newsletter rss
HotNews.ro

webPR: Raportul anual Pirelli 2019: Carrère și Seabrook, un exemplu de perseverență


PDF Print
A | a
E-mail
de | Marţi, 23 iunie 2020, 11:21 Actualitate

Pirelli | Foto: BDR Associates
Volumul intitulat „The Road Ahead” este insotit de 8 ilustratii realizate de artistul vizual Selman Hosgör. Perseverenta este tema centrala a „The Road Ahead”, editia din 2019 a Raportului Anual Pirelli care, continuand traditia inceputa acum un deceniu, spune povestea companiei, de dincolo de cifre. Anul acesta, sarcina de a imbogati raportul, cu texte si ilustratii, a fost incredintatt marelui autor Emmanuel Carrère, celebrului scriitor de non-fictiune John Seabrook si artistului vizual Selman Hosgör.

Scriitorii, impreuna cu artistul vizual au analizat capacitatile de reactie, de schimbare si de imbunatatire, a ceea ce constituie perseverenta. O capacitate care este prezenta si la acele companii care, asa cum s-a intamplat la Pirelli de aproape 150 de ani, au reusit sa isi pastreze si sa-si consolideze identitatea, adaptandu-si constant modelul de afaceri, produsele si serviciile la evolutia contextului in care isi desfasoara activitatea. Conceputa inainte de schimbarile impuse de Covid-19, ideea de perseverenta, pe care se bazeaza proiectul, se contopește inevitabil cu aparitia pandemiei si ia forma unei reflectii profunde, care se aseamana cu situatia de urgenta prezenta in piesele „Noon at our door” de Carrère si „The Zoom brigata” de Seabrook.

In piesa sa, Carrère impartaseste reflectiile si reactiile sale in timp ce scrie o carte in timpul pandemiei: “Am fost cu totii uimiti de caderea Turnurilor Gemene, cel mai puternic eveniment istoric care s-a intamplat vreodata in viata noastra, dar cred ca niciun scriitor, nu s-a gandit ca romanul sau despre un triunghi amoros sau despre primele deziluzii ale copilariei va deveni demodat dupa 11 septembrie 2001. Si acum ce urmeaza? Continui, corectez, fac ultimele retusuri ale cartii mele despre yoga. Poate sa para ridicol, dar - daca yoga este ceea ce cred eu ca este - atunci nu este ridicol, si nici nu incearca sa descrie acest lucru. Aspira spre a fi cine vrei tu si depaseste-ti fortele distructive care te impiedica sa faci asta: lupta. Eu continui in felul acesta: aceasta este forma mea de a persevera.“

John Seabrook schiteaza, pe de alta parte, un dialog intre prieteni pe o platforma virtuala, in timpul pandemiei, precum o poveste despre ciuma sau precum Decameronul care este strict legat de o epoca fructuoasa precum Renasterea: “Stiati ca Decameronul a fost una dintre primele carti tiparite?” “Dar ce legatura are Decameronul cu Renasterea?” intreaba cineva. “Totul,” Raspund eu. “Gandeste-te doar: lumea se sfarseste, iar cinci ani mai tarziu apare prima capodopera de proza epica din literatura occidentala moderna. Canonul incepe cu Boccaccio. Iar morala povestii sale este, ‘Atat timp cat exista povesti de spus, umanitatea va continua.’ Exista un exemplu mai bun de perseverenta umana in fata adversitatii inimaginabile decat Decameronul?”

Textele celor doi autori sunt insotite de opt ilustratii realizate de Hosgör, cunoscut pentru stilul sau colorat si dinamic, capabil sa surprinda, sa distreze si sa emotioneze. Fiecare ilustratie reprezinta unul dintre cele 8 cuvinte cheie cu care se identifica Pirelli: Inteligența Artificiala, Schimbari, Orasul Viitorului, Conexiune, Perseverența, Mobilitate Inteligenta, Sustenabilitate si Viteza.

Colaborarea companiei Pirelli cu scriitori si artisti face parte dintr-o vasta traditie care a dus, de-a lungul anilor, la implicarea multor personalitati internationale din lumea artei si literaturii, ce a adus un continut creativ rapoartelor anuale ale Pirelli. De exemplu, Raportul Anual din 2010, a fost ilustrat de studenti la fotografie, de la academia Naba di Milano, carora li s-a solicitat sa interpreteze tema sustenabilitatii. In 2011, a fost randul designerului Stefan Glerum, care a interpretat valori tipice companiei Pirelli precum incredere, viteza, tehnologie si inovatie. In schimb, in 2012, Raportul Anual a fost imbunatatit prin activitatea caricaturistei newyorkeze Liza Donnelly, care a interpretat in forma grafica zece cuvinte alese de un grup de studenti din intreaga lume, intruchipand valorile pe care le considerau cele mai semnificative pentru viitorul lor. In Raportul Anual din 2013, pe de alta parte, autorul si scenaristul Hanif Kureishi a coordonat 10 tinere talente internationale care au refacut ideea „rotii” in proiectul „Spinning the Wheel”.

In 2014, in raportul anual integrat al Pirelli, a fost randul artei stradale, cu trei lucrari ale Marinei Zumi, Domul din Germania si ale lui Alexey Luka, care a examinat teme tipice artei stradale precum drumul, mobilitatea si multiculturalismul. In anul urmator, in 2015, Pirelli l-a angajat pe artistul rus Pokras Lampas, un exponent al caligrafiei moderne, pentru a reprezenta valoarea „unicitatii” (de aici titlul volumului “Every Mark is unique”) folosind elemente grafice si amprente. Raportul anual continea textul “Like the sentinel moon” al scriitorului Javier Marias.

In 2017, Raportul Anual „Data meets passion” a prezentat transformarea digitala a companiei Pirelli prin aducerea de contributii artistice si scrise volumului, venite din partea artistului Emiliano Ponzi si celor trei scriitori de renume international: Mohsin Hamid, Tom McCarthy and Ted Chiang.

In concluzie, Raportul Anual din 2018, a fost dedicat celei de-a 25-a aniversAri a sloganului „Power is nothing without control”, sintagma prin care compania Pirelli este identificata la nivel mondial. Volumul a inclus imagini care evocau conceptul „Power without control”, alaturi de piese ale altor trei autori de renume internațional: Adam Greenfield, Lisa Halliday si J.R. Moehringer.



  



14 vizualizari




WebPR

HotNews.ro
Despre noi:
Parteneri Media:
powered by
developed by
Cookie Settings