newsletter rss
HotNews.ro

Jardina: Nucile, semintele minuni din alimentatie


PDF Print
A | a
E-mail
de MoreThanPub | Vineri, 24 februarie 2017, 17:38 webReleases | Arhitectura/Design

Daca nu e bine sa tai nucul, atunci sadeste unul!

Nucul este o planta cu o simbolistica bogata. Desi consacrata zeitatii mortii in cultura preelena, nuca este simbolul abundentei, al fertilitatii si al bogatiei ascunse. In timpul varstei aurului, cand oamenii se hraneau inca cu fructe, zeii traiau numai cu nuci: de aici numele de Juglans sau ghinda tineretii (Jovis glans). Se spune ca nu este bine sa curmi viata acestui nuc, insa cu siguranta este bine sa plantezi unul. Unul dintre soiurile de nuci altoiti care se va potrivi oricarei gradini cu pomi fructiferi care se respecta, este nucul Franquette, un pom de talie mijlocie obtinut prin altoire, foarte bun roditor inca din anul 3-4 de vegetatie. Nucul Franquette recomandat de Jardina, produce nuci de talie medie, deschise la culoare si cu gust foarte placut.

 

Nuca, alimentul care nu trebuie sa lipseasca din provizii

Miezul de nuca este un aliment optim si complex totodata. Interiorul din coaja lemnoasa este o uzina de substante benefice: apa (3-5%), grasimi (52,0-77,5%), substante proteice (12-25%) din grupa globulinelor (de natura celor din lapte si oua), saruri minerale (nuca este fructul cel mai bogat in cupru si zinc), provitamina A, vitamine din complexul B (B1, B2, biotina, colina), vitaminele C, E, F, P. Valoarea energetica a miezului de nuca este, in medie, de 600-700 kcal la 100 g. Aceasta samanta a dovedit, in timp, ca poseda o multitudine de efecte terapeutice care conving inca o data asupra faptului ca nuca nu ar trebui sa lipseasca proviziilor din camara. Astfel, consumul de nuci ajuta la imbunatatirea sanatatii prin proprietatile sale digestive, depurative, tonice si stimulatoare, dar si prin cele hipoglicemiante, anti-inflamatorii, antiseptice, vermifuge, anti-sudorifere, cicatrizante si anti-hemoragice.

 

Efecte terapeutice ale nucilor, descoperite in timp

In trecut, medicii arabi utilizau in scop terapeutic fructul verde necopt si frunzele. Scoala analogica a lui Porta a studiat acesta samanta si a concluzionat o asemanare uluitoare a formei nucii cu creierul omenesc, prescriind-o pentru afectiuni ale encefalului. Intre timp, s-a descoperit faptul ca aceste seminte contin acizii Omega-3 care ajuta la protejarea memoriei. Frunzele si fructul verde al nucului au fost cercetate mai apoi si folosite pe cale interna si externa. Medicii francezi au confirmat virtutile nucilor in tratamentul oricarei forme precoce si difuze de tuberculoza miliara. In timp, nuca si-a dovedit toate calitatile vindecatoare ca astringent local, in tratamentul degeraturilor, al ulcerelor scrofuloase, al eczemelor si hiperhidrozei. Formele de administrare folosite in tot aceste timp si dovedite ca fiind potrivite acestor afectiuni sunt gargarismele, injectiile, compresele si spalaturile. Efectul terapeutic al nucilor se manifesta si in privinta plagilor atone, ragadelor anale si ale sanului, dermatozelor, alopeciei si in tuberculoza pulmonara.

Consumul de nuci previne ingrosarea arterelor, bolile de inima si producerea unui atac vascular cerebral, dar reduce si bolile gingivale. Nucile sunt indicate persoanelor care sufera de anemie, astenie si reumatism. Mai mult, datorita zincului, nucile sunt benefice pentru intarzierile de crestere, tulburari ale sitemului nervos, afectiuni ale pielii si impotenta.

 


 

Nuci, pentru oameni mai fericiti si mai multumiti

Datorita senzatiei de satietate pe care o confera consumul de nuci, dar si complexului de substante din componenta, acestea sunt indicate, cu masura, in curele de slabire. Se pare ca o mana de nuci consumate zilnic schimba starea de spirit, energizeaza si diminueaza senzatia de oboseala. Asa ca nucile sunt mai mult decat un aliment pentru trup, sunt samburii unei stari bune a spiritului. Deoarece aceste fructe oleaginoase contin putine glucide, pot fi consumate si de persoanele cu diabet. Totusi, numarul mare de calorii, limiteaza consumul de nuci la cel mult 100 g pe zi.

Tocoferolul (vitamina E) din nuci contribuie la scaderea colesterolului din sange. Acest aliment intrece carnea ca valoare calorica, dar toxicitatea acesteia este de cateva ori mai mica.

 

Pastrare si depozitare

Nucile se pastreaza intr-o incapere aerisita, la intuneric, in strat de 15-20 cm, vanturandu-se zilnic in primele doua saptamani dupa recoltare. Se mai pot pastra in saci de panza, dar nu mai mult de 1-1,5 ani, pentru ca miezul incepe sa rancezeasca. Cel mai bine este ca miezul de nuca sa fie pus la inmuiat 5-6 ore in lapte cald sau in apa rece, inainte de a fi consumat. Bucataria englezeasca recomanda nucile murate, dar in calitate de condiment la masa. Pentru murare, se aleg nucile carora nu li s-a intarit coaja, de pe la sfarsitul lunii iunie. Acestea se inteapa de cateva ori, apoi se scufunda in saramura pentru 2-3 saptamani. Dupa ce se tin la uscat cateva zile, nucile sunt pastrate in borcane care se inchid ermetic, scufundate in solutia de murare pe baza de otet, miere si diverse condimente.

Intr-adevar, nucile cunosc copacul… ele aduna toata seva vietii si o dau mai departe celor care le consuma. Astfel, nu ezitata in decizia de a planta un nuc in livada ta!

  



72 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by