newsletter rss
HotNews.ro

webPR: Albastru Atemporal, votat Culoarea Anului 2018 in Romania


PDF Print
A | a
E-mail
de | Joi, 9 noiembrie 2017, 17:20 Evenimente

Albastru Atemporal | Foto: Policolor
Bucuresti, 9 noiembrie 2017. Policolor S.A., producator roman de lacuri si vopsele, a demarat in primavara acestui an proiectul Culoarea Anului in Romania, actiune finalizata astazi prin voturile a peste 1000 de romani. Alegerea Culorii Anului in Romania  2018 este Albastru Atemporal.

Albastru Atemporal, votat Culoarea Anului 2018 in Romania
  • 9 dintre cei mai activi si talentati arhitecti si designeri din Romania au participat la proiectul Culoarea Anului 2018 in Romania;
  • 4 culori concept la care s-a lucrat 6 luni au intrat in competitie;
  • Peste 1100 romani pasionati de design si arhitectura au votat Culoarea Anului 2018 in Romania.
Creativii care au participat cu proiectele de culori - concept la Culoarea Anului 2018 sunt 9 dintre cei mai activi, talentati si consecventi arhitecti si designeri ai momentului din Romania. Calitatea si vizibilitatea lor, dar si implicarea directa pe care au avut-o in actiuni din aria industriilor creative au fost criteriile de care s-a tinut cont atunci cand au fost invitati sa participe la initiativa de selectie a Culorii Anului in Romania.

Au fost patru propuneri supuse la vot - Nude, Culoarea Responsabilitatii, Albastru Occident si Albastru Atemporal; prin ele autorii au adus propria viziune despre ceea ce poate fi culoarea definitorie pentru tara noastra in 2018, tinand cont de specificul cultural, istoric si personalitatea comunitatii locale.

Echipele care le-au adus in prim-plan si au gandit conceptele ce stau in spatele lor sunt formate din Maria Burachu, designer de obiect si Martine Claessens, designer de interior, Andrei Butusina, arhitect si Eliza Yokina, arhitect, arhitectii Eduard Baicu, Ionut Mandriscanu si Irina Neacsu arhitect, designer de interior si de obiect, Hamid Nicola Katrib, arhitect si designer de interior si Noha Nicolescu, designer de bijuterie si arhitect.

"In fiecare an, in toata lumea, producatori mondiali de vopsea, alaturi de designerii din departamentele de creatie anunta culorile anului in lume. Noi am lansat provocarea in Romania catre profesionistii din domeniu pentru a da spatiu de manifestare creativilor locali in incercarea de a seta trenduri originale, mai apropiate acestui spatiu social si cultural. Ne dorim sa transformam acest proiect pentru Romania creativa intr-unul anual, la care sa se alature si alte domenii care pun accent pe culoare, bun gust si seteaza trenduri, de la arhitecti si designeri de interior si de obiect - segment profesional care s-a implicat inca din acest an - la regizori si scenografi, producatori de mobilier, de decoratiuni si creatori de moda¬ declara Camelia Dragomirescu, director de marketing Policolor Romania.

Timp de o luna, cele patru propuneri de culori au fost prezentate succesiv in mediul online publicului larg, iar alte doua saptamani au fost expuse pe platforma Designist.ro  dedicata designerilor, arhitectilor si pasionatilor de home & deco si au fost supuse votului. In total, 1.109 romani si-au exprimat preferinta pentru una dintre cele patru culori, iar  cele mai multe voturi, 39,22%, au fost pentru Albastru Atemporal. Celelalte voturi au fost impartite astfel: 24,52% pentru Nude, 20,46% pentru Culoarea Responsabilitatii si 15,68% pentru Albastru Occident.

"Am cautat o frecventa pe care a vibrat continuu spiritul romanesc. Am regasit-o materializata in traditie, de-a lungul timpului, in culoarea albastra, si am denumit-o "Albastru Atemporal". In arta populara romaneasca, albastrul este considerat, cel mai adesea, simbol al spiritualitatii. Se asociaza cu adevarul, inspiratia, creativitatea, linistea, introspectia si contemplarea", explica echipa Hamid Nicola Katrib si Noha Nicolescu ce a stat in spatele alegerii conceptului care a devenit Culoarea Anului 2018 in Romania.

