newsletter rss
HotNews.ro

Cum vede agentia SPM investitiile in publicitatea indoor in perioada de criza


PDF Print
A | a
E-mail
de Redactia | Marţi, 8 decembrie 2009, 12:22 Actualitate

Razvan Constantinescu, SPM Indoor | Foto: SPM Indoor
Intr-o perioada in care advertiserii restrang din bugetele media, indoor-ul reuseste sa se mentina, in timp ce alte medii cu istoric continua sa piarda teren. Daca unii clienti precum cei din domeniile auto si bancar si-au redus bugetele de indoor cu 5-10% fata de anul trecut, clientii din categoria bunurilor de larg consum si-au dublat cota in investitiile de publicitate indoor, in 2009, potrivit unei analize a agentiei de profil SPM Indoor.

In timp ce televiziunea si radio-ul sunt considerate in continuare medii cu high reach, iar presa scrisa si mediul outdoor nu mai conving advertiserii sa investeasca sumele din anii precedenti, bugetele aferente migreaza catre medii cu un impact mult mai targetat si cu potential de evaluare a campaniei, arata analiza SPM.

SPM Indoor, care la sfarsitul primului semestru al anului in curs declara o crestere fata de acelasi semestru al anului 2008, afirma ca pastreaza aceasta tendinta pe final de an.

Razvan Constantinescu, general manager SPM Indoor:
  • "Nu exista un potential real de crestere a pietei. Acest avans se justifica printr-o redirectionare a bugetelor din alte medii sau alti jucatori de profil".
  • "Raportul investitiilor in indoor difera fata de anul trecut de la un domeniu la altul sau de la un client la altul. Daca in anul 2008 FMCG-ul a ocupat 20% din bugetele de indoor, in 2009, advertiserii din categoria bunurilor de larg consum aduc o cota de 45% in investitiile in indoor advertising. In acelasi timp, domeniul auto si cel bancar au redus din bugete cu 5-10% fata de anul trecut”.

Potrivit agentiei citate, pentru anul 2010, cand este asteptata o revenire a pietei media abia in semestrul al doilea, bugetele de comunicare vor fi reduse in favoarea protejarii resurselor umane si a obligatiilor fiscale. Cu toate acestea, anumite branduri vor profita de oportunitatea de a se pozitiona mai puternic pe piata si vor folosi instrumentele de comunicare pentru impulsionarea vanzarilor, crede SPM Indoor, aratand ca domeniile care vor comunica in continuare sunt FMCG, telefonia mobila si serviciile bancare, domenii care se adreseaza in mod special clientilor de mall si hypermarket.

Cum se prezinta SPM Indoor la capatul anului de criza 2009
  • SPM Indoor declara la sfarsitul primului semestru al anului in curs o crestere fata de acelasi semestru al anului 2008, iar pe final de an pastreaza aceasta tendinta.
  • Agentia de indoor SPM a raportat la finele primului semestru al anului 2009 o cifra de afaceri de 600.000 euro, inregistrand o crestere cu 25% fata de 450.000 euro, inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut.
  • SPM Indoor preconizeaza incheierea anului 2009 cu o cifra de afaceri de 1.3 milioane euro. Inaugurata la finele anului 2007, agentia tinteste o cota de 20% din piata totala de indoor in 2009, care sa ii asigure pozitia de lider pe indoor advertising de tip shopping mall.
  • SPM Indoor opereaza in prezent in 27 de locatii din 17 orase ale tarii. Portofoliul SPM Indoor include clienti precum Toshiba, Pepsi, Lipton, Kitekat, Whiskas, Mars, Nokia, Cosmote, Suzuki, Jaguar, Alpha Bank sau Milennium Bank. SPM Indoor ofera suportul de afisaj indoor digital frame, ce inglobeaza tehnologia LCD si dispune de un sistem de masurare a audientei in timp real.

 Citeste mai multe despre     |   | 
  



1720 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings