newsletter rss
HotNews.ro

6 cele mai bune practici de punere in aplicare a unui sistem CRM


PDF Print
A | a
E-mail
de MihaCRM | Luni, 18 iunie 2018, 11:42 webReleases | Alte Servicii

Solutiile pentru managementul relatiilor cu clientii (CRM) continua sa evolueze, devenind din ce in ce mai usor de folosit si de personalizat.  Astfel, daca esti in cautarea unei solutii de organizare pentru afacerea ta, ai nevoie de un sistem CRM.


Specialistii ProfiCRM iti spun care sunt elementele esentiale pe care ar trebui sa le iei in considerare atunci cand alegi un sistem CRM, pentru a te asigura ca problemele afacerii tale se vor rezolva intr-un timp foarte scurt.


1. Fii clar cu privire la problemele si obiectivele afacerii tale


Desi multi clienti spun ca scopul lor este de a folosi noile tehnologii, de cele mai multe ori, primul lor set de cerinte va fi sa reproduca ceea ce au in prezent, de exemplu, pur si simplu trec de la premise la solutii in cloud. De aceea, este esential sa intelegi nevoile si obiectivele organizatiei inainte de a evalua optiunile.


Pentru un CRM nou, un obiectiv ar putea fi crearea unui depozit central de date reale, complete si liste fiabile de corespondenta si evenimente. Pentru un CRM stabilit, in care obiectivul este de a spori rentabilitatea investitiilor in sistem, obiectivele pot fi mai sofisticate, cum ar fi urmarirea activitatilor de vanzari  etc. Prin identificarea obiectivelor in avans, vei stabili matrici pentru masurarea progresului.


2. Intelege cum functioneaza utilizatorii


Cele mai de succes implementari CRM sunt cele care iau in considerare toate tipurile de utilizatori, nu doar reprezentantii de varf sau cei mai inteligenti utilizatori tehnologici. In schimb, atunci cand alegi o solutie, analizeaza o sectiune transversala a consumatorilor CRM - de la vanzari, marketing, IT, service clienti si finante - si ia-le in serios.


Este important sa intelegi nu numai modul in care functioneaza utilizatorii, dar de ce functioneaza in acest fel si cum ar dori sa lucreze in viitor. Daca vei lua in considerare nevoile si preferintele celor care vor utiliza CRM si vei alege o solutie cu o interfata care se simte familiara sau confortabila, ai sanse mai mari de succes la nivel de companie.


3. Asigura-te ca poti personaliza solutia CRM


Cand identifici ce platforma CRM poate oferi o solutie personalizata pentru afacerea ta este esential sa gandesti acest aspect pe termen lung si sa intelegi nu numai ceea ce este necesar astazi, ci si ceea ce va ajuta la progresul afacerii pe viitor.


Cea mai buna solutie este sa optezi pentru o platforma care sa gazduiasca date, software si servicii intr-un mediu sigur in cloud. Pe langa faptul ca te eliberezi de software-urile consumatoare de timp si costisitoare, un sistem CRM in cloud poate creste cu usurinta pe masura ce afacerea ta se dezvolta.


4. Prezinta solutia membrilor afacerii tale


Executivii sunt adesea cheia adoptarii in randul angajatilor din front-line. Cand implementezi un CRM, apeleaza la intreaga echipa executiva de la inceput si asigura-te ca acestia pot explica oricui din organizatie de ce adoptarea noului instrument este esentiala.


5. Furnizati instruire si sprijin adecvat


Deoareceun sistem CRM implica managementul schimbarii, instruirea este esentiala pentru utilizatori si necesita o abordare personalizata pentru grupuri si persoane. Formarea de marketing ar trebui sa se concentreze pe lucruri cum ar fi segmentarea contactelor, listarea cladirilor, gestionarea evenimentului si raportarea.


Echipele de contact au nevoie de instruire in ceea ce priveste cercetarea si cele mai bune practici privind calitatea datelor. Asistentii au nevoie de instruire privind introducerea si actualizarea informatiilor si activitatilor si adaugarea de contacte in liste. Echipele de vanzari trebuie sa invete instrumente pentru a-si imbunatati productivitatea si procesele pentru mai multe vanzari finalizate. Managerii trebuie sa invete sa culeaga informatii din matrici si rapoarte relevante.


6. Automatizarea proceselor


Vrei ca reprezentantii de vanzari si service sa se concentreze pe angajarea clientilor, nu sa-si aminteasca de unde sa urmareasca anumite date sau ce sa faca in continuare cu fiecare client? Sistemul CRM poate si ar trebui sa faca acest lucru pentru ei.


Cu cat fluxul de lucru poate fi automatizat mai bine, cu atat mai multi utilizatori nu vor face decat sa iubeasca sistemul CRM. Este adesea partea cea mai usoara a implementarii CRM, dar cea mai importanta.


ProfiCRM este un soft creat in Romania, lansat la inceputul anului 2016, misiunea sa fiind de a digitaliza activitatea firmelor mici si mijlocii,  pentru o mai buna organizare a vanzarilor si nu numai. Pentru mai multe informatii, viziteaza site-ul www.proficrm.ro. Testeaza gratuit aplicatia pe site.

 

  



26 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by