newsletter rss
HotNews.ro

webPR: De la pionierat in CSR, la bugete de milioane de euro: ce a atras-o pe Mona Nicolici in Petrom


PDF Print
A | a
E-mail
de ana_vasilache | Vineri, 11 martie 2016, 13:29 webReleases | Energie

Mona Nicolici | Foto: webPR.ro
Nicolici si-a inceput cariera in cadrul Petrom in 2006 dupa 11 ani petrecuti in televiziune la branduri precum Antena 1 si B1 TV si trei ani la Ministerul Economiei, in functia de consilier in comunicare.

Venirea in cadrul Petrom a coincis cu numirea Marianei Gheorghe ca CEO al companiei.

Nicolici: Mereu apareau oameni care imi ziceau ca locul meu este in Petrom

“Eram intr-un moment de schimbare, dupa trei ani la Ministerul Economiei simteam ca trebuie sa fac o mutare. Ma gandeam sa ma intorc in televiziune si….cam atat, pentru ca televiziunea era vechea mea iubire. A aparut aceasta oportunitate de a veni in Petrom pe care in prima faza am neglijat-o, apoi am ignorat-o, dar a fost un drum pe care cumva mi l-au deschis altii si pe care am fost impinsa sa merg aproape in ciuda vointei mele. Imi revenea periodic oferta sub diverse forme. Mereu apareau oameni care aproape cu obstinatie imi ziceau acelasi lucru: ca locul meu este in Petrom”, spune Nicolici.

Iar aceasta tatonare a durat peste sase luni…pana cand in iunie 2006 la conducerea companiei a venit Mariana Gheorghe, primul CEO femeie al companiei care se privatizase de doi ani. Si cea care conduce si astazi Petrom, un gigant cu venituri de 4,1 miliarde de euro si peste 16.000 de angajati.

Nu stia ce este CSR-ul si ca existau companii care platesc pentru o astfel de functie

"Au fost multe persoane care s-au straduit sa ma aduca la interviuri, dar intr-un fel decizia de a veni sa vad a fost generata de venirea doamnei Gheorghe la Petrom. A fost o intalnire sa ne cunoastem, si a fost o intalnire magica. Iar aceasta s-a tranformat in mai multe intalniri care erau cumva interviuri de angajare fara ca eu sa-mi dau seama. M-am decis sa vin in zona de relatii publice, comunicare, dar nu ma atragea ideea de a face comunicare corporativa, eu fiind mult mai atrasa de ideea de a fi aproape de oameni si mi se parea ca a comunica pentru o companie de petrol si gaze este prea tehnic, prea sec. Insa de-a lungul discutiilor mele cu doamna Gheorghe a aparut intrebarea despre ce as face eu sa ajut Petromul sa aiba mai multa credibilitate. Notorietatea era la cote maxime, stia toata lumea de Petrom. Si raspunul meu a fost si ceea ce isi dorea doamna Gheorghe si anume aceea de a apropia compania de romani si de ceea ce avea tara nevoie. Ea mi-a zis: <<Dar acest lucru se numeste CSR si chiar asta voiam si eu sa fac. Va intereseaza?>>Si m-ar fi interesat daca stiam ce inseamna. Dar habar nu aveam. Am ajuns acasa, am citit pe internet si am vazut ca in Europa sunt companii care au traditie in CSR. Era ceea ce doream, dar nu stiam ca exista o pozitie pentru care cineva sa iti dea si bani pentru asa ceva. Iar acest lucru m-a facut sa ma gandesc la varianta de a veni in Petrom”, explica managerul.

Astfel, din septembrie 2006, Mona Nicolici s-a alaturat Petrom, initial ocupandu-se de zona de comunicare si relatii publice. Mai tarziu a demarat proiectele de responsabilitate sociala ale Petrom, activitatile companiei de energie fiind poate cele mai cunoscute programe de CSR din Romania in special datorita Tarii lui Andrei.

2,5 milioane de euro pentru CSR in 2016 

Proiectele de sustenabilitate ale Petrom sunt impartite in trei piloni: Skills to Succeed (comunitati, oameni), eco-eficienta (reducerea emisiilor de carbon, managementul apei si eficienta energetica) si eco-inovatie (inovatie in cadrul Petrom).

Pentru segmentul Skills to Succeed, care sustine comunitatile prin crearea de locuri de munca si cresterea angajabilitatii oamenilor, compania va aloca anul acesta in jur de 2,5 milioane de euro. Celelalte doua segmente, eco-eficienta si eco-inovatie, sunt integrate in business si au bugete care apartin altor divizii ale Petrom.

"Anul acesta gestionam 2,5 milioane de euro pentru proiecte, o suma care este in scadere usoara fata de 2015. Suntem intr-o perioada in care reducem investitiile si bugetele. Criza din domeniul nostru (n.red. scaderea barilului de petrol) ne-a influentat in tot business-ul (n.red. compania a inregistrat pierderi pentru prima data din 2004), nu doar in departamentul nostru. Am avut reduceri de buget si ne asteptam si anul acesta sa vedem scaderi. Dar nu am taiat proiecte, le-am eficientizat. Nu am redus numarul de beneficiari sau valoarea granturilor pentru proiecte. Am renuntat putin la comunicare, ceea ce ne-a determinat sa gasim alte metode mai eficiente. Astfel, ne-am orientat catre social media", afirma Mona Nicolici.

Nu te gandi daca stii sa faci CSR, pur si simplu fa acest lucru!

Cel mai cunoscut proiect de CSR al Petrom este platforma de responsabilitate sociala Tara lui Andrei, acesta facand parte din segmentul Skills to Succeed si fiind principalul program de implicare in comunitate. Din 2007 si pana in prezent prin aceasta platforma au fost alocati peste 40 milioane euro pentru dezvoltarea comunitatilor din Romania.

Tara lui Andrei cuprinde proiecte precum Idei din Tara lui Andrei (programe sustenabile in trei domenii: eco-eficienta si eco-inovatie, dezvoltare comunitara si Educatie pentru angajabilitate) Romania Meseriasa (program prin care compania vrea sa schimbe si modernizeze invatamantul profesional), Fabricat in Tara lui Andrei (programul de sustinere a comunitatilor prin afaceri sociale), Campionatul de Voluntariat si Centrul de resurse Boldesti Scaeni – vizeaza cresterea nivelului de trai si educational al persoanelor dezavantajate din comunitate.

  


414 vizualizari



WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by