newsletter rss
HotNews.ro

Optimizare SEO - Doua strategii inedite de link building


PDF Print
A | a
E-mail
de iagency | Miercuri, 13 septembrie 2017, 11:51 webReleases | Banci / Finante

Backlink-urile reprezinta linkurile postate pe un alt site care fac trimitere catre site-ul business-ului tau. Acestea reprezinta o parte importanta a strategiei SEO, deoarece ajuta site-ul business-ului tau sa ocupe pozitii mai bune in motoarele de cautare.

Specialistii in optimizare SEO, antreprenorii online si in general oricine doreste ca site-ul sau sa ocupe pozitii mai bune in Google ar trebui sa aiba o strategie solida de link building. Intr-o anumita perioada, tehnicile black hat SEO erau in voga, acestea fiind folosite pentru a creste in mod ilegitim pozitia site-urilor in SERP. Una dintre metode consta in cumpararea backlink-urilor  pe site-uri care nu aveau nici o legatura cu domeniul de activitate al site-ului spre care directionau. Aceste link-uri "poluau" motoarele de cautare, iar Google a actionat prompt: unele site-uri au fost penalizate si au pierdut pozitiile obtinute prin linkurile cumparate.

O strategie de optimizare SEO nu trebuie sa se focuseze exclusiv pe crearea de backlink-uri, ci trebuie corelata cu alti factori pe care Google ii ia in considerare. Pentru a ocupa pozitii mai bune in motoarele de cautare, nu este suficient sa ai un numar mare backlink-uri, ci acestea trebuie sa provina de pe site-uri cu o reputatie buna. Un backlink de pe un site nou sau cu autoritate mica nu are acelasi impact ca un backlink de pe un site puternic. 

Scopul backlink-urilor in strategia de optimizare SEO

Backlink-urile nu reprezinta doar o strategie de optimizare SEO cu scopul a obtine pozitii mai bune in Google si trafic mai mare, ci si o modalitate de a conecta site-ul business-ului tau cu alte site-uri cu continut similar, formand astfel o comunitate online in care informatia de incredere sa fie mai usor de transmis. De aceea Google nu agreeaza backlink-urile irelevante sau platite.

Din punct de vedere tehnic, in cadrul strategiei de backlinkuri trebuie sa tii cont de redirecturi, de continut duplicat si de paginile cu eroare 404, dar si de viteza de incarcare a site-ului tau si de cat de user-friendly este varianta de mobil a acestuia. Daca toate aceste lucruri sunt in regula, poti dezvolta o strategie de backlink-uri de succes pe site-ul tau. 

3 sfaturi privind backlink-urile

1. Cunoaste-ti publicul

Primul pas este cunoasterea publicului si a preferintelor utilizatorilor. Ce le place, ce informatii cauta? Daca ai raspunsul la aceste intrebari, atunci poti incepe sa creionezi o strategie de backlink-uri puternica. Odata ce afli ce informatii cauta publicul tau, poti afla pe ce site-uri intra, pentru a posta backlink-uri pe ele. Bineinteles, aceste site-uri trebuie sa contina informatii relevante pentru business-ul tau.

2. Creeaza continut bine documentat

In optimizarea SEO, este foarte important sa captezi atentia publicului, iar acest lucru nu se poate face decat oferindu-i informatie noua si relevanta. Nimeni nu vrea sa citeasca jumatati de adevar sau sa fie dezinformat. Multi dintre cititorii tai s-ar putea sa cunoasca deja nisa pe care creezi continut, astfel ca articolele trebuie sa fie mereu noi si interesante. Pe langa informatie, conteaza foarte mult si lizibilitatea articolelor.

3. Creeaza backlink-uri pe site-uri care au continut relevant

Atunci cand creezi backlink-uri, ai grija sa existe o legatura puternica intre continutul de pe site-ul business-ului tau si continutul site-ului de unde vine backlink-ul. In caz contrar, ambele site-uri ar putea fi penalizate.

Iata doua metode inedite de link building pe care sa le ai in vedere in strategia de optimizare SEO

1. Metoda Guestographic (guest post + infographic)

Metoda Guestographic presupune crearea unui infographic care sa contina un backlink catre site-ul tau, pe care sa il publici sub forma unui guest post pe un site care abordeaza subiecte similare.

In cadrul unui infographic, informatia trebuie sintetizata, pentru a nu plictisi cititorul. Daca infographic-ul are un continut relevant pentru utilizatori, acestia cu siguranta vor dori sa il redistribuie pe alte site-uri sau pe retelele de socializare.

Important este ca, in momentul in care contactezi un alt site in vederea unui backlink, sa iti personalizezi mesajul si sa nu ii faci sa se simta obligati sa iti publice articolul, ci doar sa il prezinti.

Prin metoda Guestographic, traficul unui site poate creste cu 90% lunar (chiar cu 170%, conform altor surse).

2. Metoda Moving Man

Aceasta metoda presupune cautarea site-urilor din domenii similare cu al tau, care s-au inchis sau si-au schimbat domeniul, precum si identificarea site-urilor care gazduiau back-link-uri catre acestea.

Pasul urmatorul consta in contactarea respectivelor site-uri (cel mai recomandat fiind prin e-mail), anuntandu-le ca unele dintre link-urile lor sunt invalide si ar putea fi inlocuite cu alte link-uri (catre site-ul business-ului tau).

Aceasta metoda functioneaza pentru ca adauga doua niveluri de plus valoare site-ului pe care il contactezi: in primul rand, ii anunti ca unele link-uri de pe site nu functioneaza, iar in al doilea rand le oferi o alternativa de calitate.

Concluzii

Daca detii un site, optimizarea SEO reprezinta un aspect crucial indiferent de produsul sau serviciile oferite. Backlink-urile s-au dovedit a fi un instrument productiv pentru unele site-uri, in timp ce altele nu le-au descoperit adevaratul potential.  Totusi, trebuie precizat ca strategia de backlink-uri nu trebuie izolata de restul strategiilor de optimizare SEO: ai nevoie de continut de calitate, de postari pe propriul blog la intervale regulate, dar si sa postezi articole interesante care sa gazduiasca backlink-uri pe site-uri cu continut similar.
  



49 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by