Culorile-concept participante din care a fost aleasa Culoarea Anului 2018 in Romania:

Nude, echipa Martine Claessens si Maria Burachu


Inspiratia a venit din dragostea pentru culoare si pentru traditia romaneasca a mestesugului si a condus la o propunere care exprima onestitate, maiestrie si respect: Nude. Cele doua designerite sustin ca un trend nu trebuie sa se limiteze la granitele unei tari ca sa ii fie reprezentativ, ci poate fi o punte care sa uneasca atat membrii aceleiasi comunitati, cat si comunitati diferite.

Culoarea Responsabilitatii, echipa Eliza Yokina si Andrei Butusina

Spiritul civic participativ al romanilor are un discurs din ce in ce mai transant si o influenta tot mai mare asupra societatii. Echipa a pornit de la aceasta realitate, de la sperantele pentru viitor si de la curajul de a gasi unitatea, si au ajuns la un concept care le-a inglobat pe toate: Culoarea Responsabilitatii, compusa din albastru si nuante de galben-auriu.

Albastru Occident, echipa Eduard Baicu, Ionut Mandriscanu si Irina Neacsu


De la influentele si culturile care se intrepatrund in spatiul national si genereaza un amestec inedit si paradoxal, a aparut si cea de-a treia propunere a proiectului: Albastru Occident. Cei trei arhitecti au explicat ca vad Romania ca pe ¬o intersectie de influente si culturi care a generat un amestec paradoxal. Experimentam extremele, ne insusim contrastele, insa ne-am dorit mereu un context evoluat, asezat si matur. De aceea aspiram catre Occident¬.
Albastru Atemporal, echipa Noha Nicolescu si Hamid Nikola Katrib

In arta populara romaneasca, albastrul este considerat, cel mai adesea, simbol al spiritualitatii. Se asociaza cu adevarul, inspiratia, creativitatea, linistea, introspectia si contemplarea. Lipsit de materialitate in sine, albastrul are potentialul de a transforma realul in imaginar. Am cautat o frecventa pe care a vibrat continuu, de-a lungul timpului, spiritul romanesc. Am regasit-o materializata in traditie, de-a lungul timpului, in culoarea albastra, si am denumit-o Albastru Atemporal.
Pentru ca toate cele patru propuneri pentru Culoarea Anului 2018 au venit ca rezultat al unor dezbateri si workshopuri comune, toate nuantele aduse in atentie pot fi considerate complementare in 2018.

Despre Policolor


Policolor, producator de lacuri si vopsele cu traditie in Romania, ofera in prezent solutii si produse structurate in patru categorii: Policolor Arhitectural (solutii pentru decorarea si finisarea casei), DEKO Professional (sisteme profesionale pentru constructii, amenajari si sisteme complete de termoizolatie), Policolor Automotive (sisteme complete pentru refinisarea autovehiculelor) si Policolor Industry (produse destinate acoperirilor industriale cu arie larga de aplicabilitati).

Produsele Policolor sunt prezente in peste 3.000 de  magazine de retail traditional, in marile retele de bricolaj din Romania si in peste 1.000 de service-uri din tara. La nivel national, Policolor are zece magazine proprii.

Grupul Policolor - Orgachim opereaza doua mari unitati de productie: Policolor Romania si Orgachim Bulgaria si este liderul regional in domeniul tehnologiei vopselelor si lacurilor in zona Sud-Est Europeana.

Mai multe informatii pe: www.policolor.ro

Pentru detalii va rog contactati:
Mihaela Barbu
Senior PR Specialist
Zaga Brand
Tel: +40 0740 072 318
mihaela.barbu@zagabrand.ro
  



76 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    alegere dirijata (Vineri, 10 noiembrie 2017, 10:40)

    observator [anonim]

    Culoarea trebuie propusa si de votanti. Alfel este o alegere dirijata si subiectiva




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by