newsletter rss
HotNews.ro

webRelease: Studiu Cisco: Comportamentul cumparatorilor


PDF Print
A | a
E-mail
de Redactia | Luni, 24 ianuarie 2011, 13:52 webReleases | Consultanta

Bucuresti, 24 ianuarie 2011 - Un studiu Cisco evidentiaza cum consumatorii din Statele Unite si Marea Britanie doresc o noua metoda de a-si face cumparaturile. Cercetarea intreprinsa de Cisco Internet Business Solutions Group (IBSG), divizia de consultanta globala a companiei, si echipa de marketing a Cisco pentru piata cu amanuntul, a descoperit ca magazinele trebuie sa raspunda consumatorilor cu experienta tehnologica prin combinarea experientelor de cumparare tipice magazinelor Web si celor tipice magazinelor fizice, creand astfel "mashop"-uri pentru a imbunatati cresterea si vizibilitatea brandului. Mashop-urile sunt denumite astfel pentru ca amesteca ("mash up") lumea virtuala cu cea fizica pentru a crea o noua modalitate de a face cumparaturi.

O experienta de cumparaturi de tip mashop combina ce este mai bun din lumea fizica si cea virtuala, permitand cumparatorilor sa primeasca informatia si facilitatea oferite de o experienta bazata pe Web, in acelasi timp putand atinge, simti si vedea produsele pe care acestia doresc sa le cumpere. Pentru comercianti, aceasta combinatie promite sa creasca vanzarile prin conversii la raft pe masura ce clientii obtin mai multe informatii despre produs.

Crearea experientelor "mashop" ii va face pe comercianti sa introduca tehnologii precum afisaje interactive digitale, asistenti video, tehnologii in jurul retelor de socializare si retele Wi-Fi care permit cumparatorilor sa ramana conectati in magazin la oameni si informatii in care acestia au incredere.

Cumparatori calculati si cumparatori extremi
Au aparut doua tipuri distincte de cumparatori cu experienta tehnologica: cumparatorii calculati si cumparatorii extremi. Cumparatorii calculati (56% din populatia generala) folosesc internetul pentru a se informa inainte de a lua decizia de cumparare. Cumparatorii extremi (11% din populatia generala, cu reprezentare mare in Generatia Y) folosesc internetul si telefoanele inteligente pentru a gasi cel mai scazut pret posibil. Si desi acesti cumparatori primesc cea mai multa atentie, grupul mai mare de cumparatori calculati are impactul cel mai mare asupra veniturilor si profiturilor comerciantilor.

Intregul comportament al cumparatorilor este din ce in ce mai mult influentat de tehnologie:
  • 63% folosesc tehnologia pentru a gasi pretul cel mai scazut
  • 47% folosesc tehnologia pentru a economisi timp
  • 26% folosesc tehnologia pentru a gasi cea mai buna selectie de produse
  • 25% folosesc tehnologia pentru a gasi produsul de cea mai buna calitate
  • 60% spun ca prietenii si familia sunt cele mai bune surse de informatie pentru deciziile lor de cumparare. In mod semnificativ, recenziile online sunt mai importante decat angajatii din magazin, decat media traditionala si decat retelele sociale.
Printre cumparatorii calculati, aproximativ 56% dintre cei din Statele Unite si 59% dintre cei din Marea Britanie folosesc mereu internetul pentru a se informa inaintea unei achizitii, si ei folosesc in mod activ tehnologiile noi pentru a-i ajuta sa cumpere:
  • Majoritatea prefera sa se informeze online despre produse, decat sa vorbeasca cu personalul din magazin.
  • unul din trei comercianti folosesc pagini Facebook si siteuri de partajare a cupoanelor;
  • unul din patru folosesc siteuri de achizitie in grup precum Groupon.
Mashop-uri: Amestecarea lumilor virtuala si fizica pentru cumparatori
Cumparatorii calculati cauta experiente similare celor oferite de internet, in mediul magazinelor fizice si se folosesc de tehnologie cand iau decizia de cumparare. Prin combinarea celor doua lumi, mashop-urile ii incurajeaza pe cumparatori sa isi actualizeze achizitiile si sa creasca marimea cosului de cumparaturi atunci cand si alti factori, in afara de pret, le influenteaza deciziile de achizitie.
  • Mai mult de 54% au dorit sa incerce un serviciu de tip mashop in magazin. Majoritatea acestora, 73%, au preferat accesul la serviciile de tip mashop folosind un ecran tactil la marginea raftului.
  • 54% au dorit comparatii de produse si de preturi si recenzii online pe ecranele tactile din magazine.
  • 44% au dorit un avizier video virtual cu continut Web pe un ecran mare sau pe o tableta in magazin.
Metodologia Studiului / Cisco IBSG Research & Economics Practice
Studiul a fost condus de catre Cisco IBSG Retail and Research & Economics Practices.
R&E Practice combina in mod unic o cercetare originala continua cu analiza financiara profunda pentru a produce informatii cu impact ridicat. Avand resurse pe patru continente, R&E Practice, in fiecare an chestioneaza zeci de mii de consumatori si companii din intreaga lume pentru a explora tendinte noi si oportunitati emergente, si dezvolta mai mult de 100 de modele financiare despre beneficiile in afaceri ale inovatiilor tehnologice. Cercetarea specifica a echipei si analiza financiara permit consultantilor verticali ai Cisco IBSG sa livreze solutii de afaceri transformative despre o gama larga de industrii.

 Citeste mai multe despre     | 
  



383 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by