deciziei de business; respectiv sa isi clarifice care este, in situatia actuala, legatura dintre globalizare si localizare, avand in vedere ca cele mai multe agentii romanesti sunt parte a unor retele globale si se afla intr-o "provincie" a acestor imperii
Corneliu Cojocaru, director de comunicare si purtator de cuvant BCR:
  • Provocari pentru comunicare in mediul actual: educarea publicului si educarea propriilor angajati
  • Cum educam publicul? Cele mai consumate ziare sunt tabloidele, cel mai mult se consuma lucruri ieftine. In conditiile acestea, cum restabilim increderea publicului in institutii? Spatiul mic pe care media - presa scrisa, TV, mai putin online dar totusi si in acest caz - il aloca pentru restabilirea increderii in afaceri inseamna ca trebuie sa gasim noi modalitati de comunicare. Una dintre acestea: angajatul companiei, cel care intra in relatie cu clientii.
  • Media are responsabilitate, dar nu si-o intelege.
  • Avem nevoie de word of mouth si de viralitate si pentru acestea avem Internetul
Sesiunea II: Lobby - comunicare, trensparenta si persuasiune

Mugurel Radulescu (Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola Hellenic România)

  • Atunci cand comunicam cu autoritatile, cand discutam despre eventuale modificari legislative, in primul rand trebuie sa ne gandim la interesul comunitatilor - ne consultam cu alti reprezentanti ai industriei
  • La cele mai multe probleme, e nevoie de solutii la nivel de industrie, pe care sa le sustina toti reprezentantii acesteia - e foarte important sa aderi la toate asociatiile si grupurile industriei
Anca Harasim, executive director Amcham Romania
  • Scopul nostru e sa ajutam companiile membre, iar acum lucram inclusiv la imbunatatirea mediului de afaceri, raspundem si proactiv si reactiv
  • In activitatea de lobby, avem grupuri de lucru, pe domenii - de la turism la corporate governance, care evolueaza de la an la an
  • Grupul nostru de lucru pentru turism este un grup care "doarme", poate fi reactivat oricand atunci cand vom avea un partener activ de discutii din partea autoritatilor
  • Asociatiile de afaceri pot colabora si pot apela la organisme internationale cand vor sa-si promoveze punctul de vedere in relatia cu autoritatile: pe parcursul anului 2004, patru asociatii, printre care si a noastra, au iesit cu un document de pozitie si s-au adresat unor organisme internationale pe tema revizuirii legii muncii
  • Putem oferi consultanta gratuita guvernului pe teme de actualitate, legate de criza. Preferam o dezbatere privind perspectivele pe termen lung, dar aceasta dezbatere lipseste
Roberto Zangrandi, Director of Corporate European Affairs Enel si Presedintele Confederatiei Europene de Relatii Publice (CERP)
  • La Bruxelles, circa 3-4000 de activisti de lobby din totalul de 15.000 sunt cei mai activi
  • La Bruxelles sunt active circa 330 grupuri de interese, 815 federatii nationale si europene, 205 birouri de reprezentare regionala, 154 firme de consultanta in relatia cu forurile europene
  • niciuna dintre cele 15 "vechi" state membre UE nu au reglementat activitatile de lobby, desi unele le discuta. Dintre cele 12 "noi" state membre, trei (Ungaria, Polonia si Lituania) au reglementat activitatile de lobby
  • Activitatile de lobby fac obiectul unor autoreglementari in randul organismelor profesionale, la Bruxelles, dar acestea nu sunt pe deplin reprezentative pentru industrie. Exista numeroase coduri, dar niciunul general recunoscut. Nu exista o abordare comuna privind lobby-ul in randul institutiilor UE
  • Pozitia Comisiei Europene: activitatea de lobby este legitima si necesara, iar societatea se poate astepta ca aceasta activitate sa fie transparenta
Andreea Rosca, Publisher Business Press Realitatea-Catavencu
  • prezinta proiectul Guvernul Privat: prima etapa, in septembrie-decembrie 2008 - zece mese rotunde si consultari cu liderii de industrii; etapa a doua - ianuarie-iunie 2009 - prezentarea documentului rezultat catre premierul Emil Boc, intalniri cu ministrii si mediul de afaceri; septembrie-noiembrie 2009 - alta runda de intalniri cu premierul si membrii Guvernul Privat
  • menirea noastra este sa facem media, nu lobby. Acesta a fost un proiect media cu multe caracteristici ale activitatii de lobby
Erwin De Weerdt, director general al SilverLining, Management Communications & EU Affairs, fost PR Director Hill and Knowlton Belgia
  • lobby-ul face parte din disciplina relatiilor publice. Lobby-ul face parte din orice activitate de influentare a opiniilor
  • Cand vorbiti de lobby aici in Romania, exista doua paliere de lobby - palierul national si cel european. Dar exista o latura nationala in orice activitate de lobby care se petrece la Bruxelles - trebuie sa vii aici si sa spui aici ce ai facut in interesul national la Bruxelles
  • Companiile de PR nu s-au inscris in lobby-ul de la Bruxelles din ratiuni ce tin in principal de confidentialitate

Sesiunea III: PR 2.0
- consecintele tehnologiei Web 2.0 asupra practicii de relatii publice

Paula Apreutesei, business strategy manager Microsoft Romania

  • PR-ul este sau ar trebui sa fie business-ul fiecarui om de la Microsoft. Noi, la comunicare, nu avem cum sa impiedicam oamenii sa se exprime pe Twitter sau altcumva.
  • Este in continuare nevoie de profesionisti in PR care sa gestioneze reputatia si sa stie cum trebuie sa se desfasoare conversatia in comunitati
  • Intotdeauna in PR ne intereseaza sa construim o relatie - cu persoane, cu publicatii. Mai e nevoie de aceasta mijlocire din partea unui jurnalist sau a unui blogger? Indiferent ca vorbesc cu un blogger sau cu un jurnalist sau scriu un mesaj pentru retelele sociale, e important sa fiu nu neaparat offline sau online, ci in-line

Orlando Nicoara, general manager Mediapro Interactiv
  • Cred ca cea mai imporanta pentru activitatile de PR este credibilitatea suportului media - online, print
  • Daca toata lumea se apuca sa comunice, ce facem noi, care ar trebui sa receptam mesajul "inainte, in timp si dupa"?
  • Cantitatea de informatii cu care noi suntem bombardati creste enorm

Dragos Stanca, managing director F5
  • Internetul nu face decat sa schimbe modul de abordare a stirilor sau problemelor
  • In Web 2.0 munca de PR e mult mai dificila in conditiile in care trebuie sa vina in timp real. Daca vrei sa anunti o lansare sau un eveniment, trebuie sa si raspunzi cat mai prompt intrebarilor sau eventualelor probleme aparute in momentul in care ai comunicat
  • Consecintele tehnologiei asupra practicii de PR: un om de relatii publice are acum mult mai multe metode de a comunica. Exista cazuri in care aceste moduri au fost folosite neinspirat

Iulian Comanescu, consultant media, Comanescu SRL
  • Pe Internet nu mai trebuie sa fiti dusmanul jurnalistului ca pastrator al cheii in relatia cu publicul

Ana-Maria David, coordonator proiecte speciale HotNews.ro
  • Regulile Noului PR: atrage oamenii prin ceea ce comunici; implica-i pe oameni (retelele sociale sunt foarte la moda, dar faptul ca ai mii de followeri pe Twitter nu inseamna nimic daca nu ii folosesti); comunica in diferite medii, dar integrat - trebuie evitata diluarea mesajului si fara un factor integrator nu se poate vorbi de strategie de comunicare, ci de tentative de comunicare; interactiune - trebuie sa facem diferenta intre "a-i comunica lui" si "a conversa cu"; furnizeaza continut- limitarile de spatiu si mediu au disparut in online; comunica non-stop
  • Principala regula ce diferentiaza mediul online este interactiunea (Bogdana Butnar: principala diferentiere tine de viteza de reactie)

Bobby Voicu
  • Relatiile oamenilor de PR trebuie sa fie acum mult mai puternice cu cei care pot disipa mesajul. Daca inainte era suficient sa vorbiti cu seful de sectie, acum trebuie sa vorbesti cu oameni care sunt de capul lor
  • Comunitatile nu exista in sine, ele sunt formate tot din oameni. Nu poti sa transmiti unei comunitati un mesaj si comunitatea sa reactioneze - oamenii reactioneaza fiecare in parte
  • In situatia cand un mesaj scapa de sub control in online, exista un numar de scenarii care se pot intampla si acestea pot fi pregatite din timp
  • Nu cred ca am mai citit un comunicat de presa de doi ani, eu le bag in spam

Bogdana Butnar, managing director MRM Worldwide Romania:
  • In online, relatiile sunt aceleasi pe care le aveati cu jurnalistii traditionali, doar ca acum sunt mai multi cei cu care trebuie sa mentii relatii si nu mai au niciun fel de obligatii sa transmita mesajul mai departe
  • Cand vorbesti cu un blogger, viata lui e acolo, stii mult mai usor cum sa-l abordezi decat in cazul jurnalistilor care vin si pleaca pe la ziare
  • In PR si comunicare niciodata nu vom putea sa tinem pasul cu oamenii din social media

 Citeste mai multe despre     |   |   |   |   |   |   |   |   | 
  



1421 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings