newsletter rss
HotNews.ro

Ivan Vrhel: "Nivelul local inalt de pregatire in IT si existenta unor produse inovatoare pot amplifica potentialul de crestere in comertul electronic din Romania"


PDF Print
A | a
E-mail
de press@liberoevents.com | Luni, 24 aprilie 2017, 10:09 webReleases | Alte Servicii

Ivan VRHEL speaker TeCOMM București 2017 | Foto: webPR.ro
Proprietarii magazinelor online se intalnesc miercuri si joi la evenimentul premium de eCommerce, TeCOMM ce va avea loc la Radisson Blu Hotel din Bucuresti. Pe parcursul celor doua zile participantii vor pune accent pe trendurile in comertul electronic, atragerea consumatorilor, cresterea vanzarilor sau extinderea pe pietele internationale.

Peste 25 de speakeri din Statele Unite, Marea Britanie, Belgia sau Cehia vor sustine prezentari, dezbateri si workshopuri. Ivan Vrhel, Head of Commercial Bank, Citi Romania va fi prezent saptamana aceasta, intre 26 si 27 aprilie, la TeCOMM Bucuresti.

Ivan supervizeaza divizia comerciala a Citi Romania oferind servicii financiare inovatoare companiilor pentru a le ajuta sa se dezvolte in Romania si in strainatate. Care sunt greselile magazinele online pe care le fac si cum poate domeniul bancar sa sustina industria de eCommerce, ne prezinta Ivan in urmatorul interviu.

1. Care sunt cele top 3 greseli pe care magazinele online le fac in zilele noastre?

Ivan Vrhel: Din experienta Citi in sustinerea companiilor care doresc sa isi dezvolte capabilitatile de comert electronic si sa isi eficientizeze operatiunile financiare am observat diferite provocari comune cu care companiile se confrunta pe masura ce se dezvolta.

In primul rand, as spune ca am vazut companii care se extind rapid fara a avea procese fundamentale scalabile, pe care sa se poata baza in continuare pe masura ce cresc. Alteori, in faza de start-up a activitatilor lor de comert electronic, companiile nu acorda suficienta atentie la integrarea platformelor cu sisteme de back-office si la automatizarea proceselor. De cele mai multe ori, acest lucru duce la o investitie subdimensionata in sistemele de baza, ce sunt esentiale pentru a pozitiona corespunzator un magazin online pentru crestere. Acest fapt poate conduce in timp la o experienta nesatisfacatoare in randul clientilor, la livrari intarziate sau la acumularea necorespunzatoare a stocurilor.

Deci, sfatul meu ar fi sa va ganditi foarte bine la nevoile functionale ale magazinului online, la integrarea tuturor sistemelor, la solutiile si caracteristicile care va sunt necesare - cum ar fi implementarea unei solutii end-to-end pentru a maximiza eficienta, de la optimizarea colectarii fondurilor la efectuarea automatizata a platilor. Si, foarte important, sa aveti intotdeauna in vedere o solutie scalabila.

In al doilea rand, este important pentru un magazin online sa poata afisa preturile in moneda cumparatorului si, in consecinta, sa aiba capacitatea de a gestiona riscul valutar, deoarece fluctuatiile cursului de schimb valutar pot afecta negativ pretul bunurilor si serviciilor lor.

Si, in cele din urma, cred ca este foarte important pentru comerciantii online sa isi cunoasca foarte bine clientii pentru a putea  gestiona in mod eficient procesul operational si relatia cu acestia.

2. Cum pot companiile sa investeasca financiar in extinderea afacerilor lor?

I.V.: In functie de nevoile specifice ale afacerii online si de maturitatea sa, exista doua modalitati principale de a accesa finantare in vederea indeplinirii obiectivelor companiei.

In cazul in care se doreste doar finantarea capitalului de lucru, fara a avea in mod necesar ambitii foarte mari de expansiune si de dezvoltare, asociata cu o nevoie urgenta de capital, creditul bancar este probabil optiunea cea mai accesibila. Capitalul de lucru si alte imprumuturi pe termen scurt pot fi finantate printr-o facilitate "revolving". Acest lucru permite retrageri si rambursari multiple in cadrul unui anumit plafon stabilit, iar dobanda este perceputa numai la portiunea utilizata.

Cand vorbim despre finantarea bancara, exista cu siguranta o oferta vasta pe piata pentru jucatorii de orice fel sau dimensiune. Noi, la Citi, oferim o combinatie intre experienta financiara globala acumulata in peste 100 de tari si experienta locala, fapt ce asigura un avantaj competitiv important companiilor care doresc sa se extinda in afara granitelor Romaniei. Prezenta noastra internationala si produsele oferite vin in intampinarea nevoilor companiilor care se extind atat pe plan intern cat si extern.

In mod alternativ, in cazul in care se doreste accesarea unui capital mai mare, cu scopul de a creste la nivel national sau chiar de a face afaceri la nivel mondial, pentru a dezvolta semnificativ produsele sau capacitatea de productie, business-urile online se pot uita, de asemenea, si la alternativa finantarii printr-o emisiune de actiuni. Am observat ca acest tip de finantare a crescut in popularitate, in special in anumite industrii, cum ar fi start-up-urile din sectorul tehnologic sau companiile cu aspiratii globale.

3. Care sunt principalele caracteristici pe care magazinele online trebuie sa le aiba ca sa fie eligibile pentru o investitie financiara?


I.V.: In ceea ce priveste segmentul de clienti din industria e-commerce caruia ne adresam, cautam sa sprijinim afacerile online mature, printr-un pachet de solutii care se adreseaza nevoilor de administrare a fluxului de numerar, a expunerii valutare si a aspiratiilor de expansiune internationala. Prin portofoliul nostru de produse si servicii si valorificand experienta globala vasta, ne dorim sa ajutam intreprinderile mici si mijlocii sa valorifice noile tendinte din piata pentru succesul lor pe termen lung.

Romania este subdezvoltata in ceea ce priveste expansiunea internationala a companiilor locale din industria e-commerce. Cu toate acestea, cred ca nivelul local inalt de pregatire in domeniul IT si existenta unor produse inovatoare si scalabile pot amplifica potentialul de crestere aici, iar Citi este pozitionata corespunzator pentru a sprijini aceasta crestere.

4. Care sunt trendurile viitoare din economie in privinta businessurilor online?


I.V.: In primul rand, cred ca vom vedea o schimbare tot mai mare nu numai in ce se vinde online, dar si in modul in care se vinde. Si aici ma refer la mai multe aspecte, cum ar fi: partea de prezentare si packaging a produselor; integrarea si automatizarea operatiunilor financiare; cresterea in importanta a afisarii preturilor in moneda locala a clientului; capacitatea de a oferi bonusuri sau promotii; o politica prietenoasa de returnare a produselor, precum si accentul tot mai mare pe oferirea de flexibilitate utilizatorilor.

Tot mai multi clienti doresc sa aiba o paleta mai larga de optiuni de livrare si de plata, precum si mai multe modalitati in care pot accesa platforma online, fie de pe desktop, mobil sau tableta. In 2016, tranzactiile comerciale de pe mobil au cunoscut o crestere de aproape 50% in mai multe tari si, cel mai probabil, 2017 va fi anul in care mobilul va fi folosit mai mult pentru e-commerce decat desktop-ul sau tableta.

Vedem, de asemenea, o atentie din ce in ce mai mare a comerciantilor online catre utilizatorii recurenti. Studiile arata ca probabilitatea de a vinde unui client existent este mult mai mare decat de a vinde unui client potential si, de asemenea, ca atragerea unui nou client poate costa de cinci ori mai mult decat pastrarea unuia existent. De aceea, companiile trebuie sa acorde o atentie chiar mai mare retentiei decat achizitiei.

Inteligenta artificiala si "Big Data" ne pot ajuta sa intelegem mai bine modalitatile de aplicare a tendintelor si modelelor. Odata cu dezvoltarea tehnologiei, apare un nou set de riscuri, pe care companiile din industria de e-commerce trebuie sa le prioritizeze pentru a se proteja atat pe ei insisi cat si pe clientii lor, pentru a evita potentialele prejudicii financiare si reputationale. Eu cred ca securitatea cibernetica va continua sa creasca in importanta si ca vom vedea investitii in consolidarea tehnologiilor de securitate a platformelor online.

Companiile care inteleg aportul pe care conferinta de eCommerce il are in dezvoltarea mediului de business online si care sustin evenimentul sunt:

Powered by: Emag Marketplace

Parteneri: Citi, Exponea, ASUS, IAgency, Mediatel Group, Retargeting.biz, Hostvision, Proclick, ContentSpeed, DWF, Profitshare, Muehle, Mihai Sosa, Edenred, IQOS, Kardex

Recommended Payment Processor: Netopia mobilPay

Sustinut de: Mready, MxHost, Conectoo, Mobila Dalin           

Official Car:
Midocar

-----------------------------------

Persoana de contact: Madalina Hodorog, Project Manager Libero Events, madalina@liberoevents.ro, 0741401399

Pagina de Facebook: https://www.facebook.com/TeCommRO/?ref=bookmarks
  



27 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by