newsletter rss
HotNews.ro

Alfredo Seafood: Somonul si macroul sunt campioni in topul pestelui in Romania


PDF Print
A | a
E-mail
de United | Joi, 20 aprilie 2017, 12:47 webReleases | Distributie / Retail

Alfredo_2 | Foto: webPR.ro
  • Somonul si macroul sunt in varful clasamentului in ceea ce priveste preferintele romanilor in materie de peste si inregistreaza vanzari cu 5% mai mari in 2016, decat in 2015;
  • Topul pestilor preferati este completat de merluciu si cod alb;
  • Pe fondul scaderii TVA-ului, romanii acorda o importanta mai mare calitatii pestelui cumparat;
  • Vanzarile au crescut cu circa 30% in 2016, in perioada celor doua mari posturi.

Bucuresti, 20 aprilie 2017. Somonul si macroul raman, in continuare, campionii absoluti in preferintele in materie de peste ale romanilor, conform datelor Romfood Trading, unul dintre principalii importatori si distribuitori de produse din peste si fructe de mare din Romania si dezvoltator al brandului Alfredo Seafood. Vanzarile de somon si macrou au crescut cu 5% in 2016 fata de anul precedent, iar clasamentul soiurilor de peste preferate de romani, din punct de vedere al valorii vanzarilor, este completat de merluciu si cod alb. Fructele de mare sunt si ele din ce in ce mai apreciate pe plan autohton. In 2016, somonul si macroul au fost lideri pe piata de peste din punct de vedere valoric: somonul, cu vanzari ce au totalizat aproximativ 210 milioane de lei si macroul, pe care romanii au cheltuit circa 157 de milioane de lei. Din punctul de vedere al volumelor, campion este macroul cu 31.500 de tone cumparate, conform datelor Romfood Trading.


Tendintele pietei se oglindesc si in portofoliul de produse Alfredo Seafood, unde, din punct de vedere al valorii, topul este acelasi ca la nivelul intregii piete de peste din Romania. Situatia se pastreaza si in ceea ce priveste volumele vandute, iar macroul ocupa pozitia de lider cu 3.000 de tone vandute anul trecut de catre Romfood Trading in retelele de magazine traditionale, pe canalele de vanzare IKA, cat si pe segmentul HoReCa.


“Ma bucura foarte mult sa vad cum piata de peste creste, incet, dar sigur, de la un an la celalalt. In afara de soiurile cumparate in mod traditional in tara noastra, cum este macroul, au inceput sa isi faca loc produse care inainte erau considerate de nisa, soiuri destinate doar consumului ocazional. Din aceasta categorie face parte si somonul care, la fel ca fructele de mare, a ajuns sa faca parte in mod regulat din meniurile din ce in ce mai multor romani. Odata cu scaderea TVA-ului, asistam la o crestere a calitatii produselor cumparate, care primeaza mai des decat inainte, in fata cantitatii. Romanii sunt mult mai atenti la ceea ce cumpara, la provenienta, citesc cu atentie etichetele, aleg preparate care sunt gata curatate si ambalate dupa tehnologii moderne, care le pastreaza prospetimea si nutrientii”, a declarat Mihai Cristian Darmanescu, Director General al Romfood Trading.


Somonul este un soi de peste mai scump, pentru ca are o carne extrem de gustoasa, cu un continut foarte mare de nutrienti in stare pura, in special acizi grasi Omega 3 si Omega 6. Macroul este cumparat la scara larga pentru ca are un pret mai scazut, dar are si el numeroase calitati. Este un peste de apa sarata, provenit din captura (peste salbatic) si contine cantitati considerabile de vitamina B12


Vanzari cu circa 30% mai mari in perioada postului. Postul Pastelui si postul Craciunului sunt perioadele cu cele mai mari vanzari de peste de-a lungul intregului an. Potrivit estimarilor Romfood Trading, consumul de peste a inregistrat o crestere de 30 %, atat in perioada martie – aprilie, cat si in noiembrie - decembrie 2016, adica in timpul postului.


Pe durata posturilor, in 2016, cele mai cumparate soiuri de peste au fost in continuare somonul, macroul, merluciul si codul, provenite din captura si acvacultura din afara tarii, congelate sau proaspete, cat si soiuri din productia autohtona cum sunt: crapul, pastravul, sangerul, carasul sau novacul.


“Romania este o tara cu o puternica traditie ortodoxa, unde multi oameni respecta perioada postului, care presupune abtinerea de la produse de provenienta animala, mai putin peste, pentru care exista asa-numitele dezlegari. Asadar este normal sa creasca consumul. Ideal ar fi ca el sa se pastreze la acelasi nivel si dupa incheierea acestei perioade, tinand cont de cat este de sanatoasa aceasta carne. Ce am observat este ca si oamenii care nu tin post au tendinta sa consume, alaturi de ceilalti, peste in locul altor tipuri de carne, atunci cand se dau dezlegarile. De asemenea, in post sunt gatite si anumite mancaruri traditionale romanesti, pe baza de peste, mai mult decat in restul anului. De aceea creste consumul si in ceea ce priveste productia autohtona, deoarece pesti cum sunt crapul sau pastravul se preteaza mai bine unor feluri de mancare ca saramura sau plachia. Ne asteptam ca si in zilele de Pasti si dupa aceea tendinta de crestere a consumului sa se pastreze, prin introducerea unei mese de peste pe zi, in special in zilele de sarbatoare”, adauga Mihai Cristian Darmanescu.


Alfredo Seafood se afla in top trei marci reprezentative pe piata de peste si fructe de mare din Romania, pe locul al doilea pe segmentul fructelor de mare si al treilea pe partea de peste congelat. Romfood Trading se afla printre primele companii de pe piata, atat din punct de vedere al volumului, cat si al valorii produselor comercializate, cu game extinse atat in forma congelata, cat si proaspata. Compania investeste in inovatie, introducand pe piata conceptul de peste proaspat ambalat in atmosfera modificata (MAP). De asemenea, una dintre cele mai importante investitii ale anului trecut, care va continua si in 2017, este in gama de produse “ultra proaspete”, peste si fructe de mare extrem de proaspete, abia capturate, care ajung la raft intr-un interval cuprins intre 10 si 60 de ore de cand a fost prins.



 

###


Romfood Trading este unul dintre principalii importatori si distribuitori de produse din peste si fructe de mare din Romania. Comercializarea produselor se face prin brandul Alfredo Seafood (www.alfredoseafood.ro), brand creat de Mihai Cristian Darmanescu si Daniel Florin Nistor si lansat in anul 2013. Datorita experientei si relatiilor internationale cu marii producatori de peste din lume, dar si al celor trei linii de procesare si ambalare automatizate si de inalta productivitate din cele doua fabrici din Constanta si Bucuresti, produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite atat in cele mai importate lanturi de hypermarketuri si supermaketuri din tara, precum Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Billa, Cora, Penny etc., cat si in peste 300 de magazine de comert traditional.

Pentru informatii suplimentare:

Monica Leulescu, Senior PR Executive, United

Tel. +40 733 000 201

Email: monica@unitedcom.org
  



98 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